تاج ومش اى تاج


تاج وتلبيسه فى الحائط السياسى مرة واحده ربنا يوعدها بكلب يجرى وراها لغايه لما يقطع نفسها بما انها اختى مقدرش ارد لها سلطانيه قصدى كلبش يووا قصدى طلب اصل فى اعتقادى ده يودى السجن بس السجن بتاعنا فى مارينا ههههههههههههه انا هقول بصراحه ومش عاوزة ضرب ولا ضحك ممكن تلاقوا حاجات خياليه بس والله دى احلامى تصبحوا على خير ...قصدى نبدأ بقى(ملحوظه التدبيسه دى اصلا من تاليف خالتى فرنسا)
دخلت مجلس الشعب من اوسع ابوابه ايه هو رمزك الانتخابى المفضل ؟؟؟؟

رمز الفراشه علشان معناه الحريه والانطلاق والجمال
كنت تفضل الدخول مستقل او تتبع حزب معين ؟؟؟؟
مسقل مستق بالتلاته
اذا دخلت مستقل هل توافق على التوقيع للحزب الوطنى بعد نجاحك كمستقل ؟؟؟؟
اممممممم ممكن ليه لأ بس ده لاسباب وهقول من غير ضرب كل حزب فى مصر فيه الكويس وفيه الوحش وبما ان ده الحزب الحاكم فليه منعملش خطه مضاده وندخل فيه ونكون احنا العناصر الكويسه ونقدر نغير وثانيا لانك من خلال هتكون خدماتك للناس اكبر واكتر (ومحدش يقولى فى المشمش )
ايه اول حاجه هتعملها لنفسك ولاسرتك ؟؟؟؟؟
ليه انا بس هشترك فى نادى علشان اروح الف التراك علشان نفسى يبقى طويل فى المناقشات ههههههه لاسرتى هساعد اللى عاوز يشتغل زيه زى اى حد غريب
ايه المشروع اللى ناوى تعمله لاهل دايرتك ؟؟؟؟دون ذكر اسم الدائره ان اردت
ناويه اغير الاتوبيسات القديمه واتصدى للى بيبعوا الانابيب غاليه وارصف الطرق واعمل بسكت للزباله كتير فى الشارع واوقع غرامه على اللى بيرمى زباله واكتر الامن فى المنطقه لان شركة الامن عندنا مبلطجه واعاقب الستات اللى بتشتم ولادها وافتح نادى وحاجات كتيررررررر الدائرة بتاعتى القاهرة الجديدة بما ان المنصورة فيها واحد كويس فمش هنافسه والعريش فيها من عيلتى فمش هنافسه ههههه
قعدت فى المجلس جنب نائب مميز . من هو النائب ؟؟؟
هقعد كل مرة جنب حد لغايه لما اشوف مين الاحسن وافضل حنبه وبكده اضمن انى مش هلحق واطلع بدرى بدرى او اقولك جنب فتحى سرور هههه علشان اقولهم موافقه
قدمت سؤال للحكومه ايه هو السؤال ؟؟؟؟؟

ليه كرهتوا الشعب فيكوا ليه نسيتوا حب مصر ليه مش بتفتحوا قلبكوا وعقلكوا وبعضكم يقفل جيبوبه شويه
طلب احاطه موضوعه ايه ؟؟؟ وبتقدمه لمين ؟؟؟؟
لوزير العدل اقوله ليه احنا مش زى البلاد التانيه والشرطه مش بتعمل حساب لكم ليه ووزير الداخليه عقدتنا من الشرطة وعقدة الشرطة مننا وكرهتنا فى اللى بيحمينا عالج ولادك بليززززززززز
استجواب لاتنين من الوزراء موضوعه ايه ؟؟؟؟وبتستجوب مين ؟؟؟؟
حبيب العدلى ارحم ولادك وارحمنا وبص فى الشكاوى بقى ووزير التجارة سيبك من الاحتكار
هل انت مع الخصخصه ؟؟؟؟؟؟
ايه الخس ده ما علينا اها طبعا لانه تطوير بس تتباع الحاجه بأرقامهاالطبيعه مع الحفاظ على العمال المصريين والعمل على تطويرهم
هل انت مع قطع العلاقه مع اسرائيل ؟؟؟؟؟
قطع ونسف وتفجير (كده هيتقبض عليه ههههههه) ايوة طبعا
هل تؤيد الحرب الحرب على العراق ؟؟؟؟؟؟؟؟
نووووووووووووو لان دول مسلمين حتى لو مختلفين فى المذاهب كل واحد يذهب بقى براحتوا انما بلاش حرب وتشريد وبعدين ما هو صدام راح امريكا هتفضل مستهبله كده كتير
هل تؤيد مرور الامريكان فى القناه ؟؟؟؟؟؟
الامريكان واى جنسيه بس ميعديش حاجه تضر بالدول التانيه او تضر بالمياة بالجنيه علشان الجنيه قيمته تكبر وتترعرع ومنبوصش له على انه بقى حاجه من غير قيمه وانه مش بيجيب شيبسى حتى
هل انت مشترك فى مؤامره كسر فرنسا هانم بالاشتراك مع ام دبوه ؟؟؟؟؟؟؟؟

لا بصراحه بس انا عارفه مين عمل كده هى جارتى السوسه المفروسه دى هى اللى اتفقت معاها يطفشونى ويكسروكى ههههههههه
بتمرر التاج ده لمين ؟؟؟؟؟؟؟؟
اها انا كده هلبس ناس سامحونى بقى
نسرين بسوينى د/حماس د/اجدع بنوته دكتور مخنوق سوووووووو شمس الزناتى خالو أحمد الصباغ وكل اللى فى مدونتى وبيزرونى واللى عاوزة يأخده ويجهز بطانيه ولحاف لانه هيتجر من قفاه من كوكبى على السجن فى مارينا مباشرة كان معكم من مجلس الشوعب المرجانيه آآآآآبى

37 اخبط وقول رايك:

AbdElRaHmaN Ayyash said...

ههههههههههه
اجابات كويسة
كويسة اوي
كويسة جدا بصراحة

رئيس جمهوريه نفسى said...

انا حتفق معاكى فى حجالت واعترض فى حجات
الانضمام للحزب الوطنى للاسف تيار الفساد اعلى والى بيتحاكموا فى قضايا فساد اعلى من الاصلاحيين الى فيه زى ممدوح اسماعيل عماد الجلده هانى سرور فى مقابل اسامه سرايا الى استقال واحترم نفسه فحتى لو انضمينا للحزب الوطنى مش حنقدر نعمل حاجه لانه لازم يتغير على طريقه جرافينا انسف حمامك القديم
موضوع الغرامات الفوريه لالقاء الزباله فى الشوارع فى قانون بكده بس مش مفعل من قبيل كبر دماغك فى البلد دى

AbdElRaHmaN Ayyash said...

صحيح
نسيت اقوللك
مدونتك جميلة
وبخصوص سؤال الحزب
في المشمش *(A)

Desert cat said...

التاج التاج التاج اوصفلك يا حبيبى التاج
وبتدعى عليا بكلب يجرى ورايا
كويس انك مش قدامى دلوقتى كنت جبت لك كلب الواد ابراهيم ابن الجيران عرفك يعنى كلمة وطن قصدى كلمة كلب الكلب ده اجدع كلب يهوهو ويعملى ازعاج وانا فى عز النوم واحلى كلب يخاف من الحرامية ... عموما مش موضوعنا الكلب المهم التدبيسة ولا ولبستى السلطانية يا آآآبى مبروك يا اختشى كرسى المجلس بس مش تنسينا بقى

bondque2001 said...

تاج جميل
بس انا مش موافق على انك تنضمى للحزب الوطنى
احنا المفروض نعمل حزب ونسميه حزب الشباب
ويكون هدفه شقه وعربيه ووظيفه لكل شاب

مهندس مصري بيحب مصر said...

دا أنا بقالي نص ساعة بأحارب علشان أفتح المدونة
حسبي الله في خلفية مدونتك :)
مش بالساهل تحديث الجهاز عندي كده

المهم إجاباتك حلوة و بعضها ظريف :) بس الحزب الوطني كل اللي دخلوه بحجة الإصلاح عملوا حاجة من اتنين يا استقالوا لما عرفوا انهم مش حيقدروا يعملوا حاجة
يا انضموا للشلة و قبضوا و سكتوا و غمضوا عينيهم و رفعوا ايديهم موافقون موافقة

على فكرة انا مررته للصباغ قبلك بس يارب يجاوب عليه الشهر ده لأحسن يومه بسنة
تحياتي

:)

Empress appy said...

بشمهندس
الياس وحش لو انا وغيرى من الناس النظيفه هنسيطر على الاغلبيه الفاسده ولو مقدرتش هنتحر احسن ههههههههههههههههههههههههه

بحبك يامصر said...

اجاباتك حلوه
بس انا مع البشمهندس مفيش فايده فى اصلاح الحزب الوطنى

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى said...

لما قلتى إن رمزك هوالفراشة .. أنا بصراحة قلت مافيش رمز تانى ينفعك بصراحة

أنا كان نفسى تزودى سؤال و تجاوبى عليه

رأس من فى مجلس الشعب تستحق قلة نووية من قللك ؟؟

DR.HAMAS said...

ربنا يسامحك

ده كلام ؟؟

انا ناقص ؟؟

خلينى شوية فى كوكبك

مش عاوز اروح مارينا



يلا بقة قدرنا



انا معاكى فى نظريتك فى الانضمام للحزب الوطنى

لأنه كلام سليم جدا

و لكن فيه ناس جربت

و هم يجبرون من ينضم اليهم بأسلوبهم و فكرهم




د.حمــــــاس

بنت الاسلام said...

تاج جامد

وفكرته تحفة

وانتي ردودك روعة

بس طبعا مش معاكي في الوطني

يابنتي 30 سنة ماشفناش منه غير كوووووووووول

عشان بخااااااف

هقولك

كل خير طبعا


هتنوري دميااط يا ابي

ياريت ااقدر اشوفك

ياااريت

mohammad hamza said...

اجابات حلوة

بجد قلت كذا مرة ه مش كوكب ده مجرة ..

لأ بجد اجاباتك حلوة ..

الا الحزب الوطنى ..

بصوت واحد فى المشمش
;D

دكتور حر said...

طبعا قبل ما اقول في المشمش

ممكن أقول ان اجاباتك واعيه ومختصره وجميله

لكن كمان ممكن نطلعمن التاج ده ببعض المشاريع الاصلاحيه في نفسنا وبيتنا
وأهلنا

يعني احنا فعلا عندنا مشاريع أفكار جميله
ربنا يكرمك يا ابى
ويوفقك دايما كده للخير

عصفور المدينة said...

أول مرة ما تجيبيش سيرة بطوط

وبرضه أضم صوتي لحزب المشمش

اجري على الله said...

السيده العضوه اببي
اولا انا شايف انك بدأت تدخلي المعترك السياسي وماشاء الله على مجلس الشعب عدل طب الاول ادخلي المحليات المهم

انا اتفق معكي في كل الاجابات تقريبا لكن موضوع الحزب الوطني والانضمام ليه بعد الفوز دي من اكثر الطرق الملتويه التي يستخدمها الحزب الوطني لخداع المواطنين الذين لم يصوتوا له
وعندما ينجح انسان الناس اعطوه صوتهم كمستقبل فلابد ان يبقى كما اراده الناس لا ان يذهب للحزب ويوفر له غطاء لتمرير القوانين المشبوهه التي يمررها

طبعا دي وجهة نظر

صحيح يا حضرة النائبه بفكر حضرتك ان استخراج البطاقه الانتخابيه اخر موعد له اخر شهر يناير
يعني كمان اقل من 20 يوم

تحيـــــــــــــــــــــتي
الشاعر بن هلال

اجري على الله said...

السيده العضوه اببي
اولا انا شايف انك بدأت تدخلي المعترك السياسي وماشاء الله على مجلس الشعب عدل طب الاول ادخلي المحليات المهم

انا اتفق معكي في كل الاجابات تقريبا لكن موضوع الحزب الوطني والانضمام ليه بعد الفوز دي من اكثر الطرق الملتويه التي يستخدمها الحزب الوطني لخداع المواطنين الذين لم يصوتوا له
وعندما ينجح انسان الناس اعطوه صوتهم كمستقبل فلابد ان يبقى كما اراده الناس لا ان يذهب للحزب ويوفر له غطاء لتمرير القوانين المشبوهه التي يمررها

طبعا دي وجهة نظر

صحيح يا حضرة النائبه بفكر حضرتك ان استخراج البطاقه الانتخابيه اخر موعد له اخر شهر يناير
يعني كمان اقل من 20 يوم

تحيـــــــــــــــــــــتي
الشاعر بن هلال

NIDAAL .R said...

العزيزة آآآبى
اجاباتك مقنعة عن جد
و بصراحة انتى قولتى نقطة انا ما كنتش واخد بالى منها خالص
و اكيد كثير زيى
نقطة الانضمام للحزب الوطنى من اجل ان نستبدل الاوجه و الايدى الفاسدة بالشباب الذى يريد الاصلاح الحقيقى بدون مصلحة ولا مصالح
و هدخل اقرا التاج تانى
علشان فى الاخر ما ركزتش
علشان فيه صور جت جديدة عن المجزرة
استعدى للدم
تحياتى
اخوكى الصغير

šσяšαяαα said...

اييييييييه الكلاااام الجااامد ده

عارفه انا اتخيلتك فبرنامج حوارى ماللى بيكونو عالهواء مباشرتن:))
وكل شوية تبلعى الكلام بشوية مية

بس اجابات جميلة جدا وكلها امال واحلام بالمدينة الافلاطونية الفاضلة:)

وافتكر مصر المفروسة قدامها خمساشر تمناشر مليون سنة على ماتشم نفسها

مش عاوزة اكون متشائمة بس

ياللا ربنا يجيب العواقب سليمة:))

نورتينى ياابى ومستنيينك تانى

سلااااااااام

ابن رشد said...

تاج لذيذ و اجاباتك لذيذة و بسيطة اوي اوي
و هقبله حاضر يا فندم و بالمرة و انا من اهل الدايرة اول ما تخشي تحت القبة تذكريني بشغلانه

ابن رشد said...

تاج لذيذ و اجاباتك لذيذة و بسيطة اوي اوي
و هقبله حاضر يا فندم و بالمرة و انا من اهل الدايرة اول ما تخشي تحت القبة تذكريني بشغلانه

الطائر الحزين said...

اول حاجة اننا نحاول نقفل شركات الدخان


تحياتى

Empress appy said...

عبد الرحمن عايش
انا بس اللى اقول فى المشمش طبعا اصل اخبطك بقله فى دماغك ولا خروف ينطحك وميرسى ليك نورت الكوكب ههههههه

سياده رئيس الجمهوريه
لو استسلمنا يا فندم يبقى نسيب الدنيا بايظه وهنبقى سلبيين وبعدين ابقى فكرنى الغى قانون كبر دماغك ده لو سمحت ....نورت

قطه الصحراء

معايا دايما ما هنبقى زمايل فى مارينا متقلقيش

بندق
طيب ما فىالحزب ده نديهم المصروف بالمرة ولا شغل ولا بتاع شكلى هخبطك بقله كده

بحبك يا مصر

لا يأس مع الحياة ونحاول مفيش مشكله مش هنخسر يعنى لو بقينا كتير يبقى احسن

ابن حجر العسقلانى

اممم انت ناوى على حبسى بس انا مش بخاف انا فى كوكبى مأمنه الدنل عموما اول قله على دماغ فتحى سورو واحمد عز علشان انا طمعانه فى مكان فتحى السرور وامشى المجلس على مزاجى ويبقى مجلس بمبى ههههههه

د/حماس
مارينا هتنور والسجن هناك ايه مقولكش بحرى اخر حاجه ولما نكون كتير محدش يقدر يجبرنا على الغلط ويبقى نولنا شرف المحاوله

بنت الاسلام
طالما دخلتى كوكبى يبقى متخافيش انتى مؤمنة من الفياكن الفضائيه بتاعتى واحنا هنا ديمقراطيين جدا بس ماسكين قلل ههههه اكيد هبقى اشوفك ان شاء الله

walaa said...

مبروك عليك التاج يا ااابى وكده تاخديه كله لوحدك انا كنت عايزه منه فص يالا مش مهم
انا معاكى فى كل حاجه معدا حاجه واحده جميا اللى انت عايزه تدخلى الحزب من باب الاصلاح مقلاناش حاجه بس اتصلحى ايه ولا ايه ولا ايه اذا كان الرئيس بتاع الحزب اكبر حرامى فى البلد
طيب قوليلى ازاى
تحياتى لك ولاء

Empress appy said...

محمد حازم
لا مش فى المشمش نحاول بجد

دكتور حر
ربنا يكرمك فعلا الاهم أننا نطبق على نفسنا

عصفور المدينه
ما هى هتكون معايا فى الحزب أصلها زى بنتى هههههههه وبعدين أنا همنع حزب المشمش ده اصلا هنسفه ههههههه

أجرى على الله
أنا عندى أمل أنى أكون الجانب النظيف ويتجمع معايا ناس نظيفه وبينى وبينك من غير كده مش هعمل حاجه لديرتى

نضال
كويس انك فهمت وجهه نظرى اصلهم صدعونى بالمشمش ده

sorasoraa

يا افلاطونك يا ريت هى فين وانا اعيشها بس بجد دى احلامى

شمس
عنيه هشغلك ما هو انت لازم تعتمد على حد يعنى ماشى

الطائر الحزين

على الرغم انه ضد رغبتى بس ماشى انتخبونى انتم بس وانا هنفذ هههههههههه

ana7or said...

فكرة التاج حلوه قوي

"النجم القادم" said...

السلام عليكم
appyهانم
ايه الاجابات الجامده دى ماشى ياهانم بس
انا عاوزك
فى موضوع ضرورى جداً
ممكن تبعتيلى على الميل
ewaatekhaf@yahoo.com
معلش الموضوع مهم جداً اوك منتظر الرد منك
السلام عليكم

david santos said...

Hi Appy
A beautiful place here!
Excellent post! You are Master.
Thank you.
have a good day

روابط said...

دانتى هتبقى عضو مجلس شعب ملوش زى .. انا بفكر أسكن فى القاهرة الجديدة

أبوشنب said...

يا سلام

ده لو اعضاء مجلس الشعب بالرقة دي


كنا سجلنا الجلسات على دي في ديهات


ايه الدلع ده كله

Empress appy said...

walaa
يااااا انتى تؤمرى خدى التاج كله معنديش مشكله خالص يالا جاوبى عليه بقى وورينى هتقبلينا فى سجن مارينا ولا هتفلتى هههههههههه
أنا حر
ميرسى ليك

النجم القادم
علم وينفذ يا فندم وجارى عمل التحريات
هههههههههههههه حاضر ضيفتك ربنا يجعله خير

David
thx alot

حازم سويلم
تنور القاهرة الجديدة

ابو شنب
ما هو لازم الشعب يدلع بس مسكونى انتم الرئاسه وملكوش دعوه هتشوف هعمل ايه

Unknown said...

ايه ي ابى ده
ده انتى طلعتى حكايه وغلبتينى فى اللماضه كمان
استر يارب انا شايله هم التاج ده المفروض اجاوب عليه

مروة الزارع said...

اية الاجابات الجامدة دى

:)

.............

كنت عاوزة اقول لمهندس مصرى

خلى عندك امل



وسعاد
ومحمد
وفوزى
واسماء

ههههههههههههههههههه
هعهعهعهع

نياياههههههاااااهههههههه

ملك الكبدة said...

يا سلام
بصي بقى ماليش دعوة باللي بيحصل ده

انا لية دعوة بحاجة واحدة بس

حقوق الملكية الملكية الكبدية

قطة الصحراء سرقت الكومنت بتاعها من البوست قبل الاخير عندي

التاج التاج التاج اوصفلك يا حبيبي التاج

عموما

طالما هتخشي الحزب

يبقى تمام قوي قوي قوي

هتوصلي

د/اجدع بنوته said...

اجابات .. تنفخخخ

بالتوفييق

Empress appy said...

د/اجدع بنوته
ميرسى احنا وانتم

ملك الكبده
روح اتخانق معاها بقى مليش دعوة

Dr.Mohammed Gohary said...

أولا دي أول زيارة ليا سعيد جدا بزيارة كوكبك الرهيب داااااا
لا بجد كوكب تحفة

المهم نتكلم بقا عن موضوعك


لاسرتى هساعد اللى عاوز يشتغل زيه زى اى حد غريب

هههههههههههههه لا جديدة دي ههههههه
قال تساعد قرايبها زي الغرب قال
كلهم بيقولوا كده في الأول والكلام الحلوووووو بيتحول
ولا اقولك
واتمسكن آآآآآآآآآه لحد ما اتمكن يا عيني
هههههههههههههههههه


وبعضكم يقفل جيبوبه شويه

مش عايزينهم يقفلوا جيوبهم احنا عايزينهم بس ياخدو غرزتين من هنا وغرزتين من هنا ويرحمووووووووونااااااااااا شوية


ووزير الداخليه عقدتنا من الشرطة وعقدة الشرطة مننا وكرهتنا فى اللى بيحمينا عالج ولادك
عالج ولادك بليييز دا كدة الطلب لوزير الصحة مش تركزي يا آبي هههههههه

Dr.Mohammed Gohary said...

آبي نسيت أقولك ياريت تبقي تعدي كده تشربي شاي ولا حاجة أصفرااااااا أااااا قصدي حاجة ساقعة يعني فانتا ولا عصير جوافة ولا مانجه

تحياتي
دمتي بسلاااااااااام

Share |