مدونة سبهلله واووووووباما مع بعض


صباح الخير يا شوباب الحجه سبهلله عملت المدونة بتاعتها للقراء بتوع بلوجر فقط علشان فيه ناس من برا بتقراها فقررت تعملها للقراء فقط اللى هى تدعوهم اللى يحب تعمل له انفيت الايميل بتاعها اهو ابعتوا ليه تعمل لك ابروفل علشان تقروها raniarachad@yahoo.com

الاعلان ده مدفوع تمنه هى هتعمل ليه ساندوتش مربى وكبايه شاي وعلى راي المثل اعمل الخير وارميه فى البى سين

حاجه كمان النهارده اليوم المفتوح للكلام بما انى اجازه وقاعده فى البيت يعنى اللى عاوز يرغي فى اي حاجه معايا فى التعليقات يدخل يرغي انا قاعده اهو بتفرج على التى فى
ومستنيه اوباااااااا ماااااااااااا
يتحدث شوفتوا الريس متقال فى لقطه ماله كده واقع خالص وشكله تعبان اوي اوي بجد يالا ادينا قاعدين فى البيت طول اليوم نتفرج
بس عاوزه اسال هو ليه رايح مسجد السلطان حسن يا نهار ليقول ده بتاع جدي
طيب سؤال كمان دول عملوا نافوره قدام المسجد فى 24 ساعه علشانه واشتغلت
اه احنا بلد الانجازات اه والشعب الصامد عبد الصميد حميده
بس السؤال بقى بعد ما يمشى هيلموا النافوره دي ولا هيبعوها خرده


وبعدين بعد لما اشوف الخطاب بتاعه من على الممبار فى الجامعه هبقى اكتب انطباعتى الشخصياتى عن الموضوع
بس انا مبسوطه كنت فاكره نفسي هنزل الشغل النهارده واجر اذيال الخيبه لكنهم طلعوا جدعان وقعدونا فى البيت ومش هيتخصم مننا حاجه بالعند فى نواره نجم علشان هما هيخصموا منهم
يالا اقعدوا بالعافيه بقى اللى عاوز يرغي معايا يدخل الكومنتات انا مرزوعه اهو



ابى هانم بتنجانى من امام التى فى من على كنبه بيتهم الكاهره الجديده



حكمه الامبراطوره
ايش تاخد الريح من الاسفلت

92 اخبط وقول رايك:

سبهللة said...

وعندك واحد شاى بسندوتش مربى وصلحه
شكرا يا حبيبتى

هندسة وصفية said...

اه شوفي و انا قلت يا حد هيك عليها يا اما حد دخا قل ادبه فجابت درفها
يلا جازاك الله خيراً
انا في الكويت و متضامن معاكم و مرحتش الشغل
بس عشان عيني الشمال فيها حساسية و وارمة و مقفولة و عندي صداع
و انا فعلا شفته مهدود و المؤتمر الصحفي اتعمل و هو قاعد

Empress appy said...

حبيبتى شكرا على ايه بس انا مش عارفه اعمل ايه فى نفسي والله اهو ادينا بنعمل للشعب انتحبونى بقى امبراطوره فى مجلس الشوعب الهوائيه

Empress appy said...

هندسه
ونعم التضامن اي والله سلامه الحساسيه من عنيك
وسلامه الصداع هو عبيط علشان يدخل دماغك هو الجانى على نفسه بقى

اه شوفت وشكله فزيع بجد يالا ربنا موجود يهدي العفاريت والشياطين

Mahmoud البطراوى said...

يا بختك ياعم فى اجازه
انا جاى اقر عليكى عشان انا مطحون امتحانات
لحد 2/7
واحب استغل اليوم المفتوح انك تقعدى طول اليوم تدعيلى
ان انجح والتقدير يرفع الراس
واحب اقول كمان
ابوس ايديك غيرى اسم العربيه
:D

Empress appy said...

بطوط حبوب
==========
شفقتا بيك بس هدعيلك عونيه
انما اغير اسم بطوط كده هتتحول الدعوه لعليك
الا بطوط طيب بزمتك ينفع طفله عندها تلات سنين بعد ما حفظت اسمها وبنادي لها بيه اغيره
بص خليك انت الكبير يا بطوط وغير انت اسمك ماشى علشان ادعيلك بقى وبعدين انت اللى جاي عليها مش هى اللى جايه عليك اعمل ايه انا مره ناقشتها وطلبت منهاالطلب ده زرجنت وقفشت ومرديتش تدور ينفع كده بقى
يرضيك اختك تتبهدل فى المواصلات واشم ريحه العرق يعععععععع
لو يرضيك مش هيرضينى نيهاهاها
ربنا معاك يا بطوط يا رب انت وكل اللى زيك

Mahmoud البطراوى said...

"ربنا معاك يا بطوط يا رب انت وكل اللى زيك"

فكرتينى بدعوه عمى ليا
ربنا معاك يا محمود انت واللى زيك واللى احسن منك

نياهاهاهاهاه

بصى هى العربيه اصلا مبقتش تليق بمقامك انتى تبعيها وتشترى واحده تانيه وتسمى اى حاجه غير بطوط
ان شالله ابو سريع
:P
استبينا؟

Empress appy said...

ايه العبقريه بتاعت المذعيين بتوعنا دول هما بيعلقوا على موضوع بهطل ليه كده
ايه بيحترم تقاليد الاخرين
اسمها معتقداتهم ودياناتهم هما بيجيبوا البلاوي دي منين
هي تعاليم الاسلام فى دخول المسجد بقت تقاليد هما جايبين ناس تغيظ فينا
وايه شكل البنت اللى اسمها ايمان شويه امريكي فين ده انا مش شايفه يعنى
ربنا يشفى على الصبح

Mahmoud البطراوى said...

بس هو ايه الرقابه الجامده طحن دى فى البلوجر وفى الفيس بوك

اللى هيشتم كده مش هيعرف يجرى
هيلاقيكى فى قفاه
ربنا يوفقك يا آبى ياااااااارب ويبعد عنك ولاد الحرام

Mahmoud البطراوى said...

انا مفيش هنا تلفزيون مش هعرف اتابع بس انا هسمع تحليلك
التزمى بالموضوعيه فى الاداء والدقه فى النقل والصدق فى الخبر

وشكرا
:P

Empress appy said...

يا بطوط الفتيس توك فيه اصحابى اللى بثق فيهم بس اي حد تاني نو
ثم مينفعش اي حد يضيفنى يعنى انا لاغيه ده مانعا للاحراج لاني ممكن ارد على اللى باعت ليه واقوله سوري انا مش اعرفك حتى لو بيعلق عندي فى المدونه بس برضه معرفوش ولا اعرف هو ايه فخمت يا بطوط

ايووووون حلوه الدعوه دي اوي ولاد الحرام اصلهم كتروا
وان شاء الله ان شاء الله هغيرها وهسميها بطوط 2
زي نورماندي 2 نيهاهاهاها
اي خدمه انا مش عاوزه ازعلك ابدا

Empress appy said...

وبعدين ايون ارفع فرشتك السوس كله محاصر نيهاهاهاها

Empress appy said...

بحاول بحاول بس المذعيين هيجيبوا ليه هسس قريب بجد قمه فى التفاهه يعني يقولك هو هيلبس خف فى رجليه علشان يدخل المسجد يعنى اسئله ساذجه اوي هو ذكي جدا وكمان داخل بالشراب هههههههه وهيلاري قالعه اهو كرر كلمه تانيه احتراما للتقاليد ربنا ياخدهم على الصبح هى التعاليم بقت تقاليد العيال دي جهلله ليه كده
والله حافى بالشراب وهيلاري حافيه من غير شراب حتى وحطه اسكارف على دماغها المرافقين اللى لابسين خف ده الا يعنى ايه خف دي

Empress appy said...

اه الشراب اسود يا بطوط اهو وهيلاري حافيه وبيضاء زي القشطه
كان معكم ابى هانم اقعدوا بالغافيه من امام التى فى
الكاهره الجديده

adel said...

تفتكري ابوماما هيقول ايه ؟؟؟

الراجل ده مش مطمني و ريحه مش حلو

وايه 8 ساعات دي ؟؟
رقم حظه مثلا ولا ايه

و احنا مالنا يغير هدومه في النادي و ياخد الهليكوبتر ليه ؟؟
ماله التوكتوك ؟؟؟؟

كفاية اللي قلت هنا و عندي في المدونة


----------
http://www.youtube.com/watch?v=jzUzMTEMVVg&feature=player_embedded

اضحكي شوية علي الدكاترة المصريين في زيارة ابوماما
مش خسارة فيكي الفيديون

Empress appy said...

بص يا عادل بما انى شخصيه متريثه مش دايما يعنى ههههههههه فمش متوقعه منه حاجه كلام وبس
بس هو ذكي شوفت وهو بيقول حبيت اقعد مع الريس علشان عنده حنكه اي والله حنكه فى القاعده على قلوبنا وانجازات كباري يا خويا
8 ساعات لان الاجانب ملتزمين جدا فى حياتهم العمليه اعتقد ده رقم لاساعات بتاعت شغله هما ليهم حياه شخصيه
وبيحبوا يهتموا بيها مش زينا كله سبهلله
مع الاعتذار لسبهلله حبيبتى يعنى

Empress appy said...

وبعدين التوكتوك بيجيب برد هو مش واخد على كده ده لابس شراب يا عم خايف على نفسه شوفت الناس الناصحه هههههههههههه

Empress appy said...

المذيع بيقول متاكدون ان اللى شافه هيفضل فى ذاكرته لوووووول هو جاي علشان يفضل فى ذاكرته الفطير والمسجد لا كده كتير يعنى بعد ما يدخل المسجد هياثر على اللى هيقوله
طيب ما تودوا الريس متقال قبل كل خطاب بقى هو والوزرا المتخلفين بتوعنا يمكن يتقوا الله شويه مذيعين شللللللل رعاش

Mahmoud البطراوى said...

جامع ايه اللى دخلوه دا يا ابى
ركزى كده وسيبك من وهيلاري عشان كده كده متجوزه ومينفعش الواحد يبصلها

ركزى كده وانقلى الاخبار بمنتهى الحسم
حاولى تتقمصى خميس ابو العافيه

وشكرا
:P

adel said...

هههههههههه

اكيد هيفضل في ذاكرته
ده هيشوف العجب
انا بقترح اننا ننقل جامعة القاهرة في الرصيف المقابل للبيت الابيض عشان منتعبوش
و كده كده اللي هيشوفه كله كدب

ههههههههههههه

انا متوقع بيزعخطاب يطلع من عينينا و ميكونش متوقع

ههههههههههههههه

و الشراب ده من المخابرات بتعتهم
قالت له حاسب لتستهوي ياريس
و المدام حطط له جرايد في صدره عشان البرد بس انتي عارفة

هههههههههههههه

Maryama Qandil said...

يلااااا كل واااحد ينطلق امام التيفي هيبدء الخطاب
وكل يفتح الدي ويبدء يجمع افكاره
اما نشوف

بالنسبة للنافورة ...:d
اكيد هتتاجر للشعب يعني
ويعملوا ظروف الرئيس الي جاي

Empress appy said...

بطوط
جامع السلطان حسن يا خويا عند الكلعه عارفه ده

حاضر هسيبنى اهو هي اصلا مشيت بس تصدق بدلتها حلوه بس اللون يغيظ والتانيه اللى مقابلهم ببدله بينك دي ايمان المذيع بيقول مصريه بس شطلها امريكيه دي شكلها اصلا من درب البرابره هما العيال دول ايه

كان معكم ابى اقعدوا بالعافيه من امام المحروق بالكاهره الجديده

Empress appy said...

عادل


هههههههههههييييييي
ايون انا راي ابعت له مسزز او ارن له يكلمنى علشان يروح العشوائيات يمكن ينضفوها بالشامبو زي ما عملوا فى الجامعه
بجد ناس تغيظ ليه مش بيعملوا ده على طول

Empress appy said...

رووما
=======
هيسبوها للشعب باخد شاور فيها بس تفتكري النزول بالبيكينى ولا بالبتاع ابو دكه ده

هندسة وصفية said...

لا انتوا شفتوا حوار جورج اسحق مع اكرمالشاعر و وائل الابراشي
حاجة كدة شبه
امريكا بتستهبل يا فوزيا
و اوباااا سميرة سعيد اغنيتها فكرتني بعمرو دياب في دورة العاب افريقيا
مش ممكن الكوميديا
طب احنا نضفنا قبة الجامعة
ننضف قبة دماغنا ازاي بس
علي راي يحي الفخراني
كسفتني و نكست قبتي

Empress appy said...

هندسه
على فكره انت بونى ادم طماع
يعنى ايه تنضف قبتين يعنى
كده قبتين فى الراس توجع
بصراحه بطلت اتفرج على وائل الابراشي هو مذيع حلو وبيجيب مواضيع هامه بس مبيعرفش يدير حوار اخره يركب حمار بجد

عاشقه الرومانسيه said...

ابى انتى غيرتى صوره البروفايل ليه؟
بتحتفلى باوباما انتى كمان؟

Empress appy said...

عاشقه الرومانسيه




ايوووون علشان تعرفوا انى حزينه حزن فزيع
دي صورتى قريب يا قمر

Empress appy said...

الله الناس شكلهم مستحمي اوي فى الجامعه
وعادل امام موجود
طبعا لازم مش ده الزعيم وواخد اللقب بفعل قاعل
بس انا عارفه المفعول به مش الفاعل لوووول

هندسة وصفية said...

هو كان لازم قطاع الانتاج يعمل اوبريت
و يصرف عليه من وسع
انا بقترح
اوباما جالنا يا هنانا
نور بلدنا و سمانا

Me7'o said...

والله يا ست آبى
أنا قاعد مرزوع فى الشغل آهوه ومش عارف أتنيل أشوف ولا حتى أسمع أى جرسة من الجرس اللى اكيد بتحصل
أنا بحب الناس دى اوى علشان بتفطسنى من الضحك
بس انا متابع الأخبار آهوه من عندك شدى حيلك بقى وتعالى أقرأى اللى أنا كاتبه
http://mylifeflavor.blogspot.com/

Empress appy said...

هندسه

=======
انا عارفه ما يكتشفوا المواهب دي اي والله يا فندم انت موهبه فزيعه
فشخره بقى المفروض يعملوا عندنا وزراه اسمها وزاره البعزقه والفشخره
ويعينونى وزيره ليها هههههههههه

Empress appy said...

Me7'o
=========
جابوا مرات عمرو اديب لميس على الاولى وبتتناقش وكام واحد كده وست حزيبونه قرعه لما نشوف اخرتها معاهم
حاضر انا جايه اهو عنننننننننن
بدور بطوط بس يا فندم علشان اجي مع انها مزجرنه على الصبح
وهيلاري دخلت وباراك والناس بتصقف هييييييييييييييي
وهو قال شكرا وطبعا اللى بيهللوا الحزن الوثنى الشوباب
وبعدين خليك مكانك احنا هووووووم دفيفري

Empress appy said...

بيقول مبسوط انه فى القاهره والجامعه وهيعمل هيرمونى بين الديمقراطيه والناس لما نشوش بقى وبيبعت لكم تحيات السلام
وقال السلام عليكم بالعربى لووووووول الواد حلو اهو يا جبابره انا قولت هو ذكر واحنا شعب مهياص



نلتقى فى اوقات توتر بين العالم الاسلامي والغرب

هندسة وصفية said...

اه قال السلام عليكم و الناس صقفت و صفرت
ماشاء الله ما شالله
بيقول السلام عليكم اهو
عايزين نوم العازب بقي

Empress appy said...

الدموع هتفر من عينى وهو بيتكلم الواد ده بجد بجد بجد ذكي وعارف يلعب على وتر الاسلام بجد فى كلامه
ودارس تاريخ وعارف ان الحضاره مدينه للاسلام دي كملته

Empress appy said...

هندسه

بتوع شباب الجيل المستكبل هما اللى عاملين كده ابسط يا عم مسيطنكوا اهو اي خدع بسس ايه رايك مش عامل مقدمه جامده انا عاوزه افعالللل
يا جدعان والنبى والنبى

Empress appy said...

قلب صادق
=========
لا ميرسي مليش نفس وقولت لك قبل كده مبحبش الكلام ده يا ابنى عاوزنى انشر تعليقاتك يبقى تلتزم بالكلام الكويس معايا غير كده هلم عليك بلوجر كله يقطعكو كلهم اخواتي
مشكرين

Empress appy said...

ياه ده هو اوباما ليه كل شويه يقول احداث سبتمبر دي
طيب ما يشوف قدامهم كام واحد مات فى العالم يشوف العراق فلسطين كل مكا ن واللى بيحصل فيه
فكرنى بواحد قتل واحد علشان خاطر كلب وطلع يقول ده موت الكلب بتاعي اه يا كلبى ياني

قلب صادق said...

يا جامد

انتى بتقولة يابنى
طاب انا اكبر منكى
انا حاسس انك بجد مش هزار

بتحبى

يابخته بيكى

Empress appy said...

اووووووويا
كده خبط فى الريس متقال وعوكل
بيقول اعملوا ديمقراطيه وانتخابات حره اهو بقى متقال هيطلعه عليك بقى وهيقول خساره فيه الفطار


ووجهه كلمه الليبراررين يعنى مينفعش تبقوا كده وبرضه تضايقوا الاسلامين لووووول اتعظوا بقى
نسي يقول بقى انتم مش بتنفذوا صح

Empress appy said...

دخل على المراه
وان الست اللى متحصلش على التعليم هى اللى مقهوره مش زي الاسلام هو اللى قاهرها
اشربوا بقىىىىىى الواد ده حلو بيقول كلام صح

Empress appy said...

حاسس اكبر منى يا قلب صادق وده من ايه بقى عموما بحب مش بحب دي بتاعتى انا مش انت ويا بخته بيه ليه هو حد برضه يبقى يا بخته بواحده صاحبه خرفان يا عمنا بلاش كده بلييييييييز
او سمحت
منكن يعنى

قلب صادق said...

انا مضطر امشى دلوقتى

لكن لازم تعرفى انى حد بيحبكى أوى أوى أوى

انا اسف

هندسة وصفية said...

الي جدع بقي بعد الخطاب ده
يقول فين السنيورة؟؟

Empress appy said...

هندسه

هههههههههييييييي ايون صح هي دي هي فين اكيد فى البيت مش فى ايديه انا عاوزه اعمال عموما بص انا هقوله عينى وزيره بلاش ريس بيقولك انتخابات ديمقراطيه طيب فين بقى دي فى المملكه ولا فى العزبه هنا

Empress appy said...

قبي صادق

ميرسي لذوقك وخد الباب فى ايدك

Empress appy said...

هههههههههي العيال بيقولوا اوباااما
ده زي كده برسيللللل اوووووووه اوليه اوليه اوليه
والله بتوع الحزن دول مسخره متحركه

adel said...

ههههههههههه
اتفرجتوا علي الصياعة
اتعلموا بقي

الرجل ده ذكي ذكاء مش طبيعي

هههههههههه

Empress appy said...

عادل
اعتقد معاه تنميه بشريه وزغزغه اسلاميه

adel said...

هههههههه
لا بجد ذكي و جامد ولا ورقة قدامه ولا ميكرفون في ودنه
وحافظ قران و انجيل و توراه
و تاريخ دول

تفتكري واخد منحه من جيل المستقبل ؟؟؟

Empress appy said...

عادل

تصدق انت بتغلط فيه
جيل المستكبل بتاع الشباب الجد يبنى مش يهد بتهزر
دول مش حافظين غير اسمهم بالعافيه
ده واخد كورسات عاليه من المحكمه الدستوريه دستور يا سيدنا بس هو مثقف او اللى كتب له اكيد المستشاره بتاعته ما هي مسلمه يا ابنى

Empress appy said...

عماد الدين اديب
بيقول فيه كاريزما كمان مش خطاب بس دول صقفوا تلاتين مره
صقفوا ليه يا عيال يالا عاوزه خمسه وتلاتين علشان يبان الكاريزما بتاعت

adel said...

ههههههههه
انا فاهم انه مكتوب له
ماهو مش معني انه مسيحي انه قاري الانجيل
ولا ان اصوله مسلمة انه قاري القران

بس الفكرة في طريقة القاءه

الكلام اللي قاله مفيهوش جديد
بس منكرش اعجابي باسلوبه
مقلش اي حاجة جديدة بس كسب الناس
(انا مش منهم)...كل الناس شايفينه
غظيم قوي

بس لما ينفذ كلامه احترمه بجد
لاننا شبعنا كلام و وعود في الهوا

Empress appy said...

عادل

معتقدش ولا هؤمن بدي
ايش تاخد القرعه من البنسه بقى قولى

adel said...

هههههههههههه

متاخدش اي حاجة

و ده اللي بقوله
بس الفيس بؤ فاقعني

الناس محساسيني انه حرر فلسطين و ساب العراق و جايب معاه كمان هدايا للكيدز الصغنين

ده كفابة كلام عن افغانستان
و احنا كلنا عارفين ان 11/9 دي ضربة داخلية كان غرضها ان الشعب يوافق علي كلام الحكومة و السلام

هندسة وصفية said...

صح هما صقفوا كتير قوي
كنت مستني حد يطلع يقول
المنحة يااااااااا ريييس

Empress appy said...

هندسه
======
لا بلاش المنحه كفايه الاوفس بوي عندي امبارح يقولى اوباما كويس هيزود المعاونه لمصر عااااااااا
كنت هرميه من الدور الرابع لولا المحاسب منعنى
وحاولت افهمه
وبعدين المنحه بعدها زياده فى البنزين وزياه فى كل حاجه
كده ارجع انا احط عصير برسيم لبطوط

Empress appy said...

عادل

اغلبيه بتوع الفتيس توك مهللتيه ومش فاهمين مفرقوش حاجه عن الناس اللى عايشه يومها بيومها مصر مبقاش فيها حد يا عادل يا ابنى يالا دنيا فونيه وزمن كباس

adel said...

ههههه
يعني اهاجر ياست الامبراطورة ولا ايه ؟؟

انا مش هاسيب مصر
الا لو هي سابيتني و طلبت الطلاق

بس علي رأيك
و التهليل مفيش احسن منه

مالها الخرفان البمبي بس

Empress appy said...

عادل
لا تهاجر ايه خليك هنا خليك بلاش تفارق نيهاهاها
وبعدين مصر مش هتطلب الطلاق انت اللى هتطلب الخلع قريب اوعدك بالشكل ده

adel said...

ههه
ماشي يا امبراطورة
هخلعها هخلعها

ههههههههههههه

روحي و انت ط ...

حرام يابوصيام

هههههههههههه

خلاص تنزل المرة دي

karim said...

حقا انة رئيس رائع جداا و يشد الواحد وهو بيتكلم

مواطن مصري said...

و الله انا افتكرت السادات و دمعت لما افتكرت كلام السادات في الكنيست


هو روح السادات رجعت تاني

Empress appy said...

مواطن مصري
========
اه لا وحايبين دلوقتى رغم اختلاف اللسان عاااااااا مش معاك مناديل تصدق الاتنين كاريزما زي بعض






عاددل

====
بص طلقها مالكي وشافعي اوبو حنيفه والنعمان وابن حزمبل خليها تروح فى شجره بقى

Empress appy said...

كريم
========
يب تعالا هنا لتغرق بيشدك ازاي يعنى مش فاهم

karim said...

طيب قوليلى ااجى فييين, انا كتبت عنة على فكرة من روعتة

مواطن مصري said...

ابي هانم يا ريت تشوفي موضعي عن اوبما و السادات عندي

الميكروباص said...

الحسنه الوحيده اني اناهردا اجازه

R-H-S said...

يوم مدفوع الاجر ودا بكام؟؟؟

هما عمالين يقولوا من اب مسلم من اب مسلم
شكلهم هيعاملوه من الرده

بس راجل تحسني انه بيفهم مش صح برضه
اه صحيح سدو طرق في القاهره صح؟
مش خساره فيه ع الله ييجي بفايده

R-H-S said...

انا عاوز اعرف نوع العربيه بتاعتك ايه لاني حاسس انك راكبه فيات
ورقم العربيه كمان

Empress appy said...

كريم


اه قريت بس مستنيه انه يعمل ومعتقدش خطابه عادي ومش هيعمل






مواطن مصري


حاضر عونيه

Empress appy said...

جهاد



عربيتى سوزوكي وهيغرها ان شاء الله
والرقم بتاعها زيرو تلات اصفار زيرو تلتميه
طبعا بعينك علشان اروح تعمل محضر فيه هههههههههههه

انا اجازن مش مخصومه منى اوباما مش فير فى كلامه كلها يومين واكتب عن الخطاب يا فندم وتشوف

Empress appy said...

مش يدوا الطرق حولوا مسارات
هو بيتكلم حلو بس الافعال وهو اصلا ظلم كتير انا مش متوقعه منه حاجه
الاعلان بتاع سبههله تمنه الفطار عليها هي النهارده






لورانس


ايوه دي الاستفاده الوحيده انا برضه مبسوطه ومنان تنضيف الشوارع كان نفسي يعدي على العشوائيات

أم أحمد المصرية said...

ولا بحسد و لا بحقد
اشمعنا احنا في اسكندرية رحنا الشغل و الدنيا زحمة
احنا بس بنقر

Empress appy said...

ام احمد
========
صديقتى الجميله انتى قري براحتك وعلشان تعرفى ان قلبى كبير انا بكره وبعده اجازه هههههههههههه

thunder said...

هههههههههههههههههههههههههه
شكلك لعبتى فى عداد عمر الريس متقال
ربنا يستر بقه ويكمل الومين فى هدوء ويجعلها عمااااااااااار هههههههه
لكن القلب الشجاع قدى اوباظة ثبتنا بى الكلام اوى المهم بقة الافعال وهنشوف اللوبى الصهيونى هياثر بكرة الصبح ولا اوباظة هيفضل اوباظة النيل رواه والهرم اخده معه قصدى جواه

مسدس صغير said...

انا بعلق عندك بعد الخطاب اهوه
مستنيين تعليقك بقى عن الخطاب
هههههههه
اكيد لسه قاعدة ادام التى فى
ربنا يهنيكو ببعض
ههههههههه
احييكى على البوست

micheal said...

طبعا لو اتكلمت عن أوباما وخطابه أبقي منافق لأني قلتلك أني معبرتوش أساسا
:))
بس بما أنك فاتحة مجال الرغي في كل حاجة..فحطلب منك سرعة التوجه إلي الفتيس توك للإجابة ع السؤال اللي طرحته في استفتاء عام
وبما أني فيشو يعني مش أي حد،فحرخم واسأل هنا سؤال تاني
ليه الفتيس بؤ كله بيتخانق النهاردة علي أوباما
ناس من كتاباتها حسستني أنه صلاح الدين اللي رجع القدس وناس تانية حسستني ان الراجل كان جاي يطلعلنا لسانه ويمشي؟؟
:))
تحياتي

Ahmed said...

انا جيت متأخر كالعاده
يلا الحمد لله اني وصلت
الحصار اتفك عننا في بين السرايات الحمد لله والراجل مشي

بالنسبه للنافوره
ده سؤال برضه؟
ديه عهده وموظف الأرشيف هوا اللي ماضي عليها
هتتشال وهترجع امانات

بالظبط زي الزباله اللي شالوها من عندنا, هيرجعوها تاني على طول اول وكل حاجه في مكانها

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

ازيك آبي

معلش يظهر انا جيت بعد الليلة ما اتلمت

بس تابعت كل اللي حصل من التعليقات

وافتكر أن الراجل ده ممكن يكون فرصة كويسة بالنسبة لنا إننا نقدر نغير شكل المنطقة وإن كان طبعا مش سهل

والدور علينا بقى اننا يكون لنا دور في حياتنا

وأفتكر أن ده مش سهل بردو لان في ناس كتير مبسوط كده ومرتاحة كده

وممكن نقول ان اوباما بيحاول يعمل نيولوك جديد لأمريكا علشان شكلها بقى وحش اووي قدام خلق الله

ولازم نستفيد من الظرف ده علشان احنا كمان عايزين نعمل نيولوك جديد ونخلص من اللي احنا فيه ده

أما بالنسبة لموضوع مسجد السلطان حسن فالمسجد ده من أعظم المساجد الإسلامية معمارياً وهو تحفة معمارية فعلا وحاجة مش عادية في بلدنا بس احنا مش عارفين قيمتها
وهو يعادل من حيث الهندسة المعمارية
بالنسبة للحضارة الإسلامية
الاهرام بالنسبة للحضارة الفرعونية

أما بخصوص النافورة
فأكيد هيلموها بعد ما الراجل ما يمشي
زي الأسفلت ما بيلموه

علشان ده حاجات عهده



ودمتم
وليد

Anonymous said...

السلام عليكم

ازيك يا آبى هانم

اعتذر عن عدم المتابعة بس اعمل ايه

لازم ادى البلد بتاعتنا ضريبتها من وقتى

المهم

انا فرحت قوى لما زرتك المرة دى

لسببين

الأول انى مش شايف نكد فى المدونة لأحداث نكدت عليكى ونكدتنا وكتبتى عنها
ثانيا البوست اللى قبل ده الفستان جميل جدا البوست طبعا مش الفستان
وحكمته رأئعة والاروع الحكمة بتاعت البوست ده
بالمناسبة الصورة الجديدة بتاعت البروفايل حلوة قوى
فكرتنى بواحدة شفتها قبل كدة
تحيتى

R-H-S said...

ايه دا سزوكي ايه انتي راكبه عربيه نص نقل كويس متغيريهاش بقي تبقي تاخدي صحابك في الصندوق اللي ورا ههههه

همس الاحباب said...

هههههههه
وانا ما رحتش الشغل احتفالت بعمو اوباما
بس بصراحة نمت وما شفتش طلعته البهية
يلا كل اوباما واحنا مانتخين
تحياتى

Unknown said...

على راي طلعت السادات
احنا حضرنا الملعب للاعيب
وهو جه لاعب
وحط جون

ياريت نكون فهمنا

تحياتي على المدونة والبوست الهايل

ويقى التواصل

ساره said...

تعرفي يا ابي
الي اليوم وانا افكر
اوباما كل اللي قاله سمعناه من اللي قلبه واللي قلبه
يعني ماقال شئ جديد
اللهم عنده اسلوب خطابي
وثقافه دينيه واحضاريه

السؤال اللي تاعبني
الناس كانت بصفق ليه؟

وبعدين لما عندك اجازه كم يوم
كان كلمتيني نسافر اي مكان
او اجي اقعد علي نفسك في الشقه

وحشتيني ياقلبي بجد
:)

Anonymous said...

يا بختك
على العموم انا موش علقت الخميس والجمعه علشان عندى شغل.....ما هو لو اباما جه الصعيد كنا خدنا اجازه.....الصعيد دايما مظلوم هنعمل ايه؟
بس لسه موش سمعت الخطاب بس هو شكله ما قلش حاجه جديده

Empress appy said...

انا هنا علشان الناس اللى بتسال عنى


جهاد اه ده اخرك فى السوزوكي تعالا احطك فى الصندوق


ويكا

علم ونفذ يا فندم



كل اللى علق هرد بكره عليكم انا اجازه ومش لاقيه روتانا سينما محدش عارف هى راحت فين والام بى سي ماكس برضه حد يقولى

Empress appy said...

ساره
======
وحشتينى يا قلبى بجد انتى كمان معلش اركبى اول طياره وتعالا يالا





خالد

====
اه يا هم الاحباب يانى استاذ انتخه




معتز
=======
اهلا بيك استنى بقى التعليق على الخطاب




وليد
=======
انا مش عشمانه فيه





عرفه
=======
اه وانا شوفتها هههههههههه

Empress appy said...

thunder


هو عداده بايظ من بدري وانا مالى ودوه المرور يصلحه بقى








مسدس صغير والنبى ما عارفه اجمع حاجه





فتاه من الصعيد

انتى غلطانه قولت لكي ابعتي له كلمنى شكرا وهو يكلمك وتخليه يجلكم

Empress appy said...

احمد ابو العلا



يا لهوي ده الموظف ده لو اجرها هيكسب اكتر ده موظف غبي

Empress appy said...

ميشو
=======
ردي على كلامك البلد دي عايز رادل زي صلاح الدين الابنودي
هههههههههههه عالم سيس يا عم

Share |