مش طلعنا برائه من تشويه سمعه مصر



بما انى كنت منكده عليكم قولت والله اضحكم شويه يعنى اكسب فيكم ثواب وبما انى اكتشفت ان الناس فعلا يا حرام بيزعلوا علشانى وبقلب عندهم المواجع زى البطاطا على النار
يبقى واجب وتنى كومى انكم تضحكوا على الصبح معايا
خدوا بقى واقعدوا فى الكوكب والعبوا مع الخرفان واقروا الحاجات دى
النطحه الاول

الحزن الوتنى التيروكراتى بقى عنده ثقافه الاسلحه البيضاء وان شاء الله بكره يتطور ويتهور ويتعور ويبقى عنده برضه الاسلحه الحمرا هههههههههه
الاعضاء الغير محترمين فى الاسماعيليه فى امانه الشباب بيضربوا بعض وجايبين بلطجيه بس سؤال هو يا ترى الخناقه كانت على تقسيم انهى تورته المرة دى هناك
انا هقولكم معلومه والله شوفتها بعينى
الحزن ده بشوف فيه اعضاء مش عارفه هما ازاى بيبقوا حزن وطنى يعنى المفروض انه على حسب تفكيرهم هما وحسابتهم مش احنا ان دول واجهه لمصر يعنى لازم تبقى متأيفه ونظيفه وناس مستحميه ومنشيه كده ( اللى هما بيشربوا نشا كل يوم الصبح وينزلوا من بيوتهم مكشرين دول)
انما اللى بشوفه والاعضاء الغير بشريه اللى فى الحزن حاجه فعلا تحزن
والحزن بما انه عامل زى الست العداده اللى بتقعد تصوت فى المياتم دى
بيقبل اى حد اهو بيسترزق والتانين بياخدوه ستار علشان يمشى يقول انا شايل كارنيه الحزن وتتفتح فى وشه سبع غرز ههههههه قصدى الابواب
فطبعا بيدخل الحزب عديمى الثقافه والبلطجيه والجهله
بس احقاقا للحق والاحقيه
فيه ناس زى القمر احم احم لا مقصدش يعنى كويسين وولاد ناس بس يا عينى بيزهقوا ويسبوه بدرى بدرى يمكن علشان ولاد ناس
طبعا بكده احنا يا سحالى ويا تماسيح طلعنا برائه من اننا اللى بسوء سمعه مصر مبروك عليكم البرائه والله ويشربوا هما بقى بما انهم بيقولوا علينا قله مندسه وبنجيب فى سيرتنا امنا طيب بزمتكوا فيه حد بيجيب فى سيره امه بحاجه وحشه منهم لله والله

بالمناسبه فيه ولد ظريف خفيف لطيف امور كده مبيعرفش يكتب عربى عامل مدونه اسمها ابن الحزب الوطنى البار
وانا والله سالته هو مش البار ده اللى بيقدموا فيه مشروبات بنت روحيه دى وحاجات اصفرة مردش قولت يمكن مش عارف
اللينك بتاعه اهو انطح
الهى النطحه تيجى فى دماغه بس امانه عليكوا الواد توتى خالص براحه عليه بس انتم حاولوا ترجعوه لدينه ويندم على ما فعل فقط لا غير ههههههههههههههههه


النطحه التانيه بقى

اللهم لا اعتراض وتحيا الوحده الوطنيه وتعيش جمهوريه مصر العربيه حره مستقله ومعنديش مشاكل
بس واحد سعودى دخل فى موكب القنطه الكدابه نظيف بيه
قوووووم ايه اخدوه على جنب وقالوا ليه يا قطه تعملى كده قالوهم اصلى كنت مستعجل ورايح الجامعه فى 6 اكتوبر
قوووووم ايه هوباااااا قالوا له باى باى ومشى
ده حلو اوى السؤال هنا بقى لو واحد مصرى يعنى طالع روح خالته وعمه وعيلته ووراه استمحان اخر سنه وعمل الليله السوده دى هيعملوا فيه ايه والله مش بعيد يجلدوه فى مكان الحادث ويلفقوا له انه فجر البرجين فى احداث سبتمبر وانه كان رايح شارب فخفخينا ومختل عقليا وكان عاوز يسرق العلامه اللى على العربيه بتاعت المعلم
الا هى نوعها ايه صحيح ههههههههههههه
بجد بقت حاجه تجيب شلل رباعى زى الدفع الرباعى كده
طبعا مش عاوزه اقولكم اساسا العرب دول بيسوقوا ازاى فى مصر وفى اكتوبر اللعينه خصوصا اليوم اللى رحت مع خوخه هناك قضيته معاها كنت حسه انى مش فى مصر خالص حسيت احتلال عربى على مصر وكلهم معجبين بنفسوياتهم اوى فى السواقه زباله زباله زباله
واللبس اللى لابس بترتروبربرق بربرق كده والبنتكورات خلوا بالكوا انا بتكلم عن الولاد البنات مش هقول علشان عيب هههههههه
واللى لابس العبايه رمز لبلده واللى من عمان واللى من الاردن واللى من مش عارفه فين وتلاقيهم بيتعاملوا كانهم هما اصحاب البلد
انا مش بحبهم بجد ايوووووون انا بكرهه النفسيات المنفسنه دى فيهم الكويس بس القليل اوى والاغلبيه عندهم برانويا وتحسه ماشى نافش نفسه كانه بالونه واتنفخت فجأه
بس نفسى اسال الاستاذ صاحب الكدب المنعكش نظيف بيه باشا كعب الغزال لو اللى عمل ده مصرى كنت رحمته يا جدو ولا مصيره المزبله زى الباقى

هذا ونقلنا لكم اكتر الاخبار اللى ضحكتنى النهارده بعد موود النكد اللى كنت فيها وعظيمه يا مصر يا ارض اللواء

كان معكم محدثكم من قلب الاحداث لواء اركان حرب مساعد اول نجار مسلح ابى هانم

حكمه الامبراطورة منى للحزن

ربك يسلط أبدان على أبدان حتى القمل على السيبان

67 اخبط وقول رايك:

kafrawy said...

هبيييييييييييييييييه


اول واحد

kafrawy said...

بالنسبه للاخ بتاع الحزب الديمقراطى

بكرة يفوق الى رشدة و يعود الى سابق عهدة
هههههههههههه


اما بالنسبه 6 اكتوبر
فسبحان الله مش عارف ليه اساسا ان بحس ان المدينه دى اتعملت ع العرب
او بمعنى اصح ع ولادهم ييجوا يخربوا و يبرطعوا و يتمنجهوا ع حس الجامعه و سنينها

و الله يخرب بيت ابو التعليم اللى عمل ف البشر دى كدة

ana ga3an said...

انا مبرضاش ارد اول واحد علشان اخلي الولاد ينبسطو
الدنيا عيد بقي وانتي فاهمة
الخلايجة بقي بتوع 6 اكتوبر
معلش اسمحيلي حقهم ماهم قاعدين في خير زايد ومدينتة
براحتهم يعني

اما عقوبة اقتحام موكب عام
صدقيني الواد السعودي دة حظة حلو بس مش اكتر
لان في الطبيعي بيضربو نار في مقتل وبعدين يسألو مين دة

بتوع القرف الوطني
لما تيجي سيرتهم نفسي بتقلب عليا


اخيرا مفيش حاجة اسمها الست العدادة
الا لو تقصدي مؤنث عداد النور
مش ممكن اللي اعيدة ازيدة هناك وهنا

مهندس مصري said...

هههههههههههههههههههه
يا ستي انا كان ليا واحد صاحبي فاتح سايبر هناك في وش جامعة 6 إكتوبر و كان بيحكي لي على مهازل الطلبة العرب هناك
مساخر واللهي
و عموماً انا شايفهم في بلدهم دلوقتي و شايف عقلياتهم العجيبة
ربنا يكون في عون خيخة و جيرانها

انا ودماغي said...

جيتى على الجرح

أحنا فى 6 أكتوبر و الله بيحترموا العرب أكتر مننا
ما هما اللى بيدفعوا
لا و إيه آخر عنطظة و يحسسوكى إنك و لا حاجة

أقولك حاجة
كنت ماشية انا و صحابى فلقينا شباب عرب
لقناهم فجأة بيقولوا
إيه ده هما المصريين كتروا فى 6 أكتوبر كدة ليه

و الله مهذلة

و أنا كمان ماما شغالة فى جامعة 6 أكتوبر و بتحكيلى مهاذل






ربنا يصلح الحال

قوس قزح said...

يووووه تعالى عندى و انتى تشوفها بقى الجنسيات الاخرى من بتوع البوسنة و الصومالين و العراقين
و الكل بتعامل على اساس انه جاى يصرف علينا
بس حظهم ان اغلب السكان المصريين هنا مش من النوعية اللى تنضرب و تسكت
علشان كده دايما اتعودا يكونوا فى حالهم
بص احنا لما نرخص نفسنا بره فى بلادهم و نعمل خدنا مداس لهم يبقى نستاهل اللى يجرى لنا

اما عن الحزن فاعتقد ان المثل اللى ماشى به الناس اللى بتشترك هو
اللى تكسب به العب به

كل واحد بيدور على مصلحته
و متقولش ليه بنحب مصر و قول هتاخد ايه من مصر

tamer.sala7 said...

موضوع 6 اكتبور ده بقي زايد عن حده لأن العيال اللي هناك فاكرين نفسهم في سباق السيارات ومش معني ان هم اللي بنوها يبقي يزلونا ده في بنت من الكويت بتسألني هو المصريين بيدخلوا اكتبور ليه مع ان عندهم جامعات تانية بس تقولي ايه ربنا يخلي ابو جمال رمز الكرم والضيافة لازم اي حد يدخل العزبة يعامله علي ان صاحب مطرح مش ضيف

بالنسبى للواد ابن البار ده عيل مستفذ وعايز يتشهر علي بلوج ماشي علي طريقة خالف تعرف

mahasen saber said...

انا شكلى غيبت عنك وحصلت حاث دمويه
ولاا ايه المهم انتى من كل الدوشه دى
صاغين صاغ واحد وصاغ سليم ولاا لا
...بالنسبه للعربى اليى اخترق الموكب اعتقد هو مش اتقتل عشان حظه حلو ولا عشان وعشان
اعتقد هما شموا انه خليجى فده اليى نقذه اما لو كانت ريحة الفول فايحه منه انسى كان زمانه كول سلو...

حسن حنفى said...

ههههههه

مش تحقدوا علي الناس مش علشان هو ابن بار وانتم لا يبقي تزعلوا منه
ههههههههه

سيبوه يبر لوحده وبعدين هو هيتعلم ويرجع تاني بس ساعتها يارب يكون لسه فيه نفسي

اصله من كتير ما هيعمل حاجات علشان يتقبل كابن بار وفي الاخر يلاقي نفسه اترمي بره البار خالص وبقي في صفبيحه زباله
يمكن مش يعيش بعدها
تحياتي

mohamed ghalia said...

هههههههههههههههههههههههه
هو لاكده لا كده مفيش وسط
لنكد لفرح خالص
وبعدين الولد بكره يرجع لعقله .
تقبلى تحياتى

أنا حر said...

بالنسبة لبتاع الحزن الوطني فده عادي زيه زي الاهرام والاخبار والجمهورية
اما بالنسبة للموضوع الخطير بتاع موكب نظيف والاخ السعودي فده عادي
لا كرامة لنبي في وطنه
وسمعني احلى سلام على طريقة خالد الصاوي للدول العربية
:)
تحياتي

wanna b a physician said...

انا بقا مش هاقول اى حاجة لان كله معروف يا اببى
انا بس هاسأل هى كلمة الصيبان دى هندى والنبى اصل فاكراه بالسين ههههههه
تحياتى وكدا مش تسألى ماشى

الشنكوتي الكبير said...

هيهيييييييييي

اقولك ايه بس يا فقريه انتي
ماله بس الأبن البار مش احسن منك يا شبيهة الأبن الضال
وبعدين عيشي وخلي الناس تعيش
مادام كله باع خلاص متلوميش على حد
لا تلومي على الب اللي باع ولاده ورمى مسؤليتهم
ولا الأم اللي مبقتش ام ولا الرجاله الي مبقوش رجاله ولا على المسؤلين اللي مش مسؤلين عن اي حاجه ولا عن الطلبه اللي حاملين راية النور ورموها بأيدهم في الطين
ولا المدرسين اللي بطلوا فكرة العلم والتعليم وبقت تجاره ولا على اي حاجه ولا اي حد
كله رمى المسؤليه اللي عليه ونسي يعني ايه كرامه كله عايز مصلحته تفتكري ليه
يا ترى احنا فعلا شعب جعان


مش عارف
سلاااااااااااااااااااااام
اخوكي ايهاب

blue-wave said...

والله مش عارف اقولك ايه
بس بجد كلامك دايما فى الجون
وللأسف كدابين الزفه كتير اوى
ربنا يرحمنا

micheal said...

يا سلام ع النطحة الأويل..خلي الناس اللي نصحتني بالإنضمام للحزب الوثني تيجي تتفرج
أنتي عارفة يا إيبي أني جاتلي الفرصة دي كذا مرة بس رفضت وفضلت البقاء كرئيس جمهورية العاطلين والمنحوسين
أما البار ده فربنا يريحنا من أشكاله لانهم بيحرقولي دمي ويا ريت ندعيله ربنا يتوب عليه
أما النطحة الثانية فخلاص عليه العوض دي مش بلدنا وحلال فيها النشيد الوطني الجديد
:)
تحياتي

son's egypt said...

السلام عليكم
والله اللي يعيش ياما يشوف من ده كتير

لورنس العرب said...

ولله انا قرأت خبر اقتحام موكب نظيف في مصراوي ولم أصدق أنهم تركوا الواد إلا بعد أن دققت في الخبر وعرفت أنه سعودي
وحيات أمي لو كان مصري ما كان طلع منها
وللسبب ده العرب-حتى الاجانب بيحبوا مصر- لأنهم ممكن يكسروا القانون ولا أحد يحاسبهم
مسكين صديقي اللي في قطر وماسك منصب كبير في أحد البنوك هناك- تحول للتحقيق وكاد يفقد وظيفته والتهمه هي إهانه مواطن قطري- واد قطري معاه في الشغل صاحبي "شوح له" بيده- فما كان المواطن القطري إلا أن اشتكاه وقال له انت لا تتكبر علينا لأن الغاز غازنا والبترول بترولنا وأنت بتشتغل عندنا
وده الفرق بيننا وبينهم يا آبي
دائما بنحب نظهر الطيبه للأجنبي على حساب المصري
انا مش بطالب اننا نكون مفتريين على الاجنبي- لكن على الأقل يعامل بالقانون

شمس النهار said...

كل اللي كتبتيه كوووووووووم
والحكمه الاخيره دي
كوووووووووووووم
جبتيها منين دي
وايوه ياستي دي بلدهم عندك رأي تاني
اثبتي العكس

المحارب المتيم said...

آبى

انا مش فاهم حاجة

ايه يا بنتى الكلام اللى داخل فى بعضة ده

مقصدش يعنى كلامك وحش

معلهش انا صعيدى

نص الالفاظ اللى استخدمتيها

معرفش منها حاجة

بس انا فهمت حاجة من الموضوع ده


ان فى حاجة فى بلدنا

تبكى من الضحك

سلام

الباحث عن الحقيقة said...

اهو انا مش بيضحكني اد الامثال الشعبية اللي بتكتبيها في الاخر
هههههههه
انتي يا بنتي بتجيبي الامثال دي منين
ايه رأيك تعملي قاموس ابجدي للامثال الشعبية
ده انتي تنفعي مرخه شعبية ويستضيفوكي في برامج الفول كلور والفول اوتوماتك والفول اوبشن والفول بالبيض
ههههههههه
:)

الباحث عن الحقيقة said...

مرخة ايه
قصدي مؤرخة
بس انا الدغ في النون
:)

*,*AMY LEE*.* said...

هههههههههههه
والله عسل اوي الكلام دا
واسلوب رائع
تسلمي

sampateek said...

بتحكي عن الحزب الوطني و عايزانا نفرفش
يا اختشي اعمليلنا رحلة لدريم بارك احسن تكسبي فينا ثواب


ربك بيسلط الظالمين على الظالمين


تحياتي

romansy said...

كله نطح نطح مفيش شتيمه
ههههههههههه

ايه كل النطاحات دى بجد الواحد تعب قوى خلاص دماغه اتفتحت

TAFATEFO said...

appy هانم

كل الأحزاب فيها مرتزقه .. وفيها جهله .. وفيها وطنيين ومحترمين

أنا مش حزب وطني .. لأن موقعي كرئيس جمهوريه لاحق
:D:D
يضره انتمائي لحزب من أحزاب الماريونيت بما فيها الحزب الوطني وخصوصاً وأنها كلها أحزاب صوريه وليس لها تأثير على أرض الواقع

=-=-=-=-=-=-

موكب نظيف

في شهر مايو .. عربيه نقل خبطت عربيه من عربيات موكب نظيف .. وأربعه اتصابوا .. نقلو الأربعه للعلاج فين؟؟
دار الفؤاد
:D:D

=-=-=-=-=-=-=

بحب أبو قويق .. مبكرهوش
بس مش بعشقه يعني

وبرضه مينفعش اني اتكلم على زميل (رئيس سابق) وأقول اني بكرهه
:D:D

ولا رأيك ايه؟

دمتم بخير

osama said...

المهم بقى انك لو خبطي واحد من العرب دول بعربيتك هينزل يشتمك ويقولك اصل المصريين زباله ولو دمك غلى وضربتيه بالدماغ ولا حاجه ورحتوا القسم يبقي للاسف هتعرفى هناك من هوا صاحب البلد

مصــــري said...

آبي هانم

الراجل بتاع الحزب الوطني
مجنون زي اي مجنون ماشي في الشارع وارجعي عندي لتسمية كائنات هتشوفي انيل منه.

اما بقي الأخ السعودي.
فتحيا الوحدة العربية
تحيا الوحدة العربية

لو مصري
يبقي الغلط راكبه من ساسه لراسه ويستاهل الضرب وابو وردة وام وردة كمان.

تحياتي
أسامة

الدفاع said...

انتى كده بتضحكينا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امال لو نكدتى علينا هاتعملى فينا ايه؟؟؟؟؟
بس عارفه؟ الواد بتاع الحزن ده فعلا كوميدى
انا قعدت اضحك بطريقه معملتهاش يجى من 30سنه
ده فعلا بار خالص
بار جدا
بار على الاخر
بار واندلق من البراد
ماعلينا بكره يكبر ويعرف
وبالنسبه للموكب
فده موكبهم وهما حرين فيه يعدوا اللى يعدوه ويمسكوا اللى يمسكوه حد يقدر يفتح بقه
وعلى فكره ده موكب نظيف
يعنى مش ممكن يسمح بحد غير نظيف يعدى فيه
افهمومها بقى
تحياتى من كابتن
الدفاع
اقولها انا قبل ما اتعزل

عمر said...

بعد التحية والسلام

بالنسبة لإبن الحزب الوطني البار ده أنا متهيألي إنه بيهزر هو بس عاوز يخرجنا شوية من مود النكد
بس فعلا دمه خفيف
..............
فيه فرق بين "الوطنية" وال"قومية" ومودة العرب بينهم وبين بعض دي "قومية" ومودة المصريين بينهم وبين بعض والحفاظ على المصالح الداخلية وجعل الاولوية لها دي "وطنية" أنا مؤمن بالوطنية أكتر من القومية لأني شايف القومية بايظة عالآخر عالأقل لغاية دلوقتي بس ياريت حتى نقدر نحافظ عالوطنية
.............
أنا متضايق جداً من اللي العرب بيجوا يعملوه في مصر فعلا بيقوا جايين يتمنظروا موش كله طبعا بس الاغلبية منهم كدا وياريتهم حتى بيعرفوا يتمنظروا بطريقة شيك
دول بيقوا عاملين زي النكتة اللي بتقول واحد قروي حب يتمدن فعلق الفاس ماديلية
بجد أوقات بحس ان مصر موش بتاعتي وموش بلدي من كتر المهازل اللي بيعملوها هنا
وده على فكرة راجع لعدم احترام الحكومة لآدمية شعبها
كأننا شعب درجة تانية
حتى في حجز تذاكر الطيران لسه قريب أخروا موعد سفر المصريين اللي كانوا حاجزين على الطيران السعودي لرحلة أخرى عشان السعوديين مستعجلين مع انهم حاجزين متأخر
مبقاش فيه إحترام للشخصية المصرية للأسف
.............
بس عموماً متهيألي إحنا بنفسنا نقدر برضه نحسن صورتنا غصب عنهم
بس المهم فعلاً نبدأ نتحسن ونرجع كرامتنا وميبقاش كلام وبس
.............
ومبروك الخروج من مود النكد

تحياتي

سبهللة said...

انا دلخت مدونة الواد البار دة
وبصراحة عجبتنى اوى التعليقات بتاعة العيال على كلامه
وعندى احساس انه هايجيب ضرفها قريب اوى
ربنا يهديه

The Führer said...

هههههههههههه"ضحكة مرة"

فعلا اللي يعيش ياما يشوف ، الحزن الودني المخابراتي قام بفرز أعضاؤه الخبراء بالكمبيوتر والإنترنت وطلب منهم عمل مدونات تمجد الحزب علي أن تكون المواضيع سابقة التجهيز ومختومة بختم الخفاش ، عادتهم ولا ح يشتروها؟

أما موضوع الراجل السعودي ، فاحب أنبه سيادتك إنك مصرية ، وشوفي أسعار المصريين في السوق تسوي كام دلوقتي ، أعتقد إننا رخصنا لدرجة إننا بنتاخد فوق البيعة ،وطبعا كلنا عارفين مين السبب

دمت بكل الخير
تحياتي

^ H@fSS@^ said...

ابي كنت عاوزاكي في جمعية كدا
ابقي ابعتيلي ايميل كما هو موضح ادناه
dorybettyx@yahoo.com
حلوة موضع ادناه دي
عربي بقى و حركات
هههههههههه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

kafrawy
===========

هى مش اتعملت علشانهم ولا حاجه بس بما انهم جهله ومعندهومش تعليم صح وكبيرهم ثانويه عامه فبيجوا يقرفونا هنا ولاد وبنات
نورت ومبروك عليك اول تعليق بس اللى بياخد اول تعليق بيقعد ينظف الكوكب اسبوع وحراسه 24 ساعه هههههههههههههههه










ana ga3an
==========

اهلا بالسيزر
بص بقى يا عمنا علشان منضربش فى بعضيتنا قدام الناس او اقولك انت الكبير وانا لسه نونو
يعنى هو زايد يعنى لما عمل المدينه وزع الفيلل والشقق على الناس ببلاش ما اللى اشتراها مصريين مديرى فى الشركه القديمه فيلته هناك يعنى مصرى دافع اهو حتى الشقق المدعمه او اللى تبع البنك وبالتقسيط برضه بندفع فلوسها
يعنى مش من جيبه ولا حاجه
او لو حتى ملناش فيهالحكومه واخده فلوسنا
موضوع الموكب هتلاقى عرفوا انه مش مصرى من العربيه اصل الموضه دلوقتى العيال دى ماشيه بارقام عربيتها فى بلدها هنا فى مصر وبيطلعوا لنا لسانهم فقالك يعنى نقتله وبعدين نبوظ العلاقات
موضوع العداده ايوه هو كده وبعدين هو انت وراك شغلانه غيرى قول هنا وهناك ايه المشكله كتر التكرار بيعلم الشطار ههههههههه
وبعدين انا بكتب الكلام زى ما بنطقه ههههه
نورت يا سيزر

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

مهندس مصرى
==============

والله بيضحكوا يا محمد يعنى بحسهم مجانين او جاين من فضاء خارجى هههههههههههههههه







انا ودماغى
=========
ه على اساس انها ملك خاص ليهم الحمد لله القاهرة الجديده منعه دخول الحشرات الطائرة ههههههههه تعالوا عندنا

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

قوس قزح
=========
صح يا جارتى كل دول ياخدوا على قفاهم يتلموا وبعدين صومالين
يصرفوا على مين انتى بتهزرى طيب بتوع الخليج ماشى لنقص فى دماغتهم انما دول ليه على اساس ايه اصلا ربنا يشفى
وبعدين بتاع الحزن يغلب بايه جته خيبه بكره يتصدم بالواقع المرير يا حبيبتى
وكلامك كله حكم يا جارتى العزيزه







تامر صلاح
==========
طيب بناها على حسابه واحنا دفعنا الفلوس يا تامر يعنى مفرقهاش على الناس ولا ايه
كويتيه يععععععععع
بس بقى معدتى وجعتنى دول حلهم الضرب على القفا انا لسه ضاربه واحده لبنانيه ابعت لك تضرب ههههههههه
لا ده مش عاوز يشتهر ده من نوعيه بحب اتهزق هزقنى هزقنى الله يرحمه بقى اللى كان بيقول الكلمه دى حسن عابدين ههههههههه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

mahasen saber
================
هاتى بوسه بقى لا هما مشموش هما شافو عربيته يا قلبى ما هى الموضه بيسيبوا الارقام بتاعت بلدهم على عربيتهم يعنى مش بيمشى جمارك ولا حاجه
نورتى يا قمر خالص وبوسى ابنك شكله سكر اوى ربنا يخليه








حسن حنفى
===========
ههههههههههههه صح انا هسيبه يبر على نفسه بفرختين ولا حاجه يمكن يقدر يلحق القطر بتاع الشغل
نورت يا حسن

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

mohamed ghalia
==============
مش قولت لك انا اساسا مش نكديه بس هى سحابه والحمد لله عدت نورت يا محمد









انا حر
=======
لا مش عادى دا الواد لو دماغه كده يبقى بطيخه طيب الاهرام فاهمين بيعملوا ايه انما ده مغمى عينه وودانه وقلبه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

wanna b a physician
==================
هههههههههه صلحتها يا كابتن اختك لدغه فى الراء ههههههههه عسر هضم بعيد عنك
نورت واسفه يخرب بيت الريدر اللى مش راضى يجب اسمك ده







الشنكوتى الكبير
================
ههههههههههه ده بار بعد الساعه 9 بالليل يا حج طيب لو انا ضال ومش بروح بارات ماشى موافقه
والله يا ايهاب مش كل الناس بالشكل ده فيه اللى لسه ككويسي ولسه هتطلع من جوه العتمه نور بس بالصبر صدقنى وبالعمل الصح
نورت يا ديك البرابر ههههههههه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

blue-wave
===========
ده مش كداب زفه يا دكتور ده زى الرقاصه سورى اللى بتشتغل فى الموالد ربنا يرحمنا منورنى على طول






micheal
========

ههههههههههه تنضم فين وانت فكرك لما تنضم هتطول حاجه كبيرك كورتين زى ما كانوا بيفرقوا على العيال ويجيبوا لهم واحد محاضر كده محامى من ديول الحزب يحشى دماغهم بمفرقعات ومقعدين عصافير قمل الدول هناك
طول الوقت والعيال تحسهم منفوخين زى البالونه بس عيب عليك اختك لمتهم فى نص ساعه ومشيت تيجى نروح يوم نضحك دول مسخره والله فكره هيطلعوك من حاله الاكتئاب وساعتها نسمعهم النشيد الوطنى ههههههههههههههههههههه
بتاع ميشو

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

son's egypt
===========
واللى يشوف يتعلم اكتر ويفهم ويفرق
نورت الكوكب والمجره كلها







لورانس العرب
=============
طيب تصدق ان الاجانب محترمين وعمرهم ما سمعنا عنهم تكسير قواعد ولا اساسات دول والله تشوفهم فى الاشارات واحترامهم ليها تفرح تعالى شوفهم كل يوم طالعين من عندى فى القاهرة الجديده وبيعملوا ايه
العرب بس والمصريين هما اللى بيكسروا كل القواعد على طول
فى قطر بقى انا عارفه ان فيه فى شعبها طيبين وفيه الوحشين بس الانسان هو اللى المفروض يحدد مدى تعالمه باللى قدامه
ومبسوطه انك رجعت لارض النقاش تانى

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

شمس النهار
==========
هههههههههه عجبتك يا شموسه هى جايه على الجرح بينى وبينك واه اثبت انا لونى لون بلدى هما لونهم باهت انا بحبها وبحترم نفسى فيها هما مش محترمين حتى فى طريقه مشيهم فيها
فيه اثباتات كتير يا شموسه







المحارب المتيم
===========
فيه واحد بيبع القاموس لفك الرموز بتاعت كلامى على اول الكوكب ابقى اشتريه الا قولى صعيدى ده يعنى ست تكات ولا اتنين ههههههههه
انت اللى قولت مش انا

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

الباحث عن الحقيقه
===============
هو انت مش مسمى نفسك باحث وقاعد ليل ونهار ناكش شعرك علينا وقاعد فى المعمل ابحث بقى انا بجيبها منين
هههههههههههههه
وبعدين روح اتعالج من حرف البون اللى انتالدغ فيه يعنى يا ربى مش كفايه قصير اوزعه كمان الدغ الله يكون فى عونها
ههههههههههههههههه





*,*AMY LEE*.*
==============
ميرسى يا جميل ونورتينا هنا

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

sampateek
=============
واحد ميكروباص هنا يا ابنى علشان الهانم وواحد يقف ينادى واحد دريم واحد دريم الا بقولك ايه ما تيجى نخليها مدينه الانتاج ونبقى بنشجع الصناعه المحليه هههههههههه





رومانسى
========
ايوه علشان دماغكوا تشتغل النطح بيوجع ههههههههه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

TAFATEFO
===========
اهلا وصل لارض المعارك برجليه
ههههههههههههههه
هههه هو ينفع تبقى رئيس جمهوريه لاحق ومش حزن وتنى يا راجل عيب عليك هههههههههه
وعلى فكره متفقه معاك فى الاولى طبعا وانا قولت الحزن فيه الكويس بس تنحى يا خويا والله وانا منهم هههههههههههههه

خبطت عربيه من عربيات الموكب مش اخترقت الموكب وقدام عربيته
بس انا مسمعتش عن الخبر ده والله طيب كان فين
وبعدين دار الفؤاد ولا غيرها هو اولا كتر خيرهم بس ده الطبيعى ثانيا والاهم بقى يا طفاطيفو انه على حسابنا مش حسابه الشخص يعنى برضه بيعورونا ويعالجونا على حسابنا
بس بصراحه اول مرة اسمع القصه دى
موضوع حبك ليه هقعد على طرف البلكونه وادلدل رجلى وادعى لك بالهدايه عارف انا كنت زيك بس من كتر الظلم والقهر اللى بشوفه فى عيون الناس والمرضى والغلابه كرهته فعلا
عارف انا مش هعمل زى نواره واسمعك خطب انا هاخدك معايا الاماكن اللى بنروحها علشان تشوف وتعرف
ومنورنى دايما وان شاء الله تبقى ريس بس مش ديكتاتور








osama
========
انت هتكبرها فى دماغى واروح اخبط فيهم ليه بقى بص يا اسامه احنا اللى بنعمل فى نفسنا كده الناس دى فى بلدها بتمشى زى الالف فى السواقه وبيجوا هنا يخرجوا كبتهم لانهم مش واخدين على النظام من الاساس بس اتعودا يتعاملوا بالفلوس فهمت

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

مصرى
=====
عارف يا اسامه ساعات بحس اننا عملنا فى نفسنا كده احنا بنستقوى على بعض وخاصه علىالغلابه انما لو كل واحد شاف حاجه مش عجباه وقال لا ومش عجبانى كنا اتغيرنا فى البلد دى






الدفاع
=======
ههههههههههه ويعنى تفتكر الواد نظيف ده معفنين وريحتهم معفنه لو بطلوا برفانات هتعرف يعععععععععع انت بتفكرنى ليه كان يوم اسود يوم ما هجموا على سيتى ستارز وعلى المدن الجديده الله يقرفهم بقرف
وبعدين انا اقدر اعزلك يا خبر خرفان احبسوه وخلصونى منه ههههههههه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

عمر
=======
انت جبت المفيد كله
بدى
بس عموماً متهيألي إحنا بنفسنا نقدر برضه نحسن صورتنا غصب عنهم
بس المهم فعلاً نبدأ نتحسن ونرجع كرامتنا وميبقاش كلام وبس
بس عاوزة اقولك انا فاهمه الفرق بين القوميه والوطنيه بس انا اللى بحب الخبط الدنيا فى بعضها هههههههههههههههه
نورت وميرسى ليك








سبهلله
========
لا هيعند ويشتم ويقل ادبه وبكره تشوفى الا اذا بقى عملنا عليه خطه مضاده وفعلا كسبناه
نورتى يا قمرايه

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

The Führer
=============

انا فعلا بحس كلامه مرتب وميطلعش من واحد زيه يبقى هو انت حلتها
اما عننا اسفه انا مش رخيصه ولا اى مصرى انا مش بسيب حقى حتى لو مع مين صدقنى احنا السبب فى اننا بنسيب حقنا
نورت الكوكب







^ H@fSS@^
===========
انتى بتكلمينى لغه عربيه هههههههه
طيب نوعها ايه اقل من بى ام دبليو لان اقبل ههههههههههه

Che_wildwing said...

كل واحد بفلوسه في مصر يعمل اللى هو عايزه
بفلوسي ياكلاب

The Führer said...

حضرتك م طلعتيش برة مصر علشان تحسي برخص الإنسان المصري!! أو مكنتش رقبتك في إيد حد تاني.
أنا ياما قعدت مع ناس شغالة في الخليج والأردن ،
لما واحد فيهم ييجي يقولك أنا باتبهدل واتهان وأتظلم وأنضرب بالجزمة ومالاقيش حد في السفارة يقف معايا وياخد حقي .دة اسمه إيه؟

لما واحد مصري يكون ملقح في الحجز في الكويت مثلا ومفيش حد معبره ويلاقي واحد سوداني محجوز معاه سفارته بتتطمن عليه كل ساعتين وبتشوف أكله وشربه وواقفة جنبه لحد ما يطلع . تقدري حضرتك تقيمي الفرق بين سعر صاحبنا دة وسعر السوداني؟

لما اسرائيل قتلت الضباط بتوعنا ع الحدود من كام سنة . عملنا إيه؟ ولما اسرائيل اتخطف منها جنديين .عملت إيه؟

لما واحد خليجي مستهتر يقتل مصريين جوة مصر وبعدين يسيبوه يسافر ولا كأنه عمل حاجة. دة تسميه إيه؟

لما تدخلي ع الشات وتشوفي واحد خليجي ميعرفش يدخل الحمام لوحده يقول مصريين شحاتين جعانين وباقي قاموس السفالة بتحسي بإيه

لما المصريين في ليبيا بيتعاملوا زي الحيوانات أو أقل وبيتقلوا في الشوارع زي الدبايح ومفيش في بلدك حد يطلب التحقيق أو التعويض . دة معناه إيه؟

أنا لو ح أكتب مش ح يكفيني شهر من اللي شايله .

اعذريني ع الإطالة .
تحياتي

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

Che_wildwing
=============

ههههههههههههههههه اسمها بفلوسى يا كليبه ههههههههههه
نورتىى يا تشى








المتمرد
============

لا للاسف انا سافرت بره هخيب ظنك فيه
بس بصراحه مش شغل انا سافرت تلات دول سياحه كل دوله 15 يوم تركيا والمغرب وماليزيا
وشوفت اغلبيه اللى بتقول عليه بس مفيش حاجه معايا
على فكره بابا طول عمره عايش بره مصر وانا عشت معاه فتره فى السعوديه ورجعت وعمرى 7 سنين استقريت فى مصر
بابا لغايه سنتين كان فى ليبيا عمر ما حد قدر يبص له ولا يلكمه احنا فى النهايه اللى بنهين نفسنا اللى قدامك مش احسن منك وبعدين لما بنتعامل كويس مع الناس بنلاقيهم كويسين
انا فعلا بكرهم لغبائهم والعينه اللى انت بتقول عليها متواجده كتير اوى
بس فى النهايه انا اللى بحدد علاقتى باللى قدامى
على فكره انا صاحب شركتى اللى انا فيها سعودى وخلا مدير مكتبه هناك بعت ليه اعتذار على الميل علشان قبلها بعت ليه ميل وكتب اسمى غلط
شوفت لفين بقى
يعنى انت اللى بتقدر تحكم اللى قدامك ويوم لما واحد يذلك علشان قرش سورى دوس عليه بالشوز بتاعتك صدقنى الرزق بتاع ربنا ومش فى ايدى حد
انا اتعودت ان كرامتى فوق كل حاجه بس مش اتنطط على الناس والمعامله النظيفه دايما بتجبر اللى قدامك على كده
ويا سيدىى طول براحتك الكوكب بتاعك تنوره فى اى وقت

Sherif said...

لاتغضبى كثيرا

وبعدين ايه ورق التواليت اللى فوق ده؟ تمرد ؟ تعبير عن الواقع الذى لايزيد عن هذا؟

أحلى حاجة فى بلادنا انها مفتوحة على العالم .. وخصوصا العربى

هم اخوتنا الصغار .. الذين يظلون محتاجين الينا الشقيقة الكبرى

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

شريف
========
لا ده علشان اكتم مناخيرى من ريحه الحزن وسنينه واللى بيحصل فى البلد ههههههههههه
اه واحنا الكبيره العاقله صح
طيب مش الصغير بقى يحترم الكبير ولا ايه
نورت الكوكب وتنوره دايما

وومن said...

آبي

بجد ضحكتني لما بطني وجعتني وانا اصلا كل حاجة بتوجعني خلقة

نياهاهاهاهاهاهاهاها

بس هو يعني الحق علي اونكل نظيف انه بيحافظ علي العلاقات المصرية السعودية

اسكتي ياآبي ايام ما الواحد كان صغنون كدة وفرحان بالإستخراع اللي اسمة كبروتر وتنترنت دة وبيدخل علي الشئ العقيم اللي اسمة شات كان بياخد من العرب كلام يالهوي بس انا ولا كان بيهمني كمنت برد لآنهم لأسف شولة فلوس من غير ادمغه وأول ما تشغل انت عقلك ونديهم في الصميم بتبقي ضربة فاضية وطبعا مش كلهم

بس عموما انا عرفت ان سمعتنا كمصريين وحشة وحشة سواء من العرب أو الأجانب

وحسبي الله ونعم الوكيل

بتاع الحزن الوطني ده خلية ابن بار يمكن يترقي وبيبقي ابن نسكافية ولاكابتشينو وربنا يتوب عليه من الحرام
هههههههههههههههههههه
سلام يا قمر

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

ووومن
=======
هههههههههههههه خخخخخخخخخخخخخ
حلوة حلوة ابن نسكافيه ده تصدقى يبقى علامه مميزة للحزن يا اوختشى والله
النبى انت سكر وضحكتينى انا كمان

عبده الرايق said...

اهلا يا ابى
بالنسبه لابن الحزن الوطنى البار
هو عنده حق يسكت ومش يعرف يرد
لانه فاكر ان البار هى التصريف التالت للفار
يبقى ابن الحزن الوطنى الفار
اما بالنسبه للاخ السعودى
انتى فاكره الراجل بتاع بورسعيد اللى دخل الموكب بتاع الريس
بس خلاص

ROSA E OLIVIER said...

Wonderful..Wright!...and for you...

This is the end, beautiful friend
this is the end, my only friend, the end
...
I'll never look into your eyes again...

Jim Morrison(The Doors)

Thanks

Olivier

عالم حبيب said...

شوفي انا الظروف جمعتني لفترة لواحد كان في المخابرات وبعدين اتفصل منها لأسباب مش عارفها .. فقام عمل ايه .. بقى عضو في الحزب وماسك زي شياخة المنطقة اللي هو فيها .. يعني الحزب بيضم المفصولين والعواطلية .. وقدرت لي الظروف أن أكون مراقب في انتخابات مجلس الشغب 2005 ويمكن أكتب عن ذكرياتي فيها .. شفت ما لا يسر عدو ولا حبيب .. آل حزب وطني آل

Dexter! said...

حقهم العرب يعملوا فينا كدا

ماحنا اللي خلينا خدنا مداس ليهم

و حسسانهمة اننا مستنيين الدرهم اللي بيدفعوه

العرب اللي احنا علمنهاهم القرايه و الكتابه


يلعن ابوهم ولاد ...


انتيقولتي بلاش الفاظ :S

micheal said...

يعيش ابو وردة
والله يا بنتي الواخد عموما دلوقتي عشان يأخذ حقه في البلد الوسخة دي لازمله ابو وردة
و العموم خليه برضه لإخواننا المتخرشين
سلام

nona said...

لااااااااااااااااا
مالكيش حق باة الراجل الابن البار و عارف الا لية و الا علية تتكلمى عنة كدة ماكنش العشم
خلية يعمل الاى عايزة يمكن تضرب معة و يكسب

اما باة عن اكتوبر الله يكون فى عون الناس الاى فيها مش كفاية انهم فى منفا عن القاهرة بحس اكن اكتوبر دية بعيدة قوى
ومالك ومال العرب هناك انا عارفة نفسويتك دية يا بنتى طبقى المثل الاى بيقول البيت بيت ابونا و الغرب بيطاردونا
طبعا هو بيت ابوهم هما مش بيتنا لحسن تفهمى غلط
المهم انتى عاملة اية دلوقتى

Abo 7anf said...

السلام عليكم
انا قريت الموضوع بتاع الابن البار
الحمدلله ضحكنى عندك حق
انا لو من الحزب اتبرى منع

اما عن موضوع عرب خليج
دا عادى عايشين بفلوسهم
وبعدين طالما
التعليم بقى بفلوس
فمنتتظريش منهم غير كدا

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

عبده الرايق
===========
هههههههههه فاكره فاكره والله اللى قالوا عليه مجنون وعاوزة يضربه بالسكينه هو يعنى عاوزة افهم هو فيه حد مجنون اصلا بيفكر هو عايش ولا لا ولا عارف ده مين
حسبى الله ونعم الوكيل
بس انت جبت منين فيرب تو بى ده ههههههههههه التصرف الخمستاشر للكلمه
نورت يا بابتى

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

ROSA E OLIVIER
=================

thank you







عالم حبيب
========
احكى احنا سامعينك قول على بلاويهم خلى الناس تتفرج

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

Dexter!
==========
كسر حقوهم واحواضهم وبلاعاتهم
ليه هما اشترونا بفلوسهم ولا ايه
دى يبقى استسلام وانا لن استسلم ههههههه
نورت

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

micheal
=========
ميشو انت تختار اللى يعجبك وادى للى ميعجبكش على دماغه وخد حقك براحتك على الاخر
نورت يا ميشو

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

nona
=====
لااااااااا طبقت عليهم انفاسهم خنقتهم دا احنا ضفرنا برقابتهم يا حبيبتى
ويطردونا ايه دى لااااااااا
عيب عليك هو احنا اى كلام
انا كويس نورتى يا قمرايه وكنت سعيده بيكى لما جيتى وشوفتك تانى

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

ابو حنف
=========
مش عارفه الناس زعلانه من الواد ليه ده حتى مسلى وظريف وخفيف على المعده نفسى محدش يزهقه والله علشان نضحك شويه