ما يحكمشى وان حكم ميتحكمشى

العائله المالكه صحبة العزبة





تحذير
اولا ممنوع على الحوامل وذوات الضغط العالى والواطى وبين البينين قرايه الكلام الفارغ اللى انا بقوله ده
وتحذير لكل تجار الخضار علشان اناعارفه ممكن يحدفونى بطماطم بعد البوست ده
البوكس واقف وهيلم كله وكله متسجل انا بقول اهو


خدوا الكلمات دى مفاجعه من العيار التقيل عارفين لو يعنى مثلا مثلا واحد غنى لبقره هقول وماله عنده الرفق بالحيوان
لو غنى لسحليه اقول وماله تلاقيه بيرحم نفسه من لسانها
انما واحد يغنى لجمال اهو ده اللى مش ممكن ابدا
البقرة الصغننه اللى بتغنى دى بيغنى لجيمى حبيبى المجانين
انا بجد عاوزة اقولكم الصدمه الكبرى انى لما بسال بعض الناس تقول وماله ليه ميحكمشى دا كويس
وهو اصلا ميعرفوش حد غيره بمعنى ان اغلبيه الطبقه الفقيرة اللى ميعرفوش حاجه غير قوتهم اليوميى يقولك اه يمسك دا ابن الريس واضح يا شوباب اننا بس قله مندسه واحنا اللى مش عاوزين
خدوا كلمات الاغنيه علشان تتفرسوا وبعدين اتفرجوا على الكليب وشوفوا البقره اللى بتغنى
علشان يجيلكم صدمه عصبيه
وكله قبل الفرجه يحضر رقم الاسعاف

ونداء من قبل على كل من يعثر على هذه البقرة الضاله او يعلم اى شئ عن مكانها ان يرسل ليه رقم موبيله او اى حديقه حيوان بيغنى فيها وانا اخد العيال ونروح نقطعه بابو ورده تقطيع

الكلمات اهى
يا عم مصرى.. ياعم مصرى جمال مبارك أنا بحبه.. وهسمع مهما هسمع برده بحبه.. كلام كتير قولتوه أنه ميحكومشى.. طيب ليه ما يحكومشى.. طيب ليه ما يمسكشى..
طيب ليه ما يحكومشى.. طيب ليه ما يمسكشى.. ده فاهم وابن ريس والموضوع مدروس.. ولا محتاج لسلطة ولا محتاج لفلوس.. سيبك م الأونطة.. سيبك.. سيبك م التهييس.. سيبك.. سيبك م اللى يقولك هياخودها بالتوريث.. سيبك م التهييس..
كل الصاعايدة.. بيحبوا جمال.. والفلاحين.. بيحبوا جمال..
المصريين.. بيحبوا جمال.. المصريين.. بيحبوا جمال
ولا.. ولا.. ولا محتاج لسلطة ولا محتاج لفلوس.. ده باشا وابن باشا والموضوع مدروووس..
جمال مبارك هانتخبوا.. هانتخبوا.. لو رشح نفسه هانتخبوا.. هانتخبواااا.. لو رشح نفسه هانتخبوا.. هانتخبووااا..

بص بعينك كويس فى الـ80 مليون.. طلعلى حد غيره بس يكون مظلوم.. طيب ليه مايحكومشى.. طيب ليه مايمسكشى..
زى ما عاشت فى الأمان عايز عيالى يعيشوه.. إيه يعنى جمال مبارك يجى بعد أبوه..
لو رشح نفسه هانتخبوا.. هانتخبووااا.. جمال مبارك أنا بحبووووا..
لو رشح نفسه هانتخبوا.. هانتخبووااا.. جمال مبارك أنا بحبووووا..
99% بيقولوا عايزين جمال.. 99% بيقولوا حابين جمال.. كل الصعايدة.. بيحبوا جمال.. والفلاحين.. بيحبوا جمال.. المصريين.. بيحبوا جمال



مع السلام عليكوا
كان معكم انا انا ابى هانم وانتم وجيمى والنقطه دى حايره طايره من البقرة النونو وسمعنى سلام يا حبيبتشى يا مصر يا مصر ومتقولش اي ادينا جيمى قول ها نيدى ايه لجيمى لوووووووووووووووول عقبال عندكم هروح الحق العباسيه اصل النهارده الخميس وهتقفل


حكمه الامبراطورة



مفيشششششششششش غير كلمه اولها زى اخرها



..


49 اخبط وقول رايك:

مواطن مصري said...

لية كدة يا ابي تعملي فنا كدة لية على الصبح طب خلي البوست دة الفترة المسائية



بكرة شعبولا و بعرور يعملو اغاني

Cute Kitty **sookra said...

hi appy
دى اول مره اعلق عندك وكمان انا اول تعليق بصراحه يابنتى انا بحب البلوج بتاعك ومن اول صديق لى بعتهولى وانا متابعاكى طول الوقت وقريت كل المواضيع بتاعتك
عموما عشان مانقعدش نمجد فى بعض ويقولوا ستات زى بعض حبيت بس اعرف ياترى ياهل ترى اللى بيغنى دا عاوز جيمى يمسك ايه بالظبط اصلى انا بصراحه نيتى وحشه اوى وبنت ابيحه اوىىىى
يارب ارحمنا من العيله المبروكه دى ونزل عليها سخطك
بااااااى appy

Fatma said...

جوايا كلاااااااام كتيييييييييييير مش عارفه اقوله

لانه كله يندرج تحت بند الالفاظ النابيه والاباحة

مش قادرة يا ابي مش قادرة
من ساعة من شوفتها الصبح وانا مش عارفه اتلايم على اعصابي ياختي

احييييييييييييييييييييييه

adel said...

هو انمتي منتظرة ايه من التعليقات

انا والله مبطل شتيمة

بس امبارح رجعتلي القرحة لاني اتعصبت من تي اي داتا عشان فصلوا النت و كنت محتاجة للشغل
وعرفت السبب عشان شارك و حديث الاربعاء
جيتي انتي كملتي دلوقتي

الرحمة يارب من النفاق و الهبل الرسمي ده

Rannon said...

لا حول ولا قوة إلا بالله

ربنا يشفي
أول ما شوفت عنوان البوست فهمتك على طول بس متوقعتش اللي قريته وسمعته
فكرتيني بالاستفتاء اللي اتعمل من فترة كان مكتوب فيه ان 90% باين بيثقوا في مبارك
تفتكري بيثقوا فيه عشان هو أبو جيمي؟؟
:D

يااااااااااااااااااااارب إرحمنا

لا تـــشـــتــــاق said...

ياستى كبري دماغك لو اراد الله بنا خيرا هنشوفه ولو اراد شر برده هنشوفه
وربنا يستر بقي
سلاممممممموز

Anonymous said...

لا والنعمه الصعايده موش بيحبوه

انت شريره والله العظيم

المهم انا هجيبلك قراره الاخ ده ..... وهبعت تلاته صعايده يجطعوه تجطيع

سؤال بس ..... هما عايزينه يمسك انه حته بالظبط ؟

مواطن مصري said...

بس جامدة حاصرة عليها حاصرة عليها

دي متتعلقة ب الخبر أكيد
هههههههههههههههههههههههههههههههه

Unknown said...

مثل هذه الافعال تزيد من عدم شعبية جمال مبارك و لا تصب في صالحه. الشئ الوحيد الذي ممكن ان يحسن من شعبيته هي اعماله. و للاسف اعماله بتتاثر بنفوذ الحرس القديم و نفوذ القوي الاقليمية و الدولية و خاصة اسرائيل و امريكا و الاتحاد الاوروبي مما يسئ اكثر اليه

Unknown said...

أولا انا ضغطى علي وعرقت من الفرسة والفقعة ... ثانيا اكتر حاجة جننتنى لما بيقول: زى ما عشت الآمان عايز ولادي يعيشوه .. ايه يعنى جمال مبارك يجي بعد أبوه؟؟؟


حد يقولى الواد ده شارب حاجة ولا مبرشم ولا ايه ظروفه بالظبط ... مافيش حد عاقل يقول اللى بيقوله ده ابدااااااا


وعقابا ليه ياريييييييييت يقع فى ايده صنية بطاطس بلحمة الحمار او الخنزيييييييير والبطاطس تكون مروية بماية المجارى وياكولهم وهو جعان ويشرب الماية المخلوطة بماية الصرف وهو عطشاااااااان

:@:@:@:@

لاسع افندى said...

جميله
هعملها نغمة رنين




تحياتى اللاسعه

ساره said...

تعرفي هذا ايش يطلقوا عليه بالانجليزي

ولا بلاش الكلمه ابدا مش حلوه

R-H-S said...

انا مش عارف ايه العالم الرمم اللي بتحك دي
وبروح امه خلاص هو اللي هيرشحه لام الرئاسه
يابلد عاوزه شعب

الميكروباص said...

الناس في الشارع -وخاصة البسطاء- لا يفرق معهم ان كان يحكم أم لا
ولا يوجد ادنى اهتمام بهذا الامر
ناس كتير قالوا لي وماله جمال - صحيح هم لا يعرفون غيره ولهذا يقولون هذا الكلام
بيفكروني بالاخوه السودانيين
بيقولوا مش فارق معانا مين يحكم طالما اني باكل وعايش يبقى خلاص انشالله الدنيا تطربق على اللي فيها

مي said...

جيمى ده روحىىىىىىىىى روحىىىىىىىىى روحىىىىىىىىىىىىىى
احنا ظالمين الراجل لا بجد احنا ليه وحشين اوى كده!!!!
اما البقرة فبتغنى للحمار واهى كلها زريبة واحدة
تحياتى يا ابى
وهجهز شنطتى ونروح رحلة للعباسية
تحياتى اموووووه

ويكا said...

كلمهاولها زى اخرها ؟!!!!!!! تبقى تبقى
اه
"تبقى "تيت

أمل حمدي said...

هههههههههههههههه

طب ليه كدا

ماشي ياروبي

دا مش بقرة

دا

دا تعلب

كل سنة وانت طيبة يا حبيبتي وبلاش الحاجات دي تاني

candy said...

بجد لما سمعتها الصبح حسيت بمعنى كلمة "دمى محروق" ولقتنى بضحك ضحك هستيرى

على فكرة بقى انا صعيدية
ومش بزعل لما بطلعوا نكت على الصعايدة علشان احنا اللى بنتضحك على نفسينا اصلا
لكن يقول أن كل الصعايدة بيحبوا جمال
لألألألألألألألألألألألألألألأ
اقف معوج واتكلم عدل
"انا صعيدية وانا مش بحب جمال"
المنياوية مش بيحبوا جمال

بجد اغنية زى دى ممكن تكون سبب اغتياله من حد دمه حامى زىّ

أنا حر said...

هو ده الفكر الجديد والمستوى الي هنبقى عليه كلنااول ما يمسك
كلمات الاغنية معبره جدا
لدرجة اني دمعت من شدة التاثير
عمار يا مصر
تحياتي

Israa El-sakka said...

لا بجد معاكي حق تكتبي تحذير عليها من الأول
هههه ليه بس السيرة اللي مش كويسة دي يعني الدنيا بايظة بايظة مش ناقصة أونكل جيمي يعني بجد عاوزة أشتم بس باب و ماما قلولي متشتميش ههههه

يا ياخدك يا يخدنا يا جيمي

Asmaa mahaba said...

يعنى يا ايبى غنوا للخيار وغنوا للعنب وغنوا للحمار وجت على جيمى محدش يغنيله يعنى نغنى للحمار وجيمى لا
يا شيخه دا تبقى عيبه فى حق الحمار ...احم احم اقصد فى حق جيمى انا ماشيه بقى لاتقفش انا وراي بطيخ واتناشر عيل
سلام

ميرا ( وومن ) said...

النبي عوض علينا عوض الصابرين يارب
أيه دة بقي اه يا خوفي بعد ما جيمي يقعد علي الكرسي يلمنا كلمنا بصفتنا المعارضين للتوريث
ومن ناحية اننا قلة فأحنا فعلاً قلة انتي صح الناس البسطاء اللي مش بتعرف غير لقمة العيش أكتر مننا بكتير
الأعنية دي أكتر من مجرد نفاق أو مسح كوخ
دي تنبية مهم جداً

ربنا يستر

Monzer said...

طيب ليه مايحكمشي .. طيب ليه مايمسكشي


ده قليل الأدب علي فكرة

محمد فوزي said...

يعني انتي قصدك عاوزانا نشتم يعني ؟ ليه كده يا آبي بس
عموما كويس انك منزلتيش الموضوع ده في رمضان , كان زمان بلوجر كله خسر صيامه

طبعاً هو الشخص ده ميتقالش فيه غير الأوصاف اللي اتقالت واللي متقالتش تأدباً وحفظاً للسان سواء منك أو من المعلقين

بس الموضوع لازم يتبص له من ناحيه تانيه أكثر جديه , الشخص ده مبيعبرش عن نفسه , ده بيمثل فعلا شريحه كبيييره من المواطنين اللي لا بيقروا ولا بيتفرجوا على برامج السياسه واللي بالنسبه لهم مهما الدنيا ضاقت بيهم هما بيعتبروا ان مبارك مالوش دعوه , مبارك هو رمز الأمان والإستقرار , وهو الأب الوالد العطوف
هما حافظين كده ومش مقتنعين بغير كده

شوفوا اي برنامج بيطرح مشكله عن الناس دي هتلاقي الشكوى مزيله بإننا بنتوجه للسيد الرئيس الإنسان .... إنه ....

صحيح إن ده كتير بيبقى من ناحية المصلحه , والإنسان المصري علموه يبقى مصلحجي قوي , إنما كمان لازم يتفهم على أن البسطاء لا يثقون بأحد بعد مبارك وده فشل رهيب لكل أحزاب وحركات المعارضه في مصر وانا اتكلمت عنه قبل كده وقولت الناس دي بتكلم نفسها وفاكره ان اللي ملمومين حواليهم دول هما غالبية الشعب المصري والحقيقه ان ده مش صحيح

لازم نفهم ان فيه حاجه غلط في الرساله والمتلقي

mUsLiM said...

نسأل الله الخير لمصر وأن يسخر لها من ينفع بها وينصر بها الدين والأمه ويحق فيها الحق ويقيم بها العدل ويرد بها المظالم

آمين يارب العالمين

كيف حالك يا اختى ؟ :)

يارب تكونى كويسه ان شاء الله

السلام عليكم

Anonymous said...

سعد زعلول قال مفيش فايده غطيني وصوتي ياصفيه

ما تصوتي ياصفيه يااختي

mohamed ghalia said...

هشتكنا ودلعنا ياريس
انا همشى مع الراجل ده واهو برضانا احسن ميكون غصب عننا هههههههههههههههههه

نوسه وريمان فى هاكونا مطاطا said...

انت لسه هنا؟


لا لا تعالى بسرعه عندنا


تيمون وبوبما عايزينك


كل ما تضحك اكتر كل تاكل بطاطا اكتر

هاكونا مطاطا

مش هتقدر تغمض عنيك

هاكونا مطاطا هديتنا لكل المدونين عشان نخرج من حاله النكد

هاكونا مطاطا تهييس للصبح

هاكونا مطاطا ... لااااا للملل


هاكونا مطاطا... قول لاء للهم

هاكونا مطاطا.... اوعى تزعل ابدااا

هاكونا مطاطا... ارمى الماضى ورا ضهرك


انسى الماضى اللى يغيظ


يلاااااااااا تعالى مستنى ايه

وياريت تضيف اللينك عندك
ومش هتندم ابدآ

مودتى

همس الاحباب said...

هههههههههه
بجد 99% موافقين على جيمى
يبقى كده هيدخل طب القاهرة وياخد حافز رياضى 3% يبقى
102%
ايه الخيبة والوكسة دى
بس تصدقى الاغنية حلوة
وهتعمل شغب فى الميكروباصات من بكرة
يلا خلى الشعب يعيش
كل سنة وانتى طيبة
وريا سكينة ماشية مع البوست
تحياتى

فاتيما said...

و النبى إنتى مش هتسكتى يا بيبى غير لما تشحططينا وراكى ورا السمس
يا بنتى ما تسيبهم يغنوا
إشمعنى هما يعنى
أنا بصراحة عاجبنى
قوى عنوان البوست
و هو اول الكلام
و آخره
بوسة و حضوناااااات يا قمر التدوين كله

micheal said...

يعني عاوزاني أكرر نفس الكلمة اللي سبتها ع الفيس؟؟
ربنا يحرقهم يا اابي واحد ورا التاني...نفسي أطول رقبتهم..أنا في جميع الأحوال ليس لدي ما ابكي عليه

حاجات جوايا said...

ههههههه
ياااااربى .. هى وصلت لكده
بس فكرة حلوة للدعاية بجد

بس يا ابى حرام عليكى .. انتى زعلانة ليه
ده 99 % من الصعايدة والفلاحين والمصريين بيحبوا جمال
يبقى ليه نحرمهم منه


لالا لا يا ستى
لو رشح نفسه هنتخبه
جمال مبارك انا بحبه
ههههههههههههههههه

وحشتينى يا جميلة
كل سنة وانتى طيبة يا قمر
رمضان كريم

Unknown said...

عارفة أسوأ حاجة فى الكمبيوتر بتاعى انى شفت عليه الفيديو ده، بفكر أغيره بعد الحادثة المؤلمة دى
ياريت بقى تحدثى أول البوست ، وتأكدى على وجود علاج للاكتئاب و منوم عند قراءة البوست
حسبى الله و نعم الوكيل ، عجبنى أوى رد مجنونة فى بلد عاقل ، مش غريبة فعلا ان حد يكون بالمستوى الأخلاقى بتاع اللى بيطلع صوت فى الفيديو ده وطبيعى انه يغنى لحد من مستواه ، نفس أسلوبهم فى الانتخابات هيجيبوا ناس محترمين منين يعنى؟
والله بتجنب أسمع أى أخبار عن جمال مبارك بس مكتوبالى على ايدك بقى ربنا يسامحك :))
كل سنة و حضرتك طيبة ، و رمضان كريم

Layla said...

ايه الناس دي!؟ هو في كده!؟
وقال بيقول طب ليه ميمسكش.. يمسك مين مسكه عفريت اللي بيغني و اللي بيغنيله...هي ناقصة

مـحـمـد مـفـيـد said...

هههههههههه
وتفتكري دي حاجات مش متوقعه ؟

Foxology said...

لا حول ولا قوة الا بالله

عليه العوض

القادم أسوا للأسف

تحياتى

الـسـيـدة نـون said...

سبيلى انا الطلعة دى
وريحى انتى شوية يا بتنجانة هانم


أحا


اى خدمة

مانجلكيش فى حاجة وحشة ابدا

سلام
اختك خيخة

الـسـيـدة نـون said...

هذا التعليق عادى وممكن يتنشر

انا دلوقتى كنت عندك فى البلوج وبزورك

ليه بقى انا مش من ضمن الجواسيس اللى من الكواكب التانية؟
ليه اسمى مش منور وملعلع من ضمن الجواسيس؟

يمكن علشان انا مش جاية بزورك عن طريق مدونتى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصل انا فعلا دخلت عليكي من برة علطول

kafrawy said...

يا مبارك يا جميل
انت الشعب و انت النيل

هههههههههههههههههههههه
و سلمليى ع التورماى

قوس قزح said...

انا طول الليل بحلم بكى احلام وحشة و لما قريت البوست عرفت خلاص ان الموضوع مش هيخرج عن زيارة لمارينا

الغريب فى كلمات الاغنية انك تحسى انه بيطلع لنا لسانه و هو بيقول لو رشح نفسه هتنتخبوه

و الانيل من كده ان هو لو رشح نفسه فعلا الناس هتنتخبه و بنسبة 99% كمان

Marwa Rakha said...

http://globalvoicesonline.org/2009/08/16/egypt-gamal-mubarak-why-not/

روابط said...

أولا انت عامله ايه, اخبارك تمام الحمد لله

ثانيا الله يسامحك, مخدتش بالى من التحذير اللى فى اول التدوينة, الا لما قريتها

ومقدرش اقول الا حزبى الله ونعم الوكيل

تحياتى

Love-Guru said...

جمال مبارك .. الأغلى في بلح رمضان

http://www.almesryoon.com/ShowDetails.asp?NewID=68533&Page=13

على عبدالله said...

السلام عليكم

كل عام وانتم بخير

مبارك عليكم شهر رمضان

ابو على said...

مستواكى ف الاغانى بقى وحش اوى

Love-Guru said...

بحاول فتح مدونة "اضحك للدنيا" و لكنها اختفت. هل يعلم احد اللينك الجديد؟
من الصعب اليومين دول تجد مدونة ما تحرقش دمك او ترفع ضغطك او تصيبك بالاكتئاب.

حـــــدوتـــــة said...

السلام عليكم

حرام عليكى كنتى المفروض تحزرى قبل قرايه البوست الناس اللى عندهم المرارة والغضروف والروماتزم

فعلا اغنيه بشعة بكل المقاييس
سلالالالالالالالالالالالالالالالالام

Empress appy said...

انتم ليه فهمتم الكلمه غلط اللى انا اقصدها فى الحكمه
الكملمه هى ليبيا
نيهاهاهاهاها

انا عارفه الوجع اللى جوانا من ده بس فعلا دى حقيقه جربوا تسالوا سواقين التاكسى عامل النضافه اللى فى الشارع الكمسرى اى حد هيقولك مش مهم يمسك المهم ناكل ونعيش

Empress appy said...

انا اسفه معنديش وقت كتير ارد على كل الناس والله وكمان النت فضل تلات ايام مقطوع عندى يخر ب بيت لينك على اللى فيها

Share |