خيخه فاكره الاغنيه دى


خيخه انتى وحشتينى اوى انا مرضتش اكتبها لكى مش للنشر
فاكره الاغنيه دى يا خوخه فاكره قبل ما اسافر ما بعتيها ليه
انا بسمعها على طول وبعيط لما بسمعها ومحمد دايما بيستعجب من عياطى دا
فى الاخر قولت له علشان خيخه بعتتها ليه وانا مكنتش متحمله حد يقولى حاجه عن السفر وكنت خايفه
انا منستش يا خيخه انا منستش لما كنت تعبانه وزهقانه ومجروحه وجريت عليكى قعدت قدامك على السرير وقعدت اعيط كتير وانتى جبتى ليه بيبسى
وبعد ما شربته
قولتى ليه انتى على فكره مش بتحبى البيبسى انتى بتحبى الفانتا او الميرندا اكتر ضحكت وانا بعيط وقولت لكى اه
فاكره لما كنتى بتطبطبى عليا لما اضايق واعيط
فاكره لما جيتى ليه الشغل وجبتى ليه الجاكت بتاعك اللى بيدفينى اوى دا واحسك انك حضاننى فيه
فاكره لما جبتى ليه البيجامه اللى عليها الخرفان
تعرفى هتجنن واجيبها هنا رحت ماذر كير لقيت شبها بس عليه بقره مرضتش اجيبها بس مسكتها وعنيه دمعت وافتكرتك
فاكره لما كنا بنسهر نبعت لبعض كومنتات مش للنشر ونضحك وعنينا تدمع وساعات كنا بنعيط
مع ان سهل اننا نكلم بعض فى التليفون بس كنا بنحب نلعب اللعبه دى
انا متغيرتش يا خيخه انا مفيش حاجه احلوت فى عنيه بعيد عن اصحابى
انا زى ما انا بس ناقصنى الضحكه اللى فى عنيه
فاكره يوم ما صرخت وانا بتبرع بالدم وانتى اتخضيتى
افتكرتها وانا بعمل تحليل هنا والبنت بتدب الحقنه فى دراعى عنيه دمعت افتكرت
انتى وحشانى وداليا وحشانى وبيتى وحشنى اوى اوى اوى
داليا كمان وحشتنى اشتكى لها واعيط واضحك واتصل اسمعها اغانى هابطه وتضحك وتقولى يا مجرمه
كلكم وحشتونى
انا مش عاوزه ابعت لكى مش للنشر انا عاوزه اقولكم كلكم وحشتونى
فاتيما
وحشتينى يا ام دماغ ناشفه انتى كمان
باى بقى هقوم اولع ليه فحمه انفخ فيها

16 اخبط وقول رايك:

الـسـيـدة نـون said...

انا بعيط وبضحك

فرحانة وخايفة

قلبى بيدق جامد وبترعش


الاغنية جبارة وكل ما اسمعها مافتكرش غيرك


كل ما اشوف حاجة فيها خرفان بفتكرك اوى
اصل انا فاكراكى علطول

بس
الخرفان والفراشات والباذنجان
بيفكرونى بيكى اكتر وبقوة

العيد الكبير كنتى انتى بطلة تفكيري
اصله كله خرفان
وماغبتيش عن بالى لحظة طول فترة العيد

اختى بتفكرنى بيكى اوى
كلامكم اللى عامل زى الدبش فى الحق

كانت قاعدة عندى اليومين اللى فاتوا
كنت حاسة انى قاعدة معاكى
حتى فى ضحكتها وسكوتها وارائها
وطريقة كلامها
يمكن علشان انتوا الاتنين برج القوس؟

مش عارفة

بس كل اللى عارفاه انى مفتقداكى جدا

واحشانى اوى يا بنت اللذينا


بس عندى سؤال

مالك يا حبيبتى؟

انتى كويسة مش كدة؟


يا بت ما ترنيش عليا لانى مش هارد
انتى عارفانا
انا وانتى مش بتوع كلام فى التليفونات
احنا نعلق كويس عند بعض
نيجى للتليفونات وبنتخرس

واحشتينى يا بتنجانتى

واحشتينى اوى
خدى بالك من نفسك اوى


انا بحبك يا بت انتى


امشي بقى
وروحى امسحى مناخيرك واغسلى وشك

Empress appy said...

انا خلصت المناديل خلاص عارفه محمد كان عازمنى فى مكان شيك اوى هنا وبعد ما اكلنا قولت له فين خيخه دلوقتى تدينى البتاع السائل بتاع الايدين دايما كنت تجيب ليه عارفه انا حطه فى شنطتى مناديل معطره وفوطه صغننه زى ما بتعملى
انا كويسه انا برن لكى علشان تدخلى تقرى علشان عاوزاكى تبربرى زى هع هع هع
انا بحبك اوى ووحشتينى اوى اوى اوى
فاكره الشوز الحمرا اللى جبتيها ليه اتقطعت رحت جبت اختها من ماذر كير وقولت لمحمد علشان اللى اتقطعت خيخه كانت جيباها ليه انا كنت واخداها معايا الكويت هى والسودا
بس الجاكت لا انا هنزل علشان اخد حضن كبير منك وعلشان اجيب الجاكت والبيجامه
وحشتينى يا خوخه يا خوخاتى على فكره رحت كليرز هنا وكانوا برضه مشغلين اغنيه حلوه قعدت اضحك ارقص براحه من غير ما حد يشوفنى وافتكرتك لما رحنا كليرز فى كارفور وسمعتى الاغنيه ورقصتى انتى وشريف
بوسيه ليه كتيرررررررررررررررررر
اوى

زهرة الجنة said...

خليتيني اعيط يا آبي
الله يسامحك

اخر مرة شوفت خوخه خفت اقولها ان آبي وحشتيني احسن تضربني
ولما قولتها لفاتيما عينيها دمعت اوي
فقولت اسكت احسن وبلاش نكد

بس انتي خلتيني اعيط بجد

فاتيما said...

منا مبقاش فاتيما الا بالدماغ الناشفة يا بيبى

مش قولنا خلاص بقى
محدش بيعرف يتغير


انتى وحشتى الناس كلها
والبوست كله من اوله لآخره
حزين مع انك عاملة مبسوطة


انا من الناس اللى إندهشوا قوى
من روحهم لما كتبت برج الحظ السنة اللى فاتت وتنبأتلك انك هتتجوزى وتسافرى مع جوزك
مع انى لا كنت اعرف ان فيه مشروع جواز
ولا إن فيه سفر من اصله
معرفش قولت كدا ليه
متفهميش

بس استغربت اكتر
لأنى متخيلتش انك ممكن يوم تسافرى وتطلعى برا مصر
بس قولت جوزك اكيد حد يستاهل
وربنا يسعدكم ويهنيكم


مش هسمع الغنوة
عشان مش طالبة عياط
انا اتنكدت كفاية المدة اللى فاتت
وجبت كآبة للبلوجر ..تكفيهم سنة قدام

كل سنة وانتى طيبة


وعاوزة اشكرك شكر خاص
لأن البوست دا سبب فى ان ست خيخة تكتب ف أى حتة وتطمنا عليها
انا عارفة انها ف حالة بيات حزنى
زى البيات الشتوى كدا
ومش عاوزة حد يقتحم دا
وانا بحترم حزنها جدا

بس فرحت لما قريت تعليقها
يبدو اننا
الستات يعنى
منعرفش نكون مميزات الا لما نفرح قوى
ونحزن قوى
الوسط مبيلقش علينا
ولا يدخلش قلبنا


ربنا يسمعنا عنك كل خير
وترجعى بألف سلامة

خلى بالك من جوزك ونفسك

بس خلاويص

Empress appy said...

فاتيما


عارفه انك حزينه ومضايقه وزعلانه علشانك بس احنا معشر نون النسوه القويه المفتريه مينفعش نسيب نفسنا كدا
لازم نبقى اقوى اكتر انا عارفه انى هوجع قلب ناس بالبوست دا بس حبيت المكم تانى حتى لو فى بوست واحد وكتبته من قلبى والله علشان فعلا وحشتونى

Empress appy said...

زهرتى

انتى كمان وحشانى قد البحر وسمكاته والله لما انزل لازم اشوفك يا حبيبتى انتى طيبه وقلبك زى الفل وانا بحبك ببرائتك الجميله دى

Empress appy said...

خيخه


وحياه امى وامك لاجيب لكى من كليرز هنا حاجات كتير ان شاء الله اجيب لكى فليبنيه حتى
بحبك يا مجنونه جدا جدا

Anonymous said...

ربنا يرجعك بالسلامه ويقصر المسافات دايما بينك وبين حبايبك

تحياتي

Empress appy said...

فتاه من الصعيد


يا رب يا حبيبتى ويسعدنى حظى واشوفك انتى كمان واعمل حفله كبيرة لكل البناويت ونون النسوه القويه المفتريه

إنسان || Human said...

كلا م مليان دفى
I Like

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" said...

ترجعي بالف سلامة وربنا يطمنا عليكم يارب

سمكه واحده said...

هو انا عيطت
ليه مش عارفه ؟
كل واحد مننا عنده حجات كتير تخليه يعيط
بس البوست حلو اوي وفيه حنين غريب
المهم ربنا يرجعك لحبيبك بالف سلامه
انتي اخبارك ايه يارب تكوني بخير
انا بحب خيخه انا كمان وحبيت الكلام اللي انتوا حكتوه جدا بجد كلام وحكاوي دافيه اوي
مبسوطه اني قريت البوست ده
واني شوفت كلام خيخه وابي وفاتيما وجت سيره داليا
عجبني اوي وبقلك يا خيخه انتي اخبارك ايه
وحشتيني علي فكره

المتبهدلون في الأرض said...

الله على المشاعر .. دي ميزة الغربة الوحيدة .. بتقرب القريب أكتر

حفيدة عرابى said...

يارب ترجعى بالف سلامة ياآبى
وتشوفيها وتشوفيهم
وربنا يديم عليكم حبكم فى الله
أجمل بوست قرأته هنا :)

فكرة من الزمن ده said...

برغم اننا موش صحاب اوي
بس لقيتك واحشاني بجد
وفرحت اوي لما لقيت البوست ده
اني اتطمنت عليكي
وطول مافي دموع بتربط بيننا وبين اللي بنحبهم مهما بعدت المسافات يبقى كل شيء تمام
القلق لما نفتكر البنحبهم ومنلاقيش دموع تغرق عنينا
ربنا يخليكم لبعض
تحياتي

Humman being said...

ربنا يرجعك بالسلامة وربنا يخليكوا لبعض
كل سنة وانتى طيبة

Share |