مدارس مدارس




اول يوم مدارس النهارده ولا يوم الحشر الشوارع مليانه التجمع اللى المفروض يبقى مش زحمه ورايق كله فوق بعضه وكله متربس دماغه يعدى
انا بس مستغربه اننا كده وشغالين بنص افراد يعنى المدارس على يومين والجامعات الانتساب مش المفروض يروحوا لا وايه كله متانتك ونازل كل طلبه الجامعه فى الشارع لابسين الحته اللى على الحبل وفوووول ميك اب وكله فى الشارع الا صحيح بنات الجامعه بيحطوا ميك اب كتير ليه الصبح ده اصلا مضر بالبشره جدا والصبح المفروض ميك اب لايت حاجه خفيفه وبعدين دى طالبه جامعه ليه تعمل كده فى نفسها يعنى دى مش سهره ولا عيد ميلاد وكله راسم البرائه والطفوله على وشه يالا رزق الهبل على المجانين الاطفال بقى ايه فى الاتوبيسات العاديه فوق بعضه حتى الناس فوق بعض مشوارى اللى بأخده فى ربع ساعه اخدته النهارده فى ساعه كامله مش مضايقنى غير ثقافه القطيع اللى احنا فيها محدش بيصبر محدش بيسيب المرور يمشى بانسيابيه كله حاشر بوزه ولا عارف يعدى ولا حاجه تانيه والناس فوق بعض برغم تحذيرات الالفلونزا على فكرة مهما عملت الحكومه برضه مش هتقدر تمنع القرف كله لوحدها دى ثقافه بقالها كتير ومش هتتغير واحنا شعب ما شاء الله مبيأثرش فيه العفريت بالعكس العفريت هو اللى بيتأثر بينا ربنا يستر وخلوا بالكوا من عيالكوا
وطلبه الجامعه النبى على قلبكوا خفوا الميك اب على الصبح وبلاش الجبنه والزيتون والتفاح اللى بيتحط على الوش ده مضر بالبشره بجد وبلاش بوس كل نازل امواااااه على المحطه يعنى
كان معكم من قلب الزحمه ابى هانم كعب الغزال


حكمه الامبراطورة

ايش تعمله الماشطه فى الوش العكر

28 اخبط وقول رايك:

nody said...

لا حياه لمن تنادى والله
يعنى انتى عارفه يوم الخميش وقفونا اعداد مهوله فى مكان تقريبا تحت الارض ومافيش تهويه ولا نيله
بالساعت كل ده علشان الموظفين مش هاين عليهم يشتغلوا بضمير
عادى يعنى

فاتيما said...

يا بيبى متحاولييييييش
دول يا ماما بقالهم شهور مشافوش بعض
حتى لو معندهماش محاضرات خالص و اليوم مش يومهم النهاردة اشاسا
جايين برضو
عشان يقابلوا بعض
و يقعدوا يضحكوا و يهزروا
و يتونسوا ببعض و منهم جايين يحبوا و الغالبية بيطفشوا من جو البيت الممل
انفلونزا بقى مش انفلونزا
ملهموش دعوة
لما حد ييعى بيها بجد
هيتنبهوا و ياخدوا بالهم
عندك حق تتعكننى لما المشوار ياخد كل الوقت دا
كان الله ف عونك انتى و سيمبا

Appy said...

نودى
========
ما برضه الناس عليها عامل اقفوا زعقوا اخروا من المكان لان كده غلط







فاتيما
========
المشكله الاكبر ان اللى بيتعب مبقولش يا فاتيما ودى كارثه كأن الموضوع يكسف او يحرج حد

adel said...

ههههههههههه

وقالك ياريت نخلي بالنا من الانفلونزا

ماهو مدام لسه بنفكر كده
يبقي اكيد هنعمل وباء

وبنات و شباب الجامعة اول يوم دول حكاية تانية
هههههههههه

رجعتيني 6 سنين لورا
لما رحت بالحتة الزفرة
هههههههههههه

أم بتول said...

فعلا عندك حق ، عارفة أنا أنهاردة قلت اخد الدائى علشان بعيد عن الزحمة ، المشوار كنت باخدة فى تلت ساعة تقريبا اليوم اخد حوالى ساعتين إلا ربع ، حتى الدائى ياربى واقف بطريقة مش معقولة ولا عادية ، فيه مش عارفة كل دة علشان المدارس ، و بالنسبة للميك أب ربنا يهديهم ، متهيئ لى أن كل واحدة رايحة تدور على عريس مش علشان تذاكر ، ربنا يهديهم .

لاسع افندى said...

ربنا يستر على عيالنا




تحيه لاسعه

karim said...

يعنى هى اول سنة يا اابى هانم ماهو كل سنة كدة كلة بيلبس اللى عندة ويحط مكياج ويتانتك والغريب انهم بينزلوا بدرى مش عارف ليية مع انهم مش هايحضروا حاجة كالعادة, وطبقا للمثل اللى بيقول علم فى المتبلم يصبح ناسى, احنا كدة وهانفضل كدة, كل عام وانتى بخير

بت خيخة وأي كلام said...

شريف وديته النهاردة
راح قعد ربع ساعة يتعرف على المدرسات بتوعه وفصله الجديد
وقالولنا الدراسة اتاجلت اسبوع


هييييييييييه
عندى اسبوع اجازة
هييييييييه
عندى اسبوع اجازة

و

بت خيخة وأي كلام said...

بالنسبة لموضوع المكياج والذى منه

البنات دول تلاقيهم اول سنة جامعة
فتلاقيهم فرحانين بشبابهم
وتلاقيهم بيقولوا فى عقل بالهم
هييييييه
هنروح الجامعة علشان نحط روووووووووج

ولما بيكبروا شوية

لوحدهم كدة هيفهموا امتى يحطوا مكياج تقيل وامتى يحطوا حاجة خفيفة

فسيبيهم براحتهم
دول لسة مراهقين


استنى لما اتصل بيكى

Appy said...

عادل

انت زفرتها ليه يا عادل مش عيب






ام البتول

ايون الدائرى وسنينه انا لفيت راس الرجاء الصالح علشان اروح الشغل

Appy said...

لاسع افندى



يا رب






كريم

يعنى ايه خلاص بقى منلومش على حد يا كريم

Appy said...

خيخه


هسيبهم عشان خاطرك بس لو لقوا حد يا بنتى ينصحهم ياخدو ا بالنصيحه
وهاتى شريف بقى اعض فى مناخيره والنبى شويه

فتاه من الصعيد said...

هههههههههههههه

الله يكون في عون اهل القاهره من الزحمه ....... ومن الفول ميك اب اللي ع الصبح :D

كل سنه وانت طيبه

تحياتي

فرنسا هانم said...

ازيك يا ابى
عامله ايه ؟؟؟
فعلا دى ثقافه بقالها كتير والدوله لوحدها مش هتقدر تغيرها
لكن ياريت الدوله تلوح عينيها شويه ناحيه الشعب لانها القادره على تغير اى ثقافه للشعوب بامكانيتها الاعلاميه الكبيره
مع خالص وارق تحياتى
خالتك فرنسا هانم

ابو على said...

عندك حق يا آبى
مفيش احسن من الجمال التبيعى:d

يا تبيعى انت

ههههههههه

micheal said...

الحمد لله أني من أكبر أعداء البوس من زمان
برضه الناس مش حتتعلم وحتفضل مممممموا ممموا على طول
مفيش وعي..انسي

شفقة هانم واحسان بك said...

ياحبيبتى الزحمة دى خلاص بقت حاجة عادية فى حياتنا وعلى راى عدوية زحمة يا دنيا زحمة
المهم مالكيش دعوة انتى بحد ولا تبوسى حد وعقمى نفسك كويس وخلى بالك من الانفلونزا
وحشتينى اوى وميرسى على سؤالك

لورنس العرب said...

ولله العظيم وجع قلب
اسوأ ايام حياتي هي المواصلات في الدراسه
العيال وهما قاعدين في البيت كانوا مريحين الواحد
وكله كوم والمترو كوم
الاستظراف بتاع العيال خاصة بتوع مدرسة الصنايع اللي في دار السلام اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
فعلا حاجه تقرف

طوبه فضه وطوبه دهب said...

يابنتى دا سلوك شعب لا بيتغير ولا عمره هيشوف تغير ربنا يستر علينا وعندك حق نفسى اشوف واحده راحه الجمعه بتقوم تغسل وشها وتنزل انما ديما تحسى انها صاحيه من الفجر مش عشان تصلى الفجر لا عشان تقف قدام المرايه

سبهللة said...

ربنا يستر
والله انا خايفة جدا من انتشار الامراض
الفترة الجاية دى
ثانيا بقى بالنسبة للبنات اللى غرقانين ميك اب
ومحجبات ولابسين الزفت اللى اسمه بادى كارينه دةوبنطلونات محزقة ووسطها ساقط وفى الاخر اسمهم طالبات جامعة لأ وكمان محجبات
اللى انا اعرفه ان الحجاب يحجب
لكن الحجاب اللى يكشف اكتر ما يستر دة اسمه تبرج وفجور

شفقة هانم واحسان بك said...

ما قلتليش يا آبي
في الخباثة كده ومن غير شفشوقة ماتعرف
هيا محطة ايه دي اللي الناس نازلة فيها بوس ؟؟
وماحدش يفهمني غلط
أنا هاروح انصحهم بس

إحســـان الغلبـــان

dr.lecter said...

ماحدش بقدر يعترض طريق الهرمونات

دول شباب ومراهقين جواهم طاقه لازم يفجروها والبنات لو ماحطيتش ميك اب هيجيها احباط ومش هتنفع في الدراسه وتنعزل عن نفسها لانها شايفه نفسها مابتتشافش من الباقيين

ومايغركيش البوس بتاع اموااه موواه ده مابين البنات وبعضهم ده كله ضحك علي الدقون ده بس علشان يلفتوا النظر وده كله بييجي علي راس الغلابه الشباب الصغنن السذج

وكل موسم انفلونزا وانتم بخير السنه دي هتبقي مانجه بجد انتم لسه شفتم حاجه

Che said...

انا مرمى فى البيت ليا اسبوع عيان معرفش الشوارع عامله ازاى ... بس انتى جبتى المفيد .... سياسه القطيع
بالنسبه للجامعه رجعتينى زمن لورا ... انا من كتر تناكتى كنت بانزل بالبنطلون الجينز و هو مكوى ... ده اول سنه ... بعد كده كنت ساعات بروح الجامعه بشبشب الحمام ... الحاجه اللى مقام الجامعه يستاهلها عندى
و بعدين يا آبى سيبيهم يعيشوا يومين قبل ما ياخدوا دور الانفلونزا و يقعدوا فى البيت

واحدة مفروسة said...

حبيبتى انتى حتعيشي فى الزحمة ديه على طول باين
لانهم عملوا بعض المدارس 3 فترات
تصدقى انهم فى بعض المدارس حيبدأو دراسة 6.30
ديه الفترة الاولى اما التالته بقا من 2 الى 6.30
يعنى العيال حتبقى سارحة فى الشوارع نبطشيات

ساره said...

والله يا أبي حتي عندنا البنات تروح الجامعه تقولي رايحه سهره سواريه

كان عندنا بنات نسميهم وجهه المهرج من كثر الميك اب اللي يحطوه

احنا الجامعات ابتدت زيكم هذا الاسبوع
اما المدارس علي الاسبوع الجاي
الله يعينا على الزحمه
:(

Foxology said...

وانا من موقعى برضه بطالب بايقاف اعلانات التوعية بمرض أنلفونزا الخنازير لأنها ولا عاملة أى حاجة والكل بيعطس ويكح ف وش الكل وآخر حلاوة بالصلاة على النبى !!!

ربنا يسترها بجد

تحياتى :)

يا مراكبي said...

الشعب ليه ثقافة مختلفة تماما والغالبية بتفرض ثقافتها حتى لو على خطأ .. وهي فعلا على خطأ

أنا متأكد إن حتى لو حصلت المعجزة وكانت حكومتنا مستعدة كويس .. الشعب هيعمل حاجات فوق مستوى تفكيرنا وهينتشر المرض برضه

مواطن مصري said...

استاذة ابي هانم كل سنة و انتي طيبة بمناسبة حرب اكتوبر مش هتنزلي بوست عن انتصار العساكر المصرين فهم يستحقون منا بوست