بوسى سمير................وفوران فى الدم على الصبح

انا قولت مش هنزل بوستات اليومين دول نتيجه حاله الاكتئاب اللى جت ليه (منه لله هو عارف نفسهم كويس اللى عملوا فيه كده) لقيت على الصبح الكلام ده فى موقع مصراوى قولت يا فتاح يا عليم ما كنت قعده فى حالى لا حول ولا قوة الا بالله ليه بس تستفذنى على الصبح خدوا بقى عندكم علشان لما انطح واضرب محدش يلومنى والاخوة الاطباء ميفقدوش اعصابهم الكوكب عندى مش متحمل جرحى
بوسي سمير: الرقص مهنة شريفة زي الطب بالظبط

الرقص مهنة شريفة مثل الطب.. أنا فنانة زي نيللي وشريهان.. (يا دى النيله طيب دول رقص استعراضى هو حرام بس غيرها خالص ادى الكدب والجهل )الشباب يحبوني ويدفعوا 700 جنيه لحضور حفلتي (ياااااااااا انا نفسى اشوف فين الشباب دول علشان اخبطهم بقلل فى دماغهم دول موظفين اكيد لا ولا حتى ولاد ناس محترمه لان ولاد الناس ميعرفوش ايه دوسى منير دى)" تصريحات من العيار الثقيل (زى دمها التقيل والجهل بتاعها ) أدلت بها الفنانة الاستعراضية المثيرة للجدل(هى فنانه استعباطيه كوفتجيه دى واحده مستهبله) التي حلت (ايون هى حله دى ومن غير غطى كمان )ضيفة علي برنامج "صبايا" الذي تقدمه ريهام سعيد على قناة المحور الفضائية وتناولت موضوع "الرقص الشرقي" .

كانت بوسي من الصراحة والوضوح (نسى يقول والبجاحه والجهل والتخلف وعدم التدين )وادلت باعترافات صريحة وفجرت قنابل مدويه (ربنا يوعدها بحزام ناسف ومنقدرش نلم اشلائها) عندما كشفت أن اسمها الحقيقي "سعدة" (او معزة عادى يعنى الاتنين مش بعيد )وقالت إنها امتهنت (شوفتوا ثقافات الرقصات )الرقص لحبها له وليس بدافع مادي (لااااااااااااا كده كتير عليا )وإنها كانت في بداية مشوارها تقترض أموالا من أبيها وأمها كي تشتري ملابس للرقص (شوفتوا يا حرام صعبة عليا جداا طيب كانت خدت قرض من البنك بقى طالما هى اللى بتصرف على المهنه واهلها ناس طيبين طيبين يعنى )"لأن بدلة الرقص الواحدة بحوالي 15 ألف جنيه، وهي تبدل ثلاث بدل في ساعة".

وقد فجرت بوسي قنبلة من العيار الثقيل عندما اعترفت بأن لها ملف في مباحث الآداب ،(امال هيكون لها ملف يعنى فى شغل ستات البيوت ولا لف ورق العنب ولا تربيه الاطفال ولا السياسه ) وقالت إنها ترى أن ملف الآداب أمر ضروري (عادى عادى جدا ده زى البطاقه الشخصيه او بطاقة التعارف بين الناس شوفت الهلاوس اللى هتجيلى بعد ما خفيت منها) في أي مهنة ليلة،(يعنى سؤال بتوع التمريض والطب والمهندسين اللى لهم شغل بالليل عندهم ملفات ولا يمكن لظباط الشرطه والعساكر لهم ملفات فى الاداب هى الملفات دى مش المكان اللى بنلف منه علشان نروح مكان تانى) وبالتالي هي لا تجد فيه عيبا، فهو مثل"الفيش والتشبيه" في أقسام الشرطة مؤكدة ان مهنتها مثل الطبيبة (يا دكاترة امسكوا نفسكوا امسك يا كابتن انت وهو الجماعه دول مش عاوز اجيب الاسعاف يشيل اهدوا بس ) كل منهما تعمل ليلا وكل منهما لها رسالة (رساله الى الوالى ههههههه والى عكا ).

وحول الضجة التي أثيرت حول كليباتها واتهامها بالإيحاءات الجنسية، قالت سمير اللي مش عاجبه كليباتي ميتفرجش عليها (اها علشان احنا ناس جهله هو انا عاوزة اسال مين اتفرج لها على فيلم بورنو من اللى هى بتقول عليه ده )" وهي الفاظ تتداول في الشارع (انهى شارع الله يكرمكوا حد يشاور ليه عليه علشان اروح اتثقف فيه واطلع على الحضارة الجديدة ) طوال اليوم متهمة الصحافة الصفراء (والبيضاء والحمراء وحمرا يا اوطه حمرا يا اوطه ) أنها تشوه صورتها، في حين تصفق لأية لبنانية تتعرى وترقص (عقدةالنقص والخواجه وما انيل من سيتى الا سيدى) ).

وأشارت بوسي سمير إلى أنها تملك رسالة فنية (نفسى اعرف ايه هى الرساله دى يمكن تمارين ايروبكس يا جماعه يمكن بتدىدروس فى الفاشون الجديدة للبنات وبتثقفنا واحنا مش عارفين ولا رساله من تحت الماءءءء) لا تستطيع توصليها إلا خلال القبلات والعري (طيب مش هعلق بس سيبونى انا كده هنتحر وابقوا خلوا بالكوا من الكوكب الله يكرمكوا )، وقالت: "أنا عندي رسالة ولازم أوصلها لو موصلتهاش بالعري والبوس؛ هنوعي الناس إزاي؟ (توعى مين توعى ازاى توعى ايه هى بتقول ايه ).

وحول خشيتها من عدم الزواج خوفا من أن تجلب العار لأبنائها قالت، إنها ليست متزوجة، وإذا أرادت سيكون هناك مليون شخص (اه كليون من كام مليون مليون مليون مين يتجوز مين فين ولا امتى امال البنات اللى زى الفل دول يعملوا ايه ) في انتظارها، وأنها لا تتبرأ من مهنتها كراقصة بالعكس بل تشعر بالسعادة من كونها راقصة (اه رقاصه وبترقص وماله عادى يعنى مش عيب عيب علينا احنا اللى مش فاهمين رساله الهانم احنا جهله)

واخيرا وبعد البوست ده مش عارفه مع حاله الاكتئاب اللى عندى والهلاوس السمعيه والبصريه اللى جت ليه على الصبح والخزعبلات اللى فى دماغى والقلل اللى عماله تقع دى مش عارفه بجد هعمل ايه طيب ردوا انتم بجد بس اللى اقدر اقوله حسبى الله ونعم الوكيل لما تكون دى واحده بتنشر افكارها المسمومه زى غسيلها اللى مش نظيف.


54 اخبط وقول رايك:

أحمد عبد الفتاح said...

ساخرة من الطراز الأول..
ده تعليقى على عموم تدويناتك الجميلة
بالنسبة للتدوينة دى..
فده عادى جدا فى زمانا ده
هتلاقى من ده كتير.. والبجاحة مفيش أسهل منها

Anonymous said...

انتي مكبره الموضوع جدا
علي قد ماانا معجب بأسلوبك الساخر في الكتابه والتعليقات اللي انا شخصيا معجب بيها
وان دلت فإنها تدل علي مشروع كاتبه كبيره ننتظرها
ولكن فعلا مكبره الموضوع لان الفنانه القديره بوسي كشمير قصدي سمير عندها رساله لازم نصبر عليها عشان نعرف مضمون الرساله
مش كده ولا ايه
وسلملي علي الاخلاق
ولازم نحط النقط فوق الحروف
عشان ندبح الخروف

Zika said...

:@:@:@:@:@:@:@
ال مهنه ال
طب اقول ايه..مفيش تعليق .يعني هعلق اقول ايه هه هه هقول ايه هه حد يرد عليا
حلو انا كده اتنرفزت واتجننت عالصبح
وبعد كده بتزعلوا من العفريت اللي عندي
:D:D:D
:P
فعلا خبر غريب جدا.. ومريب واساسا ضيفي علي بوسي سمير دي .المذيعه بتاعة صبايا .تلاقيها بارضه عماله تكلم الناس علي انها بتبيع سبح لا سمح الله وهي دالقه علي وشها كيلو بتنجان اسود وياريتها بتنصح الناس باحترام لا دي بتزعقلهم ولا كانها امهم ولا حاجه
اللهم لا اعتراض

L.G. said...

ازيك يا جميل عاملة ايه
رأي المشكلة مش في بوسي سمير بجد والله خالص بوسي سمير عايزة ترتقي بنفسها وده مش عيب العيب على مخرج ومعد ومذيعة البرنامج ليه أصلا بيعملوا برنامج تفتكري نيتهم خير ولما المذيعة قعدت تتريق عليها تفتكري همها صالح البلد والله العيب مش في الرقصات العيب في اللي بيصقف

الـسـيـدة نـون said...

انتى كدة يا ابى احبطينى موووووت
انا كنت ناوية اجيب بدلة رقص
الاقيكى كاتبة ان بدلة الرقص وصل سعرها لخمستاشر الف جنيه
انا كنت عاملة حسابى على مية وخمسين جنيه اكتر من كدة ماكنتش هادفع
انا كدة جالى احباط فظيع
كان نفسى اوى اجيب بدلة رقص وارقص على اغنية رجب حوش صاحبك عنى
للفنانة المنفوخة هيفاء وهبى
يلا
مش مشكلة
هاجيب شكولاتة بدل بدلة الرقص
سلام يا سكرة
اختك خيخة

بنت الاسلام said...

والله انتي عسل

دانتي بهدلتي المهنة المحترمة خاااااااالص

ايه يابنتي الرقص قيمته لاتقل عن قيمة الطب

رسالة يابنتي رسالة

سامية

وستكون باذن الله العلي القدير

سببا في احتلالها لاعلي المراتب

في الجحيم

فكيها بقي

وبلاش اكتئاب

دكتور حر said...

انتي اللي جبتيه لنفسك

يعني انا لما اشوف القذافي بيتكلم في السياسه

اقعد اتفرج
واحرق في دمي ليه

ولا جمال البنا يتكلم في الدين

أقعد اسمع ليه

ولا أبو جمال يتكلم عن مصر

اسمع ليه

تستاهلي
(:

رئيس جمهوريه نفسى said...
This comment has been removed by the author.
رئيس جمهوريه نفسى said...

وهل كل ما يقال يصدق يا ابى اولا بحيكى على انك كملتى الموضوع للاخر وده ان دل على شى انى الحمد لله ضغط الدم عندك مضبوط
يا ابى مستنى ايه من واحده كانت شغاله خدامه ومش تستعجبى اذا كان النبراس للجيل ده هيفاء وروبى واى ممثل هو القدوه والمثل مستنى ايه
نسيت ااقلك مستنى ايه من خدامه اصلى بوسى سمير كانتت شغاله خدامه مع احرتامى لكتير من الخدمات لانى الخدمه فى البيوت اشرف الف مره من الفن اليومين دول

بحبك يامصر said...

عصر الرويبضه
ابى فكى ومتزعليش نفسك
هو العصر ده بتاع الناس دول
احنا ملناش مكان فيه بس هما
بيدونا امل مش بيحبطونا لاننا بنحس اننا على الطريق الصح وبجد موضوع كويس

Desert cat said...

يعنى بعد ما كان عندك اكتئاب بس من اللى انتى بتقولى عليهم فى الاول وكاشفة راسك وبتدعى عليهم فى وقت عصرية ولا مغربية مش فاكره التوقيت ايه بالظبط
دلوقتى كمان احباط بسبب بوسى سمير
يا ستى على الاقل ارحم من الست دينا
اللى كانت تسعى جاهده لعمل مدرسة للرقص
ولولا الناس المحبطة اللى بتكسر المقاديف وقفوا فى طريقها كان زمان الشعب كله دلوقتى ماشى على واحدة ونص

Unknown said...

مالها بوسى سمير..وماله الرقص يعنى؟
الرقص مش عيب مادام موظف فى خدمة الدراما..ما..ما
...................................بقولك ايه يا أختى : ماتغيرى اسمك ده بدل مكل مباكتبه بالعربى باحس انى باكلم أبويا....بعد كده حاقولك يا أم لوزة..ماشى؟
................................
أنا نزلت بوست جديد بيتكلم عن حاجة مهمة..يهمنى تشوفيه وتقولى رأيك

سلام

3ala asm masr said...

أدفع نص عمرى
بس اعرف أيه هى الرساله اللى متقدرش توصلها غير بالعرى والبوس
وكمان بتوعى الناس من خلالها
واضح أن أحنا مش فاهمين حاجه

Anonymous said...

إنت الغلطانة لقيتي بوسي سمير تتفرجي ليه
:)
لسة واحد زميلي بعد ما قرى الكلام ده في حتة إتصل بي و قاللي أنا إيه اللي خلاني أقعد في الجامعة خمس سنين مش كنت إشتغلت طبال أحسن

:D

simple girl.. ..simple dream said...

مين قال ان الرقص مهنة زى الطب
انتو عارفين الرقاصة بتاخد كام والدكتور بياخد كام؟
ولا الرقاصة ايه وضعها فى الكباريه والدكتور ايه وضعه فى المستشفى

انا كان نفسى اشتغل شغلة محترمة واكون رقاصة
بس للاسف فشلت وبئيت دكتورة

Anonymous said...

يعني هى جت عليها معلش بلاش تضيعي نفسك علشان خاطرها ما تبقيش تقري حاجة عنها تاني واصلا المذيعة المجنونة دي هى اللى خلتها تقول كدا وقعدت تستفز فيها وتطلع منها تصريحات زبالة لانها اصلا جاهلة ومش واخدة بالها من اللى هي بتقوله واصلا المذيعة دي مش مريحانى من زمان واديها كملت الليلة وجابت الهانم الشريفة اللى زى الطبيبة
قال طبيبة قال
طبي من بقك احسن

تحياتى
تشي

الربان said...

تحياتي

ما قرأتيه حضرتك هو نوع من أنواع غسيل المخ...الذي تحدثت عنه صديقتك قطة الصحراء....سبحان الله علقت عندها..و كتبت عن غسيل المخ لدي الفتيات ...

المهم...هذه ثقافة جديدة يروجون لها تحت عنوان الفن...و علي فكرة افلام البورنو يقولون عنها أيضا نفس المقوله
" الفن و الابداع "...المهم..البعض ممن يروج لثقافة العري و الرقص المهين...و الفاضح و المحرض علي الرذيله يستغل عقول الفتيات بل و ايضا السيدات...و يقوم بعملية غسيل للمخ...نعم غسيل للمخ...حتي يستطيع ان يسيطر علي عقلها
بأفكارة و يدفعها نحو ما يريد...و يجني هو الارباح الطائلة...

ربنا يحفظ شباب هذهة الامة...لانهم هم عماد الوطن....
تحياتي و دمتي بألف خير

جمعاوى said...

ايه يا فندم

مستنيا منها ايه ؟؟؟

دى بوسى سمير !!!!!!!!!!!!1

من القلب said...

و الله العيب ما عليها بس
العيب على الكليون واحد اللى بيعبروها
مع ان فى ناس غرضها من استضافتها التريقة بس ناسين ان فى بنات مخها صغير و بتهرب من بيوتها و اول شىء بتفكر فيه السكة دى لانها اهيف و اقصر طريق للفلوس
و طبعا لما بيشوفوا واحدة زى دى بننكلم عن الرقص انه رسالةو عاملة هانم و خضرا الشريفة ده بيشجعهم اكتر و يبرر لهم تصرفاتهم قدام نفسهم
العالم كله عايز ينور عقول ولاده
و احنا خالينا فى الهىء و المىءو رسالته العظيمة
بلا قرف

المهم سلامتك من الاكتئاب

Empress appy said...

أحمد عبد الفتاح
منور فى الكوكب والله انا بسخر بس من الزمن اللى بقينا فيه وحالنا

بيبووووو
عارفاك اطلع من دول انا برضه اللى مكبرة ولا الخروف هو اللى عجبك وميرسى على المجامله بتاعت الكتابه دى دة من الزهق بس

زيكا
طيب والله العفريت طلع ارحم تصدق ههههههههه

l.g

نقطع ايديهم يا فندم انتى تؤمرى وفعلا بدل ما يجيبوا ناس تفهمنا تاريخنا وحياتنا وتلم شملنا جايبه واحده تنقطنا

بنت خيخه
لااااااا مقدرش على احباطك علشان خاطر سيرى بس نفصل لسعادتك بدله يا فندم
وبعدين هيفاء دى قصه قصه دى عاوزة بوستات عليها

khobayb said...

انا كمان أول ما اشتغلت استلفت فلوس البالطو من ابويا

وانا بقى باغير 5 بلاطي في الساعة

Empress appy said...

بنت الاسلام
أنا اللى بهدلت المهنه يا بطوط دى الوليه المجنونه دى وبعدين معلش انا عارفه ان ساميه دى اسم طنط اللى هى خالتى انا انما اللى انتى بتتكلم عنها معرفهاش ههههههههه

دكتور حر
كده ماشى احنا السابقون وانتم اللاحقون هههههههه

الريس
لا ما هو كان منخفض ولا قريت الكلام قعد يغلى لغاية لما اتظبط جيل جيل ايه اللى هو بيتحط على الشعر ده ولا حاجه تانيه والله فعلا الست اللى بتيجى تنظف ليه البيت اخلاقها انظف من دى

بحبك يا مصر
لا عصر ولا ظهر ولن نتنازل لهم ابدا دول فئران ولازم نبيدهم

قطتى الصغيرة
هو انا بدعى عليهم من الفجر لغايه يومين جايين كمان ........وبعدين دينا بتسعى لايه حرام والنبى دى عاوزة مقاديف على دمغها

محمد

موظف ايه موظف مين يا حبيبى اللى تقصده ده ...لا عقابا ليك خليك تحس انى بابا علشان متوظفش حاجه مش فى مكانها ههههه

Empress appy said...

على اسم مصر
وعلى ايه يا قمر الرساله نستنى ساعى البريد ونفتحها ربنا يوعدها بالفلونزا الطيور او القرود حتى ونخلص منها

يحيى المصرى
نورت الكوكب والله صحبك له حق شوفت ضغطه على هو كمان ازاى

simpel girl
عارفه وضعها ملخبط حضرتك معلش بقى مش عاوزة اقولك يا فاشله زى ما قولتى على نفسك ههه بس عزائك الوحيد انك عارفه رسالتك ايه هى انما هى مش عارفين بتطور من البوس يمكن نزل موديلات جديدة ومش عارفين

cheeeee
نورتى الكوكب هى المذيعه اكيد بتتريق عليها او الهانم دفعه فلوس علشان تطلع تبوخ الكلمتين دول

الربان
بعد كلامك مقدرش اعلق الله ينور على حضرتك وعلى القطه انها كتبت فى الموضوع

جمعاوى

انا مستنيه ربنا يرزقها بسيارة مفخخه تخلصنا منها هههههههه بس

من القلب

والله كلامك صحيح وعلى فكرة البنات دى بتبهدل لانها بتفتكر ساعات ان الطريق ده سهل متعرفش ان فيه وحوش اداميه بتنهش فيهم

Empress appy said...

د/ خبيب

نورت الكوكب بس اسمك على اسمى خالو بس هو فيه عيب فى حرف خالى اسمه حبيب ههههههههههههههه
معلش اجيب لحظرتك بالطو وانا جايه عنيه تؤمر بس شوفت الفرق فى الفلوس بتستلف 15000جنيه مش احنا مش عارفين نستلف 200جنيه ههههههههه

Anonymous said...

عاوزة تسمعي ردي .. إستني ردي الكامل في مدونتي لإن اللي جوايا أكبر من إنه يبقى في تعليق واحد بس
قال زي الطب قال
إستني ردي واللي بيخاف بجد ما يدخلش
وبحب الحلاوة يعني مش حتفرق معايا خلاص

الطائر الحزين said...

فى سؤال محيرنى

مين بوسى سمير؟؟؟؟

من استضافها هو من اعطاها وزن


تحياتى

زعيم كمورا said...

قالوا ايه اسهل طريق للنار
قالوا انك تقلع وتمشى ورا الحمار
قصدى الشيطان

الاخت بوسى اطال الله بقائها فى الجحيم
نست ان الى بيدفع 700 جنيه عشان يشوف رقصها مش بنى ادمين دول حيوانات عايشة فى سيرك
ومبيصدقوا يلاقوا حمارة شبها
عشان يفكوا عن نفسهم شوية
يعن الاخت بوسى مجرد تمثال عرض بيتحرك شمال ولمين
تمثال مش اكتر مكن كدة
وبقى بالزمة فيه حد عاقل يدفع 700 جنيه فى ديه
دى معفنة ومقشفة
ومتستهلش ان الواحد يدفع فيها تعريفة

مروة الزارع said...

والله يا ابى

انا مخنووووووووقة جدا بعد ما قريت البوست دة

انا اصلا متنرفزة بقالى يومين وبتلكك

والأشكال اللى زى بوسى سمير دى عاوزة الحرق وبتخلينى اخرج عن شعورررررى

على فكرة احنا وغيرنا اللى عملنا لها وزن وقيمة

فية كتير زيهاوعاملين نفسهم بيغنواوبيلاقوا اللى بيشوف كليبتهم ويشترى شرايطهم

طب لية؟

سبحان الله

Heart Beat said...

Dear Appy

انتي بتتكلمي عن بوسي سمير

ده الادب بوسي سمير

الاخلاق بوسي سمير

و على يدي موضوع الرسالة ده

بوسي كانت قاعدة هنا و الرسالة كانت قاعدة هنا

و هي على نغمة واحدة

هابوس يا بابا هابوس يا بابا هابوس يابابا

طبعا انا قلت للرسالة هانعمل ايه يا رسالة بوسي سمير عايزه تبوس و تتعرى

و انا سمعت من مصادر خاصة بتتحرى اخبار بوسي سمير و الشباب اللي بيدفع تمن التذاكر دي

ان كل شاب من دول بيصر على السكن في عمارة الروف بتاعها حلو كده و شرح و الهوا فيه يرد الروح

عشان لما يحطوا النقط على الحروف تحت في شقتهم يطلعوا بقى على الروف يفسروا الكلام بتاع الحروف ده و النقط براحتهم

و ماتتصوريش اد ايه البنت دي احم قصدي الست دي صعبت عليا جدا

للدرجة دي كانت بدايتها صعبة و شاقة في عالم الرقص الجميل

كانت بتستلف تمن بدل الرقص الراقي من اهلها

يا حراااااااااااام

طبعا الجزء المشرق في حكاية البدل دي ان اهلها ناس كومل بصراحة و ناس كده دمها حامي اول اما شافوا ان بنتهم مش لايقة فلوس عشان ترقص قاموا دفعوا لها فلوس البدل على طول ادي الدم الحامي و لا بلاش

DR.HAMAS said...

ههههههههههههه

انا مش عارف ايه مزعلك من بوسى سمير ؟؟

يا جماعة دى رقاصة

لأ و الجديد

انها بترقص

عادى يعنى

مهنة شريفة زى مهنتى انا كدكتور

عادى خالص

انا فى المستشفى أعالج الناس

و هى فى الكباريه تبسط الناس

احنا الاتنين زى بعض تمام

كل واحد بيؤدى رسالة

انا مش عارف انتو متحاملين على الشرفاء ليه ؟؟

ايه يا أخت آبى

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ههههههههههههههه


معلش

أصل شر البلية ما يضحك


شكرا يا أخت آبى على فوران الدم

هو احنا ناقصين ؟؟؟؟

على العموم شكرا على البوست الظريف


جزاكم الله خيرا



د.حمــــــــاس

Coca said...

والله يا اابي انا اتمسيت في برنامج صبايا بنفس الكلام علي لسان القديره بوسي سمير
بس حقيقي كنت هطرشق نفسي افهم ايه الرساله اللي بتقدمها
بجد يعني هزه يمين هوبا ايه المسسسسسسج اللي هتوصلنا من الهزه
معلش حرق الدم بقي كتير اليومين دول

Anonymous said...

يا آبى
و حياة أبوكى يا شيخة تغيرى استيل المدونة لحسن أنا اتعميت عشان أقرى البوست ده
و شكرا

Hypatia said...

ابى يا حبيبتى
ماسمهوش الغسيل اللى مش نضيف
اسمه الغسيل الوسخ
الووووووووووووسخ
الوووووووووووووووسخ

مين اللى مضايقك يا بنتى قوليلى وانا اضربه بقله فى دماغه

طمنينى عليكى

Empress appy said...

د/ علام
محتاجين يا دكتور هدى نفسى الجرحى كتروا هنا فى المدونة

الطائر الحزين/
أنا عن نفسى أعرف انها ولا حاجه اما عن الوزن تقريبا 100كيلو رخامه وجهل
زعيم كمورا

هدى نفسك قولنا الجرحى كتروا نجيب بقى بوسى تعالج بما انها لها رساله هههههمعلش اعذرنى بلاش نشبه الانسان بالحمار لان حرام وانا بزعل بس انا عارفه انك مضايق

مروة والسلطه

احنا مين غيرنا اه انا لا

هارت
والله ضحكتينى بجد

د/ حماس
الحمد لله انى ضحكتك وبعدين هو دمى انا يفور لوحدى مش لازم تتضامنوا معايا ولا ايه

كوكا
والله بدور على المسج مش لاقياها يمكن موبنيل او اتصالات او فودافون

نسرين

ايونننننننننن صح كده

ابن حـجـر الـعـسـقـلانـى said...

أنا أعتقد إن رسالة بوسى سمير نقدر نتعرف عليها لو لاحظنا الكلمات التالية

أولا: رسالة يعنى مسج .. و بما إن الأغنية وقتها قصير (5 دقايق تقريبا) تبقى دى رسالة قصيرة

ثانيا: بما إنها بتشتغل رقاصة يبقى مهمتها الأساسية هى "الاهتزاز" أو الفايبريشن

ثالثا: هى عندها رسالة و عايزة توصلها للناس .. يبقى لازم وجود قدر من "الاتصالات" بينها و بين الناس .. يعنى كوميونيكيشن

هانلاحظ الكلمات .. مسج .. فايبريشن .. كوميونيكيشن .. و منها نستنتج إن رسالة بوسى سمير هى إعلانات لموبايلات جديدة بس متخفية من الضرايب

احمد الجيزاوى said...

بصى اى بيدفع 700 جنيه علشان يروح حفله من ديه
اكيد ابن تاجر مخدرات بيحسن دخله بعد الظهر وبيتاجر فى السلاح
بس السؤال لو الرقس مهنه شريفه طيب مبيخدوش عليه ضريبه له
يعنى نعمل ضريبه الهز وضريبه النقفطه
وكمان نعمل كليه فى مكتب التنسيق تكون اسمه كليه الهز على واحدة ونصف وتاخد مجموع اى جايب درجه ونصف او اى جيب 4 واحد علكى يـــــــــا ......والف مبروك وربنا يتم بخير وفى عيد الحسود عود
تحياتى
احمد الجيزاوى

MerMaid said...

هههههههههههههههههه
طيب انتي اتفرجتي عليها ليه بس؟؟
وليه تحرقي دم سيادتك؟؟
لو حصللك حاجة دلوقتي؟ الخرفان هتسيبيهم لمين؟؟
-------------------
خللي بالك من اعصابك المرة الجاية
و متتفرجيش علي الحاجات دي الا بمهدئ

سلام يا قمري
:))

daktara said...

السلام عليكم
انا مش عارف اقول ايه
انت قولتي كل حاجة
ممكن الواحد يقولهل عن بوسي قصدير دي
بس اكيد هي صاحبة رسالة برضه
اما عن بدل القص طب ليه تغرم نفسه
طب مترقص من غير هدوم احسن واشيك واجدد وافر علي الاقل في الحفلات الخاصة فقط
اما عن ال 700 جنيه
ف سبعماية عفريت يلهفوها
ام بقي المقارنة بالط والدكاترة وانها شغلتها فتاحة ليلة وعادي ملفها في الاداب
فا انا برضه ولأني احيانا بشتغل شغل ليلي هاطلع اعملي ملف في قلة الاداب مش في الاداب زي الاخت المحترمة الراقصة الفاضلة الفتاحة بوني قندير

انظر حولك
د. خالد عزب

مفلس افندى الرايق said...

هم يبكى وهم يضحك
بوسى سمير ايه دى اللى نشغل نفسنا بيها اساسا دى عار وواحده بايعه نفسها وربنا عاميها عن الخير خليها تبارز ربنا بالمعاصى وتتبجح ويوم الحساب اللى بعيد عن اذهانها وتفكيرها طبعا تبقى تقولى هتبرر اللى بتعمله ده ازاى حسبنا الله ونعم الوكيل هى الشباب ناقصه فتن ولا الدنيا ناقصه بوسى مسامير دى كمان تروح احسنلها واكسب لها بلاد اوربيه وتعمل الافم اباحيه مادام ده التطور والثقافه بتاعتهم وتبعد عن تخلفنا مادام الاحترام بقى تخلف

بوسى سمير
مثال حقير
تشمئز منه حتى الحمير
بوسى سمير
وباء خطير
للعرى سفير
للتبجح وزير
للسفاله نعينها مرات الامير

Anonymous said...

هحاول أتماسك وأرد من غير ألفاظ مش كويسه عشان خاطرك بس والله نفسى أعرف مين ابن جزمه ممكن يدفع سبعه جنيه حتى عشان يتفرج على كتلة الأرف دى ؟أكيد الحكايه دى أشتغاله زى حوار ان أهلها كانوا بيسلفوها تمن بدل الرقص لأن الواضح ان الوليه دى من العشوائيات وأبوها صرماتى وأمها غساله يعنى لو ابوها رجع بالليل فى جيبه خماشر جنيه يبقى فضل وعدل .
واخيرا ياأبى عندى خبر ب 700 جنيه مش طلعت الرساله مكتوبه بالحبر السرى واللى بيفك الشفره اتعمى .
تحياتى لك على مدونتك الجميله

دكتورة سنان said...

متنرفزيش نفسك ياحبيبتى احنا عايزينك
هنستفيد ايه لما تتعبى يعنى بعد الشر
هو اه كلامها ينرفز
بس وماله اشمعنى هيا اللى مش هيبقى عندها رساله
ماهو كله بقى بيقول عنده رساله ساميه دلوقتى
ال ساميه ال

آآبى انتى بتحبى اللون البنفسجى ومشتقاته صح؟

NIDAAL .R said...

هههههههههههههههههههههه
تصدقى انا توهت عن الموضوع بسبب متابعتى لاسلوبك الساخر الى موتنى على نفسى من الضحك
انتى ايه ؟ حرااااام عليكى
سيبى الست تقول كلمتين على بعضهم
سيبيها تطربنا بملف الاداب تبعها
ولا ببدلة الرقص ام 15 الف جنيه
ولا .. ولا .. ولا..
يا آآبى العزيزة
دى واحدة هتعمل زى راقصة مصر المحترمة الاولى .. الانسة / دينا
بتقول لمحمود سعد .. هو مش ربنا قال العمل عبادة ... انا بقى و انا بهز وسطى يبقى بعبد ربنا
الجملة دى اتقالت بالنص و الله يا آآبى
هقول ايه بس ؟
انتى راااااااااااااااااااائعة
ايتها العزيزة آآبى
دمتى و دام قلمك

مهندس مصري بيحب مصر said...

أولاً أنا بأعتذر عن التأخير بس كنت مطول في مدونة خيخة بقالي يومين أعذريني

ثانياً أنا كنت كاتب موضوع من زمان عندي ليه علاقة بالموضوع ده و ياريت تقريه
http://egyptioneng.blogspot.com/2007/09/blog-post_11.html

ثالثاً إن طلع العيب من أهل العيب ما يبقاش عيب
خامساً هيا أصلاً فلاحة بس مش متأكد من كفر الشيخ و لا البحيرة و هربت من بيتها مش كانوا بيدوها الفلوس لأ هربت و اتمرمطت في القاهرة لحد ما إشتغلت رقاصة في شارع الهرم
و بعدها لعبت معاها و واحد إكتشفها و عمل لها كليب و قرفنا إحنا
أما ملف الآداب فتفاصيله عندي

روقي كده و ما يهمكيش

Anonymous said...

فى الحقيقة باين عليها بتتعب

دى بتاكل قوتها من عرق وسطها

كمان يا بنتى مش عارفة رسالتها ايه

هى اكيد مش رسالة من تحت الماء

دى رسالة إلى أنور وجدى

فى أمير الأنتقام

عشان يخلص العالم منها ومن أمثالها

كمان يا بنتى مستكتره

فيها المليون رصاصة

أقصد المليون عريس

دى مصر ولادة

والشباب مش لاقى

ههههههههههههه

بس خلاااص بعد الست بوسى سمير

دى هتحل أزمة مليون شاب مش لاقى يجوز

هتتجوزهم كلهم مرة واحدة


.....................

على رأيك يا آبى حاجه تحرق الدم

تمنياتى القلبية لكِ بالتوفيق

أخوكِ نيجــر

Yasser Hussein said...

أنتي قريتي الموضوع ع النت .. أنا بقى شفتها وسمعتها وهي بتقول الكلام ده على قناة المحور .. بصراحة الشخصية دي أنا لا أقبلها شكلا ولا موضوعاً ولا أشعر فيها بأي أنوثة أصلا وده يمكن اللي مخليها عايزه تبرز أنها أنثى باي طريقة حتى ولو كان عن طريق الرقص والكلام الفاضح الذي يحمل ايحاءات غير محترمة
وبكره تكبر ويقولوا عليها فنانة قديرة زي الست فيفي عبده
:)

Empress appy said...

ابن حجر العسقلانى (ابو العساقيل)
عارف لو انا عامله مسابقه على موضوع الرساله ده كنت اديتك انت الجايزة الاولى بجد

جيزاوى
منورنى كده على طول بفرح لما بتتعلق هنا اقصد تعلق هنا تحليلك ممكن برضه وهنطرح مشروع الضريبه ده فى مجلش الشوعب المرجانية

ميراميد
ميرسى بس انا زعلت علشان الدكاترة اصحابى

daktara

ميرسى يا دكتور ومنورنى فى الكوكب كده على طول هو بصراحه دمى اتحرق على بتوع طب اللى نظرهم بيروح وسمعهم بيروح ودى تساوى نفسها بيهم

مفلس افندى

هنا فى الكوكب ممكن نعمل لك سلفه بجد فعلا حسبى الله ونعم الوكيل

shark
اهلا بيك اكتشاف هايل بتاع الرساله ده بصراحه

نوسه
عرفتى منين يا سوسه كلامك صح

نضال
ربنا يكرمك يا نضال والحمد لله انى عرفت اضحكك على المجنونه دى اما دينا فلسه دورها جاى عندى بس تفكر تطلع فى التليفزيون بس

بشمهندس

ماشى يعنى خيخه السكر دى حبستك عندها فى المدونة تكرم علشان خاطر شيرى ابنها وعموما هقرأ الموضوع عندك

أحمد سعيد

منور الكوكب وطبعا الست مرجانه دى بتتعب

"النجم القادم" said...

السلام عليكم

انا معترض
_______
-------

انتى ليه بتعرضى

بوسى سمير دى فنانه

من الفنانات

الراقيات

المهذبات

المحتشمات

لا تخرج علينا

بالسوريهات

ولا حتى البضيهات

ولا تفصيل اكتر من كده

هههههههههههه

هو الشيخ وجدى غنيم

اللهم فق كربه

قالها:

هى الراقصة ليه مبتغنيش


علشان صوت المرأة عورة

عرفتى بقى بوسى

ليه بترقص وتغنى

ربنا يهديها

او يهدها وياخدها

****************
****************
وانتى مش ناويه

تشرفينى تانى بالزيارة

أتمنى



تحياتى

Ahmad Hegab said...

انتوا عارفين امشكلة فى ايه

اننا كلنا قاعدنا قدام التليفزيون و سمعنا رقاصة اقصى معلومة ممكن تكون دخلت دماغها لما كانت فى 2 ابتدائى دا اساسا لو اتعلمت

يعنى يا جماعة عايزنها تطلع تقولكوا الرقص حرام ربنا يهدى انشالله

تحياتى

Unknown said...

ايه الحقد ده ماكنتش اعرف انك سودا من جوا اوكده
كل بدله هي رساله موجهه للشباب تعلمهم الوطنيه و القوميه ولا نتي مش واخده بالك من كلام الاغاني و اد ايه هادف و ليه مغزي سياسي يعني الواحد مش عارف يقول ايه للحاقدين امثالك
ربنا يهديكي و تحطي النقط بقي
بوسي هو في زي بوسي يا شيخه

عين فى الجنة said...

صورتك جميلة فى الافتتاح موش كنتى قلتى كنت جيت معاكم؟

Empress appy said...

أحمد
فعلا ربنا يوعدها بالفلونزا الطيور واهلا بيك

ايمى
ماشى يا ايمى بتتريقى ماشى

استاذ/ راجى

الدعوة كانت عامه بس متعوضه وميرسى ليك

د/اجدع بنوته said...

يعنى انا والمدام بوزى زمير زمله واصحاب رساله

طب ممكن توسعى شويه كده ياابى

اتفوووووووووووووووووووووووووووووووو

وكويس ياحبيبة قلبى انك مسكتى نفسك ومنتحرتيش

خساره اى حرقة دم علشان واحد زى دى

Soooo said...

ليه بقى الحقد ده
هاا
ليه يعني
وبعدين دي فنانه يا آآبي
فنااااااااااانه
والفن لا يكيل بالبتنجان يعني


فعلا .. ان لم تستحي فافعل ماشئت
ربنا يسترها علينا دنيا واخره
وربنا يهديها ويهدي امثالها


سلاموووووووووووووز

Empress appy said...

د/اجدع بنوته
والله زعلت عليكوا معلش هدى اعصابك مش عاوزة اصابات هههههههه

سووووووووو
انك عميل لبوسى مسامير ههههههههههههه كشفتك
ربنا يتقبل منك

Share |