وثيقه لتفكيك اسرائيل





انا البوست نقلته من عند نواره زي ما هو بجد انا مشغوله ومش عارفه ارد على تعليقاتكم يا ريت بس تساعدونا فى الطلب ده اقروا الموضوع كويس وكلها يومين وارجع لكم زي القرده وارد عليكم واناكف فيكم

ارجو من الجميع التوقيع على وثيقة تفكيك اسرائيل
وهنا كمان بالانجليزي
على فكره اللى بالانجليزي هى ترجمه العربي احنا ترجمناها علشان ممكن حد ميجيش له صبر يقرا علشان تتطمنوا مش هنبيعكوا هدمكوا ولا حاجه المره الجايه اوعدكم نيهاهاههاهاها
الوثيقة مستندة على
1- التعريف العالمي للدولة
2- الميثاق العالمي لحقوق الانسان
3- العهد الدولي للحقوق المدنية والسياسية
4- العهد الدولي للحقوق الاقتصادية والاجتماعية والثقافية
وبتثبت من خلال المواثيق الدولية دي ان الكيان الاستيطاني العنصري القائم على الفكر الصهيوني الموجود المسمى باسرائيل لا ينطبق عليه شروط الدولة ولا يلتزم باي من المواثيق او القوانين الدولية وعليه فيجب تفكيكه، وانا اسفة الموضوع ما كانش فيه لا قرود ولا خنازير
اذا سمحتوا اقروا الوثيقة واذا عجبتكوا وقعوا عليها النسختين العربي والانجليزي
انا دورت ما لقتش حد بيطالب بتفكيك اسرائيل غير حركة ناتورا كارتا! اظن حان الوقت اننا يبقى لنا دور في الموضوع ده
لو تحبوا يعني

النبى الوثيقه دي اتعب فيها جامد والله اوعوا متوقعوش اللهي تقوعوا فى بير يا رب لو موقعتوش ها بقى

اصل الوثيقه كله خبط لزق لو عاوزين تقروا كمان او تنقلوا فى المدونات على المدونه بتاعت نيو هولكوست انطح هنا بس برضه لازم توقعوا اللهى ما يرميكوا فى ضيقه
هو انا شكلى هشحت صح مش مهم المهم بس نعمل حاجه كويسه ومننساش زي حاجات كتير اتنست
ومتزعلوش منى علشان انا قصير اوزعه ومشغول وحياتك مشغول بس اخلص اللى فى ايدي فومين غسيل وافوق لكم تاني اصلى حسه انى بقيت عامله زي مجاذيب السيده والحسين اليومين دول


كان معكم محتاسه هانم مشغوله من ارض الضباب ابى هانم بتنجانى

حكمه الامبراطوره

ايه اللى رماك على مر قال ملقتش سكر

32 اخبط وقول رايك:

Ahmed said...

حلوه الفكره
وبلاش يأس وبلاش نقول مافيش فايده
خلينا فاكرين انهم بنوا كيانهم فس سنين طويله وميأسوش من الفكره
ياريت احنا كمان منيأسش

حروف said...

ها هي هي هي انا تاني تعليق لحقت ولحقت ولحقت
بحجز وجايه

حروف said...

يا دي الفرحة متمتش شكلي مطلعتش التانيه

مواطن مصري said...

يا ابي هانم المواقع بتاعت التصويت ولا بتعمل حاجة

micheal said...

قراها وأقول رأيي
بس عامة تفتكري فيه حاجة اسمها تفكيك اسرائيل من الناحية الواقعية البحتة وماليش دعوة بالناحية النظرية بتاعة اركان الدولة القانونية؟؟؟
تحياتي يا باشا

thunder said...

فكرة حلوة انا هوقع بس المشكلة انهم بيفهموا عداء وياريت يفهموها كدا ويزوحها بقة عننا

الدفاع said...

تم
وشكرا لكم ودايما تدلينا ع الخير كده
سلام

Unknown said...

أنا مضيت عربي وانجليزي وبكذا ايميل كمان
(:

Empress appy said...

معلش يا شوباب هرد على مواطن وميرسي للي وقعوا




يا مواطن الوثيقه دي انا ونوراه وجو وايمان وكل اللى اسمائنا مكتوبه فى نيو هولكوست اللى مجمعنها ده اول المشوار احنا هننشرها فى كل مكان يعنى احنا جمعناها من حاجات كتير اقراها بس بالعربى وعموما الانجليزي هو ترجمتها وعنينا باظت فى ترجمتها
عموما ده اول المشوار احنا ناوين ننشرها فى كل مكان وانا نشرتها على البلوج بتاعى عند اوباما
اهي محاوله ويمكن الشعره النونو دي تعمل حاجه مش هنيياس يعنى فى النهايه اقراها بس كلها والله احنا اللى مجمعينها يعنى الشباب
ادعي انت بس يمكن تجيب نتيجه

مواطن مصري said...

انا شفتها على فكرة انا بس معترض على انها تكون على موقع و بس


انا من اول احداث غزة و بنادي بكدة

بس المفروض تطبع و تتوزع على وسائل الاعلام و المفروض نطلع بيان نعترض فية اسائة
اسرائيل لسيدنا عيسى علية أفضل السلام

محمد مارو said...

و الله كلام جميل كلام معقول مقدرش اقول حاجه عنه

علم و جارى التنفيذ

هتلاقيه ان شاء الله على مدونتى و فى الاوف لاينز

ادم المصرى said...

هيتم ان شاء الله وفكره ممتازه وربنا يوفقنا كلنا

واحــ الفكر و القلم ــة said...

تمام يا فندم
تم التوقيع
يارب هدفنا يتحقق
يااااااااااارب

ana ga3an said...

دة من المواضيع اللي الدكاترة مانعني من قرايتها علشان حرق الدم

احتراما لصداقتنا وتقديري لرأيك انا مش هاعلق

لكن لوحد دخل علق علي تعليقي
هاسب لة الاخضرين والاحمرين كمان

أحــوال الهـوي said...

حق

الميكروباص said...

انتهاء اسرائيل من الوجود يمكن
لكن هل احنا عندنا القدره؟


على كل حال الفكره كويسه
وجاري التنفيذ

Empress appy said...

انا جعان
==========
يا سعاده الوزير يا سعاده اللواء يا سيزر هو انت كتبت تعليق علشان حد يعلق عليه اصلا يعنى انت بتتلكك ولا ايه
ماشى يا سيزر جميلك على راسى
اه يا مرارتى الكاوتش يانى
صباحه اسلام بيه

micheal said...

قرأتها بالكامل رغم طولها الشديد
شوف يا فواخري..اللي عملها ايده تتلف في حرير ووواضح جدا المجهود اللي اتعمل فيه وكلامها منطقي وانا عن نفسي عملت امضاء
بس الفكرة اني مقتنع برضه من جوايا بنسبة مليون في الميه انها لن تغير من الواقع شيئا بمعني اننا عارفين كل الكلام ده بتاع عنصرية اسرائيل وانها دولة اليهود والحوارات بتاعة مخالفة القانون الدولي والشرعية الدولية وانتهاكات حقوق الانسان..فايه الجديد وبعدين تفكيك دولة عمره ما حييجي بالكلام..لأ بالسلاح
وحيبقي تدمير شامل للكل يعني علي اسرائيل واللي حيحاول يدمرها
بصي..أحلي حاجة الواحد يعملها انه يركز في كيفية تفوقه علي الناس دي إقتصاديا وعلميا لان ساعتها حيبقي فيه تفوق سياسي وستظل اسرائيل أمر واقع شئنا أم أبينا بغض النظر عن الاحلام الوردية
تحياتي يا أجدع نايبة

محمد عتلم said...

ادينى ساعة زمن عشان اروح البيت اجيب العده والمفكات عشان افكك اسرائيل معاكو
عندك شاى عشان نستكيف ونستمخ ونفك بمزاج ؟؟؟

أمل حمدي said...

فككتهالك يا أبي

والموقع يعمل ولا ميعملش

النية لله هو القادر عليهم ان شاء الله

شكرا ليكي ولنوارة

سلام حبيبتي

الضاحكون said...

ههههههههههه
ايه رماك على المر
قال مالقيتشى سكر
نو
نو
نو
السكر دلوقتى فى التموين بالهبل
ههههههههه
اما عن الوثيقه
اظن ان تفكيك اسرائيل محتاج الى حرب عالميه تالته
زى ما اتولدت فى الحرب التانيه هتتفكك فى الحرب التالته اذا بدءنا من الان لتجهيز انفسنا لذلك
اما غير ذلك فمستحل
اسرائيل اقوى من المواثيق
لانهم شعب لا يعرف المواثيق

الضاحكون said...

انتى بجد وحشتينا يا ابى

@alhaidar said...

نوقع ..

ونبصم بالعشرة كمان :)

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

علم وتم التنفيذ ياقمر وربنا يقدرك على فعل الخير
تحياتى

محمد حمدي said...

جبت سيرتك هنا

http://demaghy.blogspot.com/2009/02/blog-post_25.html

ميرا ( وومن ) said...

بصي يا بتنجاني أنا هاروح أوقع وارجع اقري ماشي
وربنا علي القوي
:))

الربان said...

تحياتي

اولا أشكرك لانك احطينا علما بالموضوع
و سهلتي لنا التوقيع.

ثانيا...تم عمل اللازم علي الوثيقتين
باللغة العربية و اللغة الانجليزية.

ثالثا...ادعو جميع الزملاء للتفضل بالتوقيع...

لك مني خالص التحية و التقدير

Ehab said...

خلاص وقعت يا باشا
تم بحمد الله
وخدت رقم بس نسيته
ما علينا
سلاااااااااااااااااااااااااام
اخوكي ايهاب

صاحب المضيفة said...

ازيك يا رحاب

معلشي والله مش بالحق اعلق اليومين اللي فاتوا لاني مشغول شوية


لكن انا كل بوست باعدي ابص من غير تعليق بس

ان شاء الله نعدي ونعلق على طول بعد كده


تحياتي ودعواتي الخالصة

Empress appy said...

شكرا لكل اللى شاركوا وكل اللى قالوا رايهم
بس انا شايفه انها اول الغيث او يعنى بتندع باللى بنعمله
اللى معترض له حق يعترض براحته بس انا مؤمنه بالفكره اوي من جوايا ويمكن تعمل حاجه

مهندس مصري بيحب مصر said...

و اللي معترض يا جماعة مش حيخسر بتوقيعه حاجة غير دقيقتين من وقته
لو دقيقتين من وقته كتير على دعم فلسطين
يبقى طريقه أخضر

Empress appy said...

يا محمد اللى معترض مش علشان وقت ولا حاجه اللى مش مقتنع علشان شايف ان فيه حاجات كتير تقدر تعمل كده بس مش دي عادي دي قناعات
وكلنا طريقنا اخضر بس حاسب المطبات يا هندسه

Share |