بؤجه الخير


طبعا اللى حضروا معانا السنه اللى فاتت والسنه دي عارفين الموضوع وباختصار شديد الفكره اننا بنجمع كل الحاجات اللى مش محتاجينها لبس ايشاربات شوزات حاجات للبيت ملايات بطاطين اى حاجه مش محتاجينها فى البيت ان شاء الله شربات او اند وير بنجمعه فى بؤجه وبنوديه جمعيه صحبه خير اللى فى دار السلام فيه ناس عارفه العنوان كويس بتاع كل مره اللى بنتقابل فيه فى المعادي بينزل محطه زهراء المعادي وبيتصل بينا وحد فينا بيجى ياخده الفكره اننا بنساعد ناس فعلا محتاجه بالحاجات دي بس يا ريت تبقى الحاجات مغسوله على الاقل علشان يبقى شكلها كويس هما بيعملوا معرض بيها وبيبعوا القطعه يعنى ممكن بخمسه جنيه والفلوس اللى بتيجى برضه بتتصرف على الناس دي بتوع اسطبل عنتر وعزبه خير الله لان فيه ناس بتحتاج فلوس وادويه وبيحتاجوا يتعلموا

الميعاد يوم الجمعه الجايه اللى هى حداشر ديسمبر

اللى هيكون يوم عيد ميلادى هديتكم ليه ان اللى يقدر يجى يجى من فضلكم اللى مش هيقدر ممكن يبعت مع حد او يقولى ونتصرف وحد يقابله حتى لو من محافظات البوست القديم عن بؤجه الخير هتلاقوه فى مدونه بيكيا هتلاقوها فى البروفايل بتاعى المدونه اغلبيتها عن نشاطات الموضوع ده وعند مامى الصغننه قوس قزح هنا اتمنى انكم تكونوا موجودين

32 اخبط وقول رايك:

قوس قزح said...

كل سنة وانتى طيبة حبيبتى
و عقبال كل مرة ما يجمعنا الخير بكل الناس المحترمين اللى بنحبهم و بنحب نعمل الخير وسطهم
و ان شاء الله نفرح ناس كتير المرة دى

عاشقة القمر said...

كنت تعمليها يوم10 ههههههه
قبل ماتقول عيد ميلادك انا عرفت
هههههههههه
بصراحه انابقر منكم ربنايجعلهافي ميزان حسناتكم كل سنه وانتي طيبه وانا طيبه هههههههههه اهتحفال في مدونه بعيد ميلادي عيد ميلادك في مدونه
بصراحه انا زعلان منكم جدا

فاتيما said...

الأول كل سنة و إنتى طيبة يا قمر التدوين كله
ثانياً جايين طبعا على عيوننا
و كنت مستنية البوست دا منك
و من وش الخير عشان أكتب واحد عندى
ربنا يجعله يوم ناجح كالعادة زى كل ايامكم الطيبة
بوسة و حضونة لحد ما أشوفك بقى
جزاى الله خيراً يا حبيبتى
انتى و داليا
بقدر ما تنشرونه من خير
و اكتر

Asmaa mahaba said...

كل سنه وانتى طيبه يا بوبو يا رب اجى ان شاء الله

عاشقة القمر said...

ايه هنا داه تاني تعليق هههههههههههه
شكلوا كده دي هدية عيد ميلادي ههههههههه

Empress appy said...

مامى الجميله


وانتى طيبه يا حبيبتى ويخليكى ليه يا رب






عاشقه القمر

انا فاكره عيد ميلادك يا حبيبتى كل سنه وانتى بخير وزعلانه ليه بس

Empress appy said...

طمطم


لا لما اجى اخد الحضن بتاعى كله دا انا هاقعد فيه خمس دقايق لغايه لما تزهقى






سومه

لومجتيش هوديكى للراجل الهندي يطلع روحك

Anonymous said...

الدال على الخير كفاعله

جزاك الله خيرا يا ابي

تحياتي

عاشقة القمر said...

انتي عارفه اخر تعليق ليكي في مدونتي متي انا اهقول لك يوم نزلت بوست بتاع عيد ميلادي يعني تمت سنه بارغم قولت ليك انا نزلت بوست بتاع شربوت نزلتها بصورة انتي مش عبرتني

عاشقة القمر said...

انا قصدي انو انا عرفت انو بوجه عملها يوم 11 هو وقع يوم عيد ميلادك مش قصدي علي عيد ميلاد ك انتي

Empress appy said...

عاشقه القمر


يا حبيبتى مش معنى انى مش بعلق انى مش بقرا انا متابعكى وشوفتالمشروب وصوره والله





فتاه من الصعيد

ربنا يكرمك يا سكر

همس الاحباب said...

كل سنة وانتى طيبة
وعقبال 100 سنة
وجزاكى الله خيرا
وربنا يجعله فى ميزان حسناتكم
تحياتى

خواطر شابة said...

اولا كل سنة وانت طيبة وبخير
ثانيا جزاكم الله خيرا ووفقكم لما يحبه ويرضاه
تحياتي

صاحب المضيفة said...

كل سنة وانتي دايما في خير وطاعة وهنا

ربنا يديم أفراحك بكل حاجه حلوة يارب

تحياتي

Cute Kitty **sookra said...

كل سنه وانتى طيبه ياابى
وعقبال ميه سنه يارب
وربنا يقدركم على فعل الخير انتى وطمطم حبيبتى والقمر داليا
ربنا يوفقكم يارب
والله نفسى احضر

Ahmed Kamal said...

جزاك الله خيرا يا رحاب ، و عقبى لميت بؤجة :)

Lady E said...

كل سنة وانتي طيبة وبخير وصحة وسعادة يا appy

نفسي احضر بس لسه مش عارفة الظروف ربنا يسهل

Anonymous said...

كل سنة وانتي طيبة يا رحاب


تامر

سبهللة said...

كل سنة وانتى طيبة يا آبى
وربنا يجعل بيوت المحسنين عمار
بس عندى سؤال
انتوا ليه مصرين على جمعية واحدة كل مرة
ليه ما تحاولوش تغيروا الجمعية كنوا من التنوع
الجمعيات كتير وكلهم محتاجين

Empress appy said...

سبهلله

بصى يا قمر الجمعية دى احنا واثقين فيها جدا
والناس دى محدش كتير بيتلفت ليه يا حبيبتى فهمتى ولو انتى عارفه جمعيه وحاجه كويسه قولى ليه

karim said...

اةلا كل سنة و انتى طيبة يا جميل, ثانيا ربنا يكرمك زى ما بتساعدى التاس اللى محتاجين فعلا, تحياتى

الربان said...

تحياتي
اولا كل عام و انت بالف خير و عيد ميلاد سعيد...و عقبال 101 سنه في صحة و سعادة ان شاء الله.

ثانيا... ادعوا الله ان يتقبل منكم جميعا ما تقدمون من عمل و جهد و خير
لصالح مستحقيه....كم كنت اتمني ان اكون
معكم...لكن للاسف الاجازة انتهت.

بالمناسبة لماذا لا يوجد مزاد علي بعض
المتعلقات التي يتبرع بها اصحابها و بذلك يمكن للبعض منا المشاركة عن طريق الشراء و دعم هذا العمل الخيري...كما حدث في المرة السابقة.

و فقكم الله دائما الي ما يحب و يرضي...
و رزقكم الحسني و زيادة.


تحياتي و تقديري...

حفيدة عرابى said...

كل سنة وانت طيبة ياقمر
ربنا يحقق لك كل احلامك
أنا فى بداية تعرفى بالمدونات السنة اللى فاتت فى نفس الميعاد تقريبا
وكان الكلام عن عيد ميلادك
قلت اشوف مدونة قمر التدوين
اللى البلوجر بيحتفل بيها

كل سنة وانت طيبة وبخير وسعادة

مواطن مصري said...

كل سنة و انتي طيبة هي انهي جمعة ب الظبط و اجيب كام عشان بس ابقى عارف و اشوف النظام هكون فاضي ولا لا

مواطن مصري said...

ابي هو استفسار بسيط هو لية اختيار يوم الجمعة ب الذات ؟؟؟؟


و الصبح كمان


انا نفسي اجي بس المواعيد بتقبى صعبة

يعني انا ساكن في حتة لسة الموصلات مدخلتهاش و انتي عارفة الجمعة يوم تجمع عائلي

يلا فرصة قادمة

و كل سنة و انتي طيبة

و جزاك الله خير

Empress appy said...

مواطن مصرى

علشان ده اجازة ناس كتير جدا تجيب ايه اللى انت عاوزه بقى
تنور يا فندم





لقد خلقنا الله احرار


ميرسى يا حبيبى ربنا يخليكى

بنت مصرية said...

كل سنة وانتي دايما طيبة

Anonymous said...

السلام عليكم

كل سنة وكل بؤجة وانتوا بخير

بجد انا حضرت السنة اللى فاتت وكطان ت بجد تحفة وربنا ياااااااااااارب يعيينا على الخير دائمااا يا رب

وكل سنة وانتى طيبة يا ابى

وربنا يقدرنى واقدر اجى باذن الله

فى امان الله

الميكروباص said...

كل سنه وأنتي طيبه

بالمناسبه السعيده دي هاجيب جاتوه

وأكله لوحدي

السر said...

كل سنة وأنت طيبة وعيد ميلاد سعيد

همس الاحساس said...

كل سنه وانت طيب عقبال كل مرة
وبجد الدفع للخير ذى الى عمله ربنا يوفقك ويجعله بميزان حسناتك
واشكرا على زيارتك وان شاء الله يستمر الوصال

Anonymous said...

بارك الله فيكم ونفع بكم الغير من أهل الاستحقاق للخير

عذراً إن طرقي هذا غير مُجدي لكم عملياً لكن ما أملكه لكم الآن خاصة بعدما أنهيتم العمل هو الدعاء لكم جميعاً

بالتوفيق

Share |