حقه فى رقبه اللى سابوه



شاب اتنين مخبرين خولات ضربوه فى اسكندريه
حقه فى رقبه الخولات اللى شافوه بيتضرب وسابوه هى البلد مبقاش فيها رجاله
صحيح اللى يخلوهم يشووفوا واحده بتغتصب ويسكتوا زى حادثه العتبه واللى يخلوهم يشوفوا بنات بتتشد من جسمها ويسكتوا وبنات تتضرب فى الشارع ويسكتوا
مش هيسكتوا لما اتنين مخبرين معفنين يسحلوا ولد قدامهم ويموتوه القصه فى اسكندريه
يا عينى عليكى بلد وعلى اهلك والله احنا نستاهل يوصل بينا الحال اكتر من كدا

ادى النظام وادى اللى فى ايده سلطه بيعمل ايه
ادى تربيه الشرطه واللى بيجى منها
ملعون ابوهم كلهم واللى يسمح ان انبه يكون له علاقه بيهم ولا يكون واحد منهم يستاهل يتركب
ولا تربيه هتنفع ولا حاجه بتنفع كلهم ساديين وعندهم نقص
سواء هما ولا اهلهم
ملعون ابوكم ميه مره

16 اخبط وقول رايك:

افروديت said...

انادخلت أماشفت الصورة البشعه..ربنايرحمه ويلهم أهله الصبرع المصيبه دي "حسبي الله ونعم الوكيل في الاعملوافيه كده"

خواطر شابة said...

الله يرحمه ويصبر أهله
بس ياريت تشيلي صورته وهو ميت عشان اهله او اي حد يعرفه وايضا عشان حرمته وهو ميت
حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم

AHMED SAMIR said...

من الأخر...واضح ان مفيش فايدة
شعب مات و شبع موووووت

Empress appy said...

خواطر شابه

انا زيك الصبح موت من العياط عليه بس لازم نشوف سكاتنا بيوصل لفين
دا ذنبه مش فى رقبه اللى ضربوه وبس فى رقبه اللى سابوه كمان خلى الناس تصحى بقى وتعرف امتى تقول لا وتقول مش هنسكت هنسكت لامتى لغايه لما نبقى زى العراق ويا ريتنا محصلين
دا ظلم
خلى كل واحده فرحانه بابنها فى الشرطه تصحى وتشوف المصيبه اللى فى بيتها
دول لما بيضربوا بتيجى لهم حاله هياج ويزيدوا فيها خلى الناس تصحى بقى كفايه حرام دا بجد

Empress appy said...

يا ريت يا احمد يموت بكرامه دا ميت من غير كرامه ولا رجوله ولا نخوه

Asmaa said...

حكومه وسخه وشعب اوسخ ,اه شعب اوسخ الناس خلاص مابقاش عندهم ريحة الدم الجبن بقى يجرى فى جتتهم بدل الدم والله...مثلما تكونوا يولى عليكم هو مين اللى كان السبب فى ان واحد زى سى زفت يكبس على مراوحنا 30 سنه ماهو الناس دى ...اللى بيضيع فى الرجلين ياولداه الايام دى الرجاله اللى عندهم دم اللى عندهم كرامه وكرامتهم بتنأح عليهم... هم دول اللى دمهم كل يوم يروح هدر بسبب ناس جبانه ...الله يخربيتهم كرهونا فى البلد وفى اللى منها ...يعنى نعمل ايه نهج منها ونستريح
والله ياابى انا مش ملاحقه كل حاجه فى البلد دى تجيب اكتئاب...
وباين مافيش حل خلاص

الميكروباص said...

ليست الأولى من نوعها يا مدام
في حي حدائق المعادي من سنتين فيه 3 بلطجيه كانوا بيضربوا واحد
ولما تدخل واحد عشان يحوش عارفه عملوا فيه ايه؟
مسكوه في شارع "الثوره" وقاموا بحرقه حتى تفحم تماما
وحدائق المعادي دي حي سكني يحوي تجمع رهيب من السكان
لكن لم يتدخل أحد خوفا من بطش البلطجيه
وهنا بردو لم يتدخل أحد خوفا من بطش المخبرين علىا لرغم من ان المخبر او امين الشرطه دول كائنات معفنه مش عارف الناس بيخافوا منهم على ايه
بس دي ثقافة شعب بالكامل
كله بيقول انا مالي خليني في حالي بدل ما اتدخل في امر انا مليش فيه واتعب بسببه
ولعلمك
اول من يقوم بتعليم الناس هذا الموقف هم الاهل
بيقولوا للعيال لو شفت خناقه خليك بعيد عشان محدش ييجي جنبك

شفـقــة و إحســــان said...

فعلا العيب فينا مش في حد تاني
سألوا فرعون إيه فرعنك
قال مالقيتش حد يلمني

ويكا said...

عارفه يا ابى

انا شكلى هضطرى اقول اللفظ خلاص .

ولا انا فعلا قولته خلاص النهارده ، من حاجه فى السعوديه هنا.

فعلا احااااااااا يا مصر

هو اساسا فعلا لو البلد دى كان بقى فيها رجاله كان حسنى قعد لغاية دلوقتى

maxbeta3zaman said...

أتاريهم بيصادروا الموبايلات من كل من يدخل القسم !! ذهبت للقسم أعمل محضر فقد بطاقة علاجيه لزوجتى وعلى الباب شخص مريب يقول لكل من يدخل الموبايلات سلمها هنا ويديك رقم كده لللاستلام وانت خارج ...أنا شكيت فعلا انهم عاملين عامله وخايفين حد يصور اللى بيعملوه جوه فى المظاليم ...رحم الله الفتى الصريع ...وطبعا النيابه والقضاء موش فاضيين للحاجات دى لأنهم مشغولين بسجن وقمع المحامين بتوع طنطا

karim said...

انا مش عارف اقول ايية بس اقسم باللة تنكدت وركبنى العصبى, هو خلاص مفيش فايدة بردوا زى ما احنا و اوسخ الناس مالهاش قيمة خالص كدة , ملعون ابو دى عيشة, اللة يرحمة

t3ban said...

بص انا متنرفز اكثر منك
بس مش معناه ان انت الدكر الي فيهم
مينفعش 2 ولا 3 يوقفو 2 وسخين زي دول
دول عايزين شعب
زي فكتوريا امبارح واالي عملوه الباعة الجائلين في الشرطة و الأمن المركزي
لعبو في امهم البخت
بس الشعب كله

Tarkieb said...

أتقي الله في الولد وشيلى الصورة

...

Empress appy said...

(Tarkieb)

وهو انا اللى كنت عملت فيه كدا طيب ما تروح تقول لاوساخ الداخليه الكلام دا انا سيباها علشان تشوف ونشوف كلنا وصلنا لفين طالما الرجاله مش بتيجى غير على الستات وبس والبسى واقلعى واتحجبى واتهببى وهما واقفين زى الخرونجات
نورت يا بشمهندس

Empress appy said...

تعبان

يعنى لو خمسه ولا سته شالو الولد من ايديهم مش كان يبقى احسن اهم طلعوا الواد بلطجى وحرامى وقالك اتخنق بالبانجو اللى بلعه ونسيوا يقولوا البانجو طلع من زوره وخرشم وشه
بلد وسخه وحاميها شويه اوساخ

Empress appy said...

ماكس

موضوع الموبيلات دا من زمان
انا كنت بعمل محضر لما كنت فى مصر وقالى هاتى الموبيل قولت له لا مش هديه لك وبعدين ايه ضمنك انى مش معايا تانى وبعدين انا معايا كاميرا فى شنطتى وقولت للامين اوعى من وشى بلا غباء لما انتم بتخافوا اوى كدا ما تلموا نفسكم
وطلع الظابط على صوتى قولت له مش هديله حاجه وان ايه ضمنى انه ميخربوش يعنى ولا ياخد منه حاجه
عالم بنت تييتتت جبانه تخاف متختشيش

Share |