تلاقيح جتت


لما واحده جوزها يطلقها ويرميها زى الكلبه لانه مش طايقها وهى تفضل لازقه فيه وعاوزاه وبتجرى وراه ومتسبهوش فى حاله لو فكر يتجوز هو او اللى هيتجوزها يبقى اسمها معندهاش دم ومش لاقيه حد يلمها وبايره وفيها عيب وشبه لامؤخذه البو بو بتاعت القرد

وانا بعتبر دى بالزبط زيها زى فاروق حسنى لما ملقوش حاجه يداروا بيها خيبته القويه قالك اسرائيل عملت مخطط علشان يخسر طيب انا هوافق على القصه دى بس بشرط نخلى عندنا دم بقى ونبعد عن اسرائيل ومنقعدش نمسح لهم جوخ ومش كل يوم والتانى واحد يتنش من على الحدود ونطلع نقول نيران صديقه مش كل يوم نبيع غاز ونبيع فى نفسنا ونقول اتفاقيه يعنى فوقوا بقى ما قالوا اهو الموساد كان مدخل عشره فى الموضوع علشان يبوظوه يعنى يا عم حسنى حتى بعد ما مسحت لهم جوخ زيك برضه زى الاخت المطلقه اللى جوزها رماها وراحت برضه تقوله هسامحك واعيش معاك وحبنى وكأن الحب يعنى بالعافيه وفى الاخر قالها يا جبله ياللى معندكيش دم مش عاوزك اسرائيل عملت فيك كده يبقى المطلوب بقى تشم على دمك وتستقيل بالمرة على فره انا مكنتش هتكلم عن فاروق حسنى بس حاصل موقف مشابهه ومعرفش ليه القصتين دخلوا فى بعض المطلقه اللى بتلقح جتتها اللى مش عاوزه تلم نفسها عن طليقها وفى نفس الوقت اللى عمله فاروق حسنى الاتنين دول اكتر اتنين معندهمش دم وخساره فيهم الحياه بجد


يالا اقعدوا بالعافيه

كان معكم ابى هانم كايده الاغبياء انا من يومى

حكمه الامبراطورة

ال... تلهيك واللى فيها تجيبه فيك
و
انتم كملوا النقط بقى

46 اخبط وقول رايك:

daloo3a said...

ليش جيه كل وحده

قسم بالله لو انا عزة نفسي ما تسمح لي

خله برايه يدور عشر مب وحده بطقااااق اللي يطقه خخخخخ

اصلاا هذيج الساعه بعاااف اشوف ويهه بعد

Empress appy said...

انا نفسى افهم واترجم انتى بتقولى ايه هههههههههههههههههههه

شوكولاتة said...

تشبيه تحفة والله يا آبي عندك حق فعلا فاروق حسني بقى عامل زي الكلب اللي ماسك في رجل واحد والواحد ده عمال يرفصه ويشتمه والكلب لازق فيه برضو

الله يرحمك ياكرامة

تحياتي

adel said...

تصدقي احسن تشبية لفاروق حسني

انه شبة الاظنوظة علي رأي سووو

هههههههههههههه

هو ازاي مقتنع بنظرية المؤامرة اللي هو اساسا الفها
هو مقتنع اننا هنصدق
او اننا هنتعاطف معاه

ده عندها يابو الروقايق

ده لو فعلا مؤامرة انا هشجع اسرائيل و الموساد

انا بعشق الموساد و بشجع اسرائيل
عشان خسروا فاروق الاجل الشقيل
وايييييييييييييييييييه

-----
ملحوظة : انا بحب التتر ده و كنت بحب المسلسل ده ..
بتاع سلطات الغرام
:):)
هي سلطات مش سلطان

Magi Mostafa said...

كده يا ابى ده حتى احنا زعلانيين جدا جدا ان فاروق حسنى منجحش رغم ان ده كان مكسب ليهم يعنى الراجل كان عايز مصلحتهم ومش عايز يحتكر تجربته الناجحه فى نشر الثقافه فى مصر لينا احنا بس لا هو كان عايز يعمم التجربه المصريه فى العالم كله بس ربنا ستر

ابو على said...

عقبالك انتى كمان لما نشوفك كده زى وزيره البيئه شفيقه ميمون ادريس
ونكسر وراكى زلعه وانتى تقولى يا شماتة طنط ظاظا فيا
هههه
قلبى واجعنى مش عارف اضحك حد يضحك بدالى

طالبه الفردوس said...

ههههههههههههه

تشبيه موفق يا آبى

وتعليق دلوعه يضحك اكتر مش فاهمه منه حاجه

Anonymous said...

لا تلقيح الجتت ده جين وزاري ....ماهو بيلقح جتته علينا اديله 25 سنه .... مهما نشتمه ولا نقوله مفيش فايده

بالنسبه للمطلقه اللي بتجري ورا جوزها .... فالصراحه دي لازم يخلوها وزيره :D

ابو على said...

الدكتوره تلهيك واللى فيها تجيبو فيك هههههههههه
هو انا لسه هاضحك

Empress appy said...

شكولاته


بس نفسي يصدق بس يا ريت







عادل

اه يا خاين
وانا كمان بحب المسلسل كله اوي على فكره لانه حلو

Empress appy said...

ماجي


كانوا اخدوه يا بنتى وريحونا من الاشكال دي







ابو على


تكسر ورايا ايه انا لو مسكت وزيره عقبالك املتك هنفيك انت اول واحد

Empress appy said...

طالبه الفردوس



والله مش عارفه جالى ازاي بس هى جت كده منوره يا جميله






فتاه من الصعيد


ايه بقى علاقه الوزيره بالموضوع هتوقفوا سوقنا يا شباب

Empress appy said...

ابو على



هههههههههههههههييييييييي شاطر اضحك بقى ولو شرقت قولى

Empress appy said...

مشطوبين الاسم



منورين الدنيا اهلا اهلا ميرسي يا فندم على الكلام الجميل ده بجد نفسي بقى تكونوا خفيتوا من الاوهام اللى فى دماغكوا انا مبرميش حاجه وابص ورايا عليها
بلاش تلاقيح جتت ولا اللى على راسه بطحه حسس عليها معلش معلش اكتر من كده ويزيح ربنا يا كتاكيت
على فكره التعليقات بتسلينى جدااااااااااا وبتضحكنى قد ايه انتم صعبانين عليا بجد معلش ربنا يهدي

ابو على said...

هههه

سم كده

Empress appy said...

ابو على




سم فى عينك يا راجل انت ههههههههههههه

ابو على said...

ههههههه

المصيبه مفيش زلع اخبطك بيها
انتى مينفعش معاكى غير فاز سينييييه من بتوع شامبليون بونابرت

Empress appy said...

هههههههههه طالما سينيه يبقى قشطه موافقه ايدك على تمنها وانا اجيبها لك على حسابى

ابو على said...

ايدك على تمنها واجيبهالك على حسابى؟؟

فين الجمله المفيده

هههههههه

ايه انتى واكله بطاطا ولا ايه

ابو على said...

انا قلبى وجعنى من كتر الضحك

هو مفيش غير مدونتك ولا ايه

امشى بقى

Empress appy said...

ابو على


ومن امتى وانا بكتب جمله مفيده يا ابنى اشتري القاموس بتاعي علشان تفهم
وبعدين امشي فين انت يا ابنى قاعد فى مدونتى وتقولى امشي
تصدق انك هتقلب على فاروق حسنى انت كمان
:PPPP

ابو على said...

مفيده شيحه
لووووووول

طيب يا ست مفيده

وبعدين قاموس ايه اللى بتتكلمى عليه

انتى اخرك كتاب الاضواء تذاكرى فيه

هههههههههههه

Empress appy said...

ههههههههههههههه قديمه بتاعت مفيده شيحه دي انت قديم اوي كده
وبعدين انا مكتش بذاكر فى الاضواء انا طول عمري بذاكر فى كتب الوزراه شوفت وطنيه من يومي بشجع الانتاج المحلى
حتى كتاب مخيف التلميذ مكنتش بحبه

ابو على said...

هههههههههههه

طيب خشى جوه بقى زاكريلك كلمتين
المدرسه قربت يا شاطره

هههههههه

قال سينيه قال

ابو على said...

ضحكنا كتير وهزرنا كتير ستوب بقى على كده لا تقلب بجد

ههههههههه
انا حاسس انها هاتقلب بجد وخصوصا ان شكلك بقى وحش اوى
ههههههههه

Empress appy said...

ابو على


خلاص عفوت عنك خلاص انصرف
ثم انا خلصت دراسه من بدري
مفيش غير الدبلومه بقى لما افكر اعملها
هي ينفع اشتري لها مخيف التلميذ ده هتنفع يعنى
انصرف بقى

ابو على said...

انا مبنصرفش غير بالبخور والشابه
فهمانى يا شابه
ههههههههههههههه

كل سنه وانتى طيبه يا فيحاء

ابو على said...

ههههه هو مفيش غيرى بيعلق ولا ايه

يا حوستى لا تكون الناس اتفرجت علينا واحنا مقطعين بعض
ههههههههه

مش جايلى نفس امشى واللهى

نور الدين (محمد الجيزاوى) said...

صدقينى لن يستقيل أخر وزير استقال فى مصر بإرادته ورغبته كان وزير الخارجية سنة 79 احتجاجا على كامب ديفيد وللأسف اسمه مش حاضرنى دلوقتى
..
اما العاملين فى وزارات رئيسنا المبجل فهم اشبه بالسيرك ياترى هتلاقى فى السيرك غير مهرج ومروض الكلاب وراكب الحمير
وهل سيخجلون من عملهم مع احترامى لهذه الطائفة
..
علاقته باسرائيل علاقة فى الظلام تدور فيها كؤوس الخطيئة
فلما نال الهزيمة تذكر انه وعد بالاستقالة فألف قصة اسرائيل حتى يستقطب الصوت الجماهير ولن ننسى انه قام بترجمة كتبهم
انهم لايحترمون عقولنا ونحن لا نحترم آدميتهم فما هم إلا مطايا للنظام وثلة من المنبطحين لكل يد تجول بظهورهم ثم يحدثوننا عن الوطنية والولاء
والله لكرهى لهم أشد من كرهى لليهود
..
ما علينا شكلنا كدة هنكمل البوست الجاى فى جوانتنامو على ايدك يا استاذة آبى
...
اسمحيلى انا بقى اللى ااقدم حكمة
حكمة الامبراطور
إن قولت متخافش
وإن خوفت قول واجرى

فاتيما said...

الله ينورعليكى يا بيبى
بصراحة المفروض الموضوع يخلص بقى
لأنه سخف قوى و بوخّ
بس عادة المسئولون ف بلادى
مبيعترفوش بإن الغلط فيهم
و دايما الغلط مش عندهم
و العالم هو المتأمر

ابو على said...

هههههههههه

انا جيت تانى

اسمه محمد ابراهيم كامل الوزير اللى استقال
انا مزاكر تاريخ كويس اوى

Asmaa mahaba said...

انا وانا بعلق شوفت اول تعليق وبرضو بطالب بنزل الترجمه بعد الفاصل
ههههههههههههه
انا عندى ازمه فى التفاعل مع الناس هنا اللغه مش عربى دا تقريبا ماليزى وشويه هندى هههههههههه والمصيبه انك ممكن تفهمى الهندى عن السعوديين
..............
الراجل دا اقل من انك تكتبى عنه او تديله اهتمام مسوء سمعه الفنانين التشكيليين منه لله وسمعه مصر كلها
...............
بس انا بقى بغض النظر عن الموضوع بتاع البايره كان ليا تعليق صغير معظم الستات اما بيتطلقوا بيحاولوا يرجعوا لازواجهم مش عشان انها بايره ولا ملهاش حد يلمها لا لان المجتمع بتاعنا بيتهمها بالفشل وانها هى السبب فى خراب البيت فبتحاول ترجع عشان تثبت انها مش السبب
تفكيرها ربما يكون خاطىء وغبى لكنه ناتج من معامله المجتمع والناس

نور الدين (محمد الجيزاوى) said...
This comment has been removed by the author.
Empress appy said...

ابو على


فرجت علينا بلوجر
روح ذاكر بقى بس انت طلعت شاطر اهو برافو عليك

Empress appy said...

نور الدين

جمعاء يا نور اهو نونس بعض برضه
عارف يا نور انا نفسي اقابل الناس دي وافهم تفكيرهم الغريبه انهم سايبنا نتكلم ومحدش بيناقش ولا حد بيعرف يتواجهه معاهم
دمت مبعد يا صديقى فى كلامك






فاتيما ا


حبيبه قلبى عارفه ان انا بقيت اقري اخبار عنه اكتر ما بقرا عن كارثه الفلونزاالخنازير لسه عاوز يبرر هو مش فاهم انه ميهمناش انا نفسي افهم مين مفهمه انه مهم اوي كده واننا زعلانين

ابو على said...

ههههههههههههه

ناولينى انتى بس البلوجر بتاعك دا وانا اظبطهولك

بس باسم الله ماشاء الله
المدونين كده امم عليكى هههههههههه

ياما نفسى يختى اخد شهرتك دى

Empress appy said...

سومه

عذراكي انا نفسي مش بفهم ههههههههههههههه الكلام ده
المهم يا ست البنات تشبيه له بالمطلقه مقصدش اللى فيها مشاكل بس اتنين مش متوافقين فكريا ولا عاطفيا
وسابوا بعض ترجع ليه تتحك
نفس الموضوع مع فاروق
هما مش طايقينه وهو غلط فيهم فى الاول ولما اترشح لليونيسكو
اتقرب ليه ومسح جوخ
هو زيه زي اللى برضه بتقرف فى طليقها علشان ترجع له او تقرفه من حرقتها برضه
الاتنين واحد موضوع المطلقات انا عندي احسن واحده تطلق بكرامتها من واحد مبيحبهاش احسن ما تقعد تطاي وتعيش معاه وهي عارفه انه مش معاها فهمتى القصد
انما المجتمع فده عادي فى الزمن ده مش مهم واللى بيعمل حساب للناس بيتعب وانتى عارفه راي فى الموضوع ده
هى المشكله فى انها بتكون صغيره وبتتحسب عليها طلقه عندي تقعد من غير جواز افضل
ترجعي بالسلامه يا حبيبتى

Empress appy said...

ابو على


انت جاي تحسد بقى يا ابنى ارحمنى يا ابنى
ربنا يديلك شهرتى والشهره اللى بعدي واللى بعدي وتبقى ولا اكبر كاتب فى الجمهوريه العربيه المنتحره يا خويا







نور الدين

ايون ظبط ليه الواد ده دا فزيع مش ممكن

ابو على said...

هههههههههه
انا لولا بس مش فاضيلك يا فيحاء كنت رديت عليكى
انا عامل احتلال ف مدونه تانيه اخلصه واجيلك
قال واد قال

Empress appy said...

هههههههههههههه مش عارفه ايه قصه فيحاء معاك ماشي يا ابو على

شمس النهار said...

ان شاء الله

هكلمك الصبح قبل مااسافر

والا يهمك

:)

dr.lecter said...

مالها المتطلقه ؟ لا لا انتم متحاملين علي الراجل اووي ارحموه شويه ده بيفكر اليومين دول يقدم استقالته حفظا لماء الوجه زي ماحصل في بني سويف وكالعاده حسحس هيرفضها زي كل مره

karim said...

ياجميل واللة عادى احنا حسن ناس تفشل وتلاقى اعذار المهم انة قبلها بيوم الريس اتصل بملك اسبانيا علشان يساندة وكانت هى من اول الدول اللى ساندت المنافس, سيبها على اللة , لنا اللة جميعا, ارجو مرورك بقاليك كتير مش جيتى , تحياتى

Empress appy said...

شمس

ربنا يخليكى






كريم

ربنا ياخد كل الوزرا المتنحين

Empress appy said...

دكتور ليكتر




تصدق انا بحس انى ساعات بحلم

أم بتول said...

تفتكرى أبى لو الوزير دة عنده دم أصلا أو أحساس من الأول بعد فضايحة و سمعته السيئة الى فى الأرض كان أستمر فى الوزارة ، وبعدين ليه تظلمى المطلقة حتى ولو كانت بتتمسح فى جوزها أهى طالبة الستر من ربنا لكن دة ...... مش عارفة أقول بصراحة ايه ، ربنا موجود و قادر يريحنا منه ومن إلى زيه كلهم .

Share |